7 Reacties

één maand geleden

Ik ben zeker nog aan de medicatie: 3 keer per dag metoclopramide. Volgens alle dokters en verloskundigen geen enkel probleem, en daar vertrouw ik wel op. Ik heb al twee keer proberen af te bouwen van drie naar twee pillen, maar dan komt de misselijkheid toch weer terug. Ik ga ervan uit dat ik de medicijnen nodig zal hebben tot het eind van mijn zwangerschap. Tja, het is misschien niet ideaal, maar je fysiek goed voelen (en niet misselijk en daardoor moe) heeft lijkt me toch ook een positief effect op de zwangerschap.

één maand geleden

Ja dagelijks 2 pilletjes. Al meerdere keren geprobeerd te stoppen en laatst nog een keer afgebouwd naar 1.5 per dag, maar dan begin ik een paar dagen later weer met non-stop overgeven.. zit er waarschijnlijk gewoon tot aan het einde van de zwangerschap aan vast. Maarja beter deze medicatie slikken dan uitgedroogd aan infuus / sondevoeding..

één maand geleden

1x daags ondansetron. Ip werkt deze voor mij maar een paar uur dus in die paar uur plan ik dam wat lichte activiteiten. Tegen 3 uur in de middag geef gewoon toe aan de misselijkheid en doe ik rustig aan. Ik mag hem ip 2x per dag, maar doe dit vaak niet omdat het toch niet heel goed werkt..

één maand geleden

Ik gebruik ander soort medicatie, maar het helpt mij ook heel erg door te bedenken dat wanneer mijn lichaam onder stress staat (door geen medicatie te gebruiken) dat dit ook niet goed is voor de kleine. De medicatie die ik gebruik is veilig bevonden, daar vertrouw op gecombineerd met dus de gedachte dat mijn lichaam in een stress staat niet goed is, dus dan liever een ontspannen lichaam (en hoofd) met medicatie die veilig bevonden is.

één maand geleden

Ik slik 1-2 daags nog zofran/ondansetron. Merk dat als ik ‘vroeg’ opsta (voor 8:00) of slecht geslapen heb dit de misselijkheid verergerd .. als ik 1-2 dagen geen zofran gebruik ben ik ook weer de hele dag misselijk & overgeven.

één maand geleden

Ik heb bandjes tegen de misselijkheid, die helpen bij mij ook erg goed!

één maand geleden

Ik slik ook al vanaf week 5 misselijkheidsmedicatie. Ben eerst begonnen met supramil maar dit werkte niet voldoende. Later over gestapt op emefasee en mecloperamide, daar ik tegen uitdroging aan zat. Tot op heden slik ik nog mecloperamide zodat ik mij nog een beetje oke voel. Ik ben ook weleens dagen gestopt maar merkte dat ik toen weer ging spugen en onwijs misselijk werd. Dus op aanraden van de verloskundige blijf ik doorgaan met het gebruik van de medicatie. Ik wil het wel weer gaan proberen om af te bouwen als ik met verlof ga, puur omdat ik dan zelf mijn dagen kan inplannen