Hoii,
Zijn hier dames die nog steeds gebruik maken van medicatie tegen de misselijkheid? Zo ja, hoe effectief werkt dit nog bij jou? Merk je met / zonder veel verschil?
Ik vind het verschrikkelijk om medicatie tijdens de zwangerschap te moeten slikken.
Maar ik ben helaas vanaf week 8 al afhankelijk van medicatie ivm extreme misselijkheid, op dat moment veel geprobeerd en sloeg niets voldoende aan. Inmiddels werkt emesafene de laatste maanden goed. Afgelopen juni na afbouwen even niets geslikt, maar dat ging niet goed dus eind juni op sterk aanraden van vk en huisarts weer begonnen.
Toch 2 weken geleden weer gestart met afbouwen, ipv elke dag 1 om de dag 1 tabletjes. Ging prima. En nu sinds maandag weer helemaal gestopt, ik voel me sindsdien niet weer echt misselijk maar voel wel een ‘terugval’ lichte misselijkheid, toenemende braakneigingen, trek in eten neemt af.
Nu realiseer ik me dat gezien de warmte deze week ook geen ideale maatstaaf is, maar ben vooral benieuwd naar ervaringen van dames die ook nog steeds in het schuitje zitten waarin medicatie nodig blijkt voor de misselijkheid.