11 Reacties
vorig jaar
Ik zag van de week ook zoiets voorbij komen.
Wij hebben wel wat liggen in de meterkast maar vooral voor stroomuitval. Daarbij hebben wij geen buren direct in de buurt dus zijn we wat meer op onszelf aangewezen.
De tip die ik van de week las en waar ik wel wat mee heb gedaan is dat wij het water electrisch verwarmen, koken op inductie en we gebruiken een electrische flessenwarmer. Zodoende kunnen wij bij stroomuitval geen flesje klaarmaken.
Ik heb daarom een campinggasten stelletje aangeschaft en een paar pakken water.
Verder zou ik me niet zo'n zorgen maken. Zo'n noodpakket werd altijd al geadviseerd.
vorig jaar
Dat noodpakket was idd al langer online, maar t lijkt er wel op dat t nu meer nodig is dan voorheen. Dat verhaal van het cash geld in huis hebben en de dreiging vanuit Rusland... t zou nog niet urgent zijn, maar toch wordt wel geadviseerd om niet 100% afhankelijk te zijn van t internet...
vorig jaar
Ik werk in het veiligheidsdomein en ben met dit onderwerp dagelijks bezig. Voorbereid zijn op risico’s en crises, zoals langdurig stroomuitval, is altijd belangrijk en niet alleen van deze tijd. Maar met de internationale spanningen is het wel extra belangrijk om nog eens stil erbij te staan en actie te ondernemen als je dit nog niet hebt gedaan. Het kan immers voorkomen dat door hybride dreigingen je het noodpakket een keer nodig hebt.
Veel dingen van het noodpakket heb je waarschijnlijk al in huis. Check dat eens en wie weet stelt je dat al wat meer gerust. Dingen die je niet hebt, kun je eventueel meenemen bij het boodschappen doen. Zo stel je hem zelf beetje bij beetje samen en heb je straks een compleet pakket. Dat geeft rust en zelfvertrouwen dat jij je kunt redden.