81 Reacties

17 dagen geleden

Wij hebben 1 van de beddenzaak en die ligt er permanent op. Nooit gekraak/gezweet of andere narigheid. Ideaal!

16 dagen geleden

Reactie op kiim92

Die van IKEA is echt top! Je voelt hem niet en hoort hem niet. Heb hem ond ...
Wij hebben die ook maar uiteindelijk er weer onder uit gehaald.. mijn man was in 7 dagen tijd, 3x doorweekt wakker van het zweet.

16 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Wij hebben die ook maar uiteindelijk er weer onder uit gehaald.. mijn man w ...
Oh echt? Iedereen reageert natuurlijk anders. Mijn man zweet ook wel snel, maar hij had niet eens door dat ik hem erop had gelegd tot die gisteren vroeg wanneer ik het ging doen 🙈 Maar wij liggen niet op de beschermer, hem een eigen flanellen overtrek overheen gedaan. Die is ook wat dikker, maar ademt ook. Misschien daardoor?

15 dagen geleden

Je kunt ook gewoon een incontinentie maandverbandje in doen ‘s nachts, was bij mij voldoende. De golf vruchtwater is er meestal niet.

15 dagen geleden

Reactie op Marinka1985

Je kunt ook gewoon een incontinentie maandverbandje in doen ‘s nachts, was ...
Die golf was er bij mij wel, beetje zonde van je matras. Beter het zekere voor het onzekere zou ik als tip meegeven.

15 dagen geleden

Reactie op Lisa4

Die golf was er bij mij wel, beetje zonde van je matras. Beter het zekere v ...
Moest je het matras daarna echt weg doen?

15 dagen geleden

Reactie op Groenebank2.0

Moest je het matras daarna echt weg doen?
Nee ik had een waterdichte molton gelukkig! 😁🙏🏼

15 dagen geleden

Reactie op Lisa4

Nee ik had een waterdichte molton gelukkig! 😁🙏🏼
Hier ook een waterdichte molton aangeschaft. Deze kraakt niet en je gaat er niet van zweten. Vertrouw niet echt op de onderlegger en die schuift hier keer op keer weg. Liever het zekere voor het onzekere

14 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Wij hebben die ook maar uiteindelijk er weer onder uit gehaald.. mijn man w ...
Ik heb het vorige keer 1 nacht volgehouden. Kan echt niet tegen dat plastic op mijn bed, ook al is het een waterdichte molton van ikea met hoeslaken eroverheen 😅 Heb wat dat betreft vorige keer echt vanalles geprobeerd. Bevalling is toen ook begonnen met gebroken vliezen, maar gewoon na het avondeten aan tafel. Was ook geen vloedgolf, maar meer alsof ik flink in mijn broek geplast had. Daarna steeds kleine beetjes vruchtwater bij inspanning (hoesten, bukken, weeën, etc). Als zo'n waterdichte molton op vakantie of in een hotel erop zit, heb ik het ook altijd binnen een kwartier door omdat ik het vreselijk broeierig vindt... we hebben nu een topmatras en ga eens proberen om daaronder de beschermer te leggen. Mocht het dan toch gebeuren, dan is alleen de topmatras afgeschreven.

13 dagen geleden

Is dit een bevallingsverhaal topic of een molton-topic?😅

13 dagen geleden

Reactie op zoefzoef

Is dit een bevallingsverhaal topic of een molton-topic?😅
Haha ik vroeg het me ook al af. Ben vooral opzoek naar die eerste verhalen ;)

13 dagen geleden

Een paar daagjes over de uitgerekende datum heen, is ons zoontje eindelijk geboren! Gisterenmorgen om 4:00 zijn de weeën begonnen. Na ze even thuis op te vangen om 7:30 naar het ziekenhuis gegaan. Helaas geen bad vrij, en super druk, dus even schakelen… 10uur lang heb ik de weeën kunnen wegwerken met yoga oefeningen en ademhalingstechnieken. Mijn vriend wist ook perfect hoe hij mij kon ondersteunen. Uiteindelijk om 14uur, na al 5u te blijven steken op 4 cm, toch om een epidurale gevraagd. Door de vermoeidheid kon ik de weeën moeilijker opvangen. De baby wou zich ook niet vastleggen in het bekken, waardoor hij minder druk kon zetten op de baarmoedermond. Om een extra zetje te geven besloten om de vliezen te breken om 15uur. Daarna een rollercoaster: snelle weeën, 3uur later zat ik plots op 10cm. De baby’s hartslag is hier enorm gedaald en dit voor een te lange periode waardoor er tijdens het uitdrijven helaas een pomp nodig was en de vroedvrouwen ook moesten meeduwen op de baarmoeder. Het moest namelijk even snel gaan… Na 30minuutjes was hij geboren om 18:33. Uiteindelijk niet de bevalling die ik voor ogen had, maar ben wel dankbaar dat ik het toch 10 uur heb kunnen proberen zonder epidurale. Ben door alle goede ademhalingstips ook op een juiste manier blijven meeduwen ondanks de pomp en het geduw, waardoor knippen niet nodig was (een klein wonder gezien de pomp en de grootte van de baby 😅) en heb enkel een heel klein inwendig scheurtje. Ons zoontje heet Bowie en is geboren op 7 november om 18:33. Hij meet 52cm en weegt 3950 gram 🤍🧸

12 dagen geleden

POSITIEVE INLEIDING ✨ We hadden een ctg + groeiecho en vanwege minder goede resultaten moest ik meteen worden opgenomen. Die middag nog kreeg ik een ballonnetje. De ochtend erna bleek dat het ballonnetje goed zijn werk had gedaan (3 cm), maar er was geen verloskamer vrij. We kregen te horen dat we er rekening mee moesten houden dat bevallen die dag misschien niet zou lukken. Daarna ging het snel: Rond 10:45 uur opeens te horen gekregen dat er een verloskamer vrij was gekomen, dus die kant op. Om 11:15 uur werden mijn vliezen gebroken. Om 11:30 uur kwam iemand met weeënopwekkers aanzetten, maar die heb ik geweigerd omdat ik voelde dat ik al weeën had. Om 11:50 uur 4 cm ontsluiting, dus de bevestiging dat mijn gevoel klopte. Om 12:25 uur in bad met heftige weeën kort op elkaar. Om 13:00 uur alweer uit bad, want 10 cm ontsluiting. Ik mocht gaan persen. Het persen ging heel vlot, maar de kleine zijn hartslag was gevaarlijk laag. Er werd met spoed een gynaecoloog opgeroepen en het personeel op de gang moest uit voorzorg klaarstaan. Ingestemd met een knip, zodat onze kleine nog maar één perswee nodig had in plaats van (naar waarschijnlijkheid) drie of vier. Alles ging gelukkig helemaal goed en daarna konden we genieten van ons gouden uurtje. Hoewel ik - voordat we medisch werden - droomde van een thuisbevalling, ben ik zo trots op hoe het is gegaan. Mijn vriend en ik waren zo’n goed team en m’n ademhaling heeft me echt door de pijn heen geholpen. De knip (6 cm groot 🥴) had ik liever niet gewild natuurlijk, maar ik heb er in mijn kraamweek verrassend weinig last van gehad gelukkig.

12 dagen geleden

Maandag had ik een afspraak bij de gynaecoloog dus die zag dat ik geen vruchtwater meer had. Hierna ingeleid en om 1.35 in de nacht is onze zoontje geboren met 36w. 🩵

12 dagen geleden

Reactie op tuliptree

POSITIEVE INLEIDING ✨ We hadden een ctg + groeiecho en vanwege minder goed ...
Wauw, wat een mooi en positief verhaal. Is dit je eerste? 🩷

12 dagen geleden

Reactie op babymoon

Wauw, wat een mooi en positief verhaal. Is dit je eerste? 🩷
Ja 🥹

12 dagen geleden

Hier vorige week zaterdag nacht opgenomen in het ziekenhuis. (1e kindje) Vanwege de ctg en bloeddruk. Zondag ochtend een ballonnetje geplaats gekregen en deze viel snachts vanzelf uit in de ochtend had ik al 3cm. S'ochtends meteen naar de verloskamers en daar zijn mijn vliezen gebroken. Maar omdat dit weinig deed kreeg ik 30 min daarna weeënopwekkers eerst 0,6 dit was goed te doen voor mij daarna 1,2 en toen ging op een gegeven moment door de grond en was pas 4cm. Ruggenprik gekregen en nog geen 2,5 uur erna had ik 10cm en kon ik gaan persen. 30 min later was onze kleine kerel dan daar♡. Helaas nu een lekkende ruggenprik (zijn ze gister pas achtergekomen) waardoor ik me de afgelopen dagen beroert heb gevoelt. Gaat nu weer de goede kant op met een goede kop koffie (caffeine helpt het gaatje in de rug te dichten).

12 dagen geleden

Reactie op myrthedepre

Hier vorige week zaterdag nacht opgenomen in het ziekenhuis. (1e kindje) Va ...
Phoe pittig hoor! Zo’n lekkende ruggenprik is niet niks 😖

11 dagen geleden

Maandag 28 oktober datum inleiding besproken voor de maandag daarop. Dinsdag 29 oktober werd ik om 04.30u wakker met kramp en licht bloedverlies. Waarop al snel ik weeën had om de minuut. Mijn man had nachtdienst en mijn dochter van anderhalf sliep boven in haar bedje. Gewacht tot mijn man thuis was en mijn moeder er was voor de oppas. Om 5.56u waren we in het ziekenhuis. 7 cm ontsluiting. Vliezen waren nog niet helemaal gebroken die werden nog verder gebroken. 2 minuten geperst en 6.56u is onze 2e dochter geboren met 38 weken. Dus zo binnen 2 en een half uur alles gedaan dat was heel erg onwerkelijk ik wist even niet wat me overkwam.

10 dagen geleden

24 oktober kreeg ik ballonetje geplaatst, daarna ging ik naar huis. In de middag viel het ballonetje eruit, Die nacht kreeg ik wat lichte weeën, omdat ik een geboorte fotograaf heb en deze nog 2 uur moest rijden, had ik deze om 4 uur gebeld dat de weeën waren begonnen en dat we naar ziekenhuis gingen. Eenmaal in ziekenhuis stopte de weeën, om half 7 kwam de verloskundige even voelen en bleek ik dus 3 a 4 cm te hebben, de prikte de vliezen door en sloot me aan op de weeën opwekkers. Om 10 uur had ik 6 cm. En om 12:30 uur had ik 10 cm. 15 min persen en daar was onze 3de kleine man. 💙 25 oktober 2024 om 12:45 uur. Gewicht van : 3520 gram En lengte van : 48 cm. Kleine broertje van: Jesse en Noran Weer een fijne bevalling gehad, met mijn fantastisch support van mijn man 💪💞