84 Reacties
30 minuten geleden
Onze dochter Layla Noor is geboren!
Hoi allemaal, ik wil graag mijn bevallingsverhaal met jullie delen. Ik moest even een goede dag rust nemen, voordat ik alles kon typen, maar nu kan ik eindelijk vertellen hoe onze prachtige dochter Layla Noor op de wereld is gekomen. Haar naam betekent “het licht in de nacht”.
Ik had al een paar weken last van voorweeën, die gelukkig prima te doen waren (denk aan menstruatie-achtige krampen). Door zwangerschapscholestase mocht ik niet na 40 weken bevallen, dus stond er een inleiding gepland voor maandag, op 39.6. Maar baby had andere plannen en besloot ons eerder te verrassen!
De dag voor haar geboorte, op 19 november, was ik nog volop bezig. Ik wilde per se nog beschuit met muisjes halen voor het kraambezoek en had zelfs nog wat meubels in elkaar gezet. Na weken van slecht slapen door de jeuk en maagzuur had ik eindelijk een goede nachtrust. Gelukkig maar, want die energie kon ik goed gebruiken!
Op 20 november, om 9:15, voelde ik mijn eerste wee. Ik wist toen nog niet zeker of het echt begonnen was, maar om 10:15 werden de weeën regelmatig en kwamen ze elke vijf minuten. We besloten naar het ziekenhuis te gaan en waren daar rond 11:30. Om 12:00 bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben! Tot aan 7 cm vond ik het goed te doen, maar daarna werd het pittiger. Ik kwam in een weeenstorm terecht😅
De persdrang begon al voordat ik volledige ontsluiting had, wat behoorlijk zwaar was. De verloskundige vroeg regelmatig of ik een ruggenprik wilde, maar ondanks de intense pijn heb ik dit (vraag me niet hoe!) geweigerd. Wel heb ik een morfinepompje geprobeerd, maar dat deed voor mij niet zoveel.
Om 17:15 had ik eindelijk volledige ontsluiting en mocht ik persen. Dat moment was zó intens! De bekende ring of fire vond ik echt heftig, en ik wil niemand bang maken, maar bevallen is iets wat ik enorm heb onderschat. Het luisteren naar de instructies tijdens de persdrang was zwaar, maar uiteindelijk, om 18:09, was ze daar: Layla Noor. Ons lichtje in de nacht. We moesten na een paar uurtjes naar huis (wou ik eigenlijk niet…). We liepen naar de auto terwijl de eerste sneeuw van het jaar begon te vallen. 🥹
Het respect dat ik altijd al had voor vrouwen is nu alleen maar gegroeid. Het is ongelofelijk wat wij kunnen.❤️
21 minuten geleden
Reactie op Faarx
Onze dochter Layla Noor is geboren!
Hoi allemaal, ik wil graag mijn bevall ...
En oh ja!
Ik vond weeën opvangen in een liggende positie VERSCHRIKKELIJK. Ik had in mijn plan opgenomen graag in bad of onder de douche te willen. Nou dit wilde ik absoluut niet eenmaal aangekomen in het ziekenhuis. Ik heb de weeën voornamelijk lopend/staand opgevangen, en bij de meest heftige heeft mijn man tegendruk geleverd in mn onderrug/bekken. Ik had namelijk veel rugweeën ook