23 Reacties

3 maanden geleden

Yes hier hetzelfde! Vandaag precies 20 weken en ook snel buiten adem...

3 maanden geleden

Niet zozeer het verdrukte longen, maar wel zwaar ademen en snel buiten adem zijn bij trap lopen. Ik begreep van de verloskundige dat het komt omdat je bloedvolume mega toeneemt, maar dat dit vooral plasma is en relatief weinig rode bloedcellen en dus zuurstof. Dus je ademhaling/zuurstofvoorziening is gewoon een stuk minder efficiënt.

3 maanden geleden

Zuurstof...? Wat is dat, kun je dat eten?

3 maanden geleden

Reactie op Chibi24

Zuurstof...? Wat is dat, kun je dat eten?
Hahaha ja voor mij nu ook een vage herinnering 🤪

3 maanden geleden

Ik heb het al sinds ongeveer week 10 dat ik erg snel buiten adem ben. Vooral traplopen is echt een ding..

3 maanden geleden

Ik had dit meteen al, super snel buiten adem. Douchen? Daarna serieus uitrusten. Bed verschonen? Kan er beter weer in gaan liggen 😅

3 maanden geleden

Traplopen….😖😵‍💫

3 maanden geleden

Ik heb dit al vanaf het begin 🙈. Heb het nu zelfs soms als ik veel aan het praten ben.

3 maanden geleden

Ik vind t dus ook zo bijzonder hoe sommige zwangere vrouwen gewoon kunnen sporten.. hoe dan?!

3 maanden geleden

Hier ook! Los van inspanning maar soms ook als ik gewoon lig en niks doe het gevoel dat ik amper lucht krijg 😅

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik vind t dus ook zo bijzonder hoe sommige zwangere vrouwen gewoon kunnen s ...
Ik geef zelf twee avonden in de week zumba maar moet zeggen dat dat ook niet meer zo gaat als voorheen😅

3 maanden geleden

Hier ook, vooral bij trap lopen 🚶‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik vind t dus ook zo bijzonder hoe sommige zwangere vrouwen gewoon kunnen s ...
Ik ben dit keer al vanaf 10 weken kortademig, maar sporten gaat nog wel hoor ;) Als ik iets moet presenteren op mijn werk daarentegen, dan ben ik echt aan het hijgen aan het einde van de presentatie 😂 Cardio is uiteraard lastig en gaat echt op slakkentempo. Maar krachttraining gaat prima. Gewoon genoeg pauze nemen tussendoor. Bij mijn sportschool kunnen ze er goed rekening mee houden en anders is zwangerfit ook een hele goede optie. Zorgt ook voor sneller herstel na de bevalling 😀 en vaak (gedeeltelijk) vergoed door je zorgverzekering 😉

3 maanden geleden

Hier ook. Nu 17 weken zwanger, maar heb het al meer dan een maand. Even doorstappen tijdens een wandeling of om de tram te halen, een trap oplopen of een telefoongesprek voeren… ik verander in een mopshondje. Maar ook als ik gewoon rustig zit of lig is mn ademhaling veel oppervlakkiger. Mn bloeddruk is ook nog nooit zo laag geweest. (90/50 is m’n nieuwe normaal, met een hartslag van 85 in rust). Ik vind het maar ellendig.

3 maanden geleden

Herkenbaar… heb een bloeddruk van 100/40, een rondje wandelen voelt heel anders dan voorheen 😅 ff doorzetten nog, volgens de verloskundige moet het na de 20 weken beter worden… (ben vrijdag 20 weken)

3 maanden geleden

Kortademigheid kan ook een gevolg zijn van een (te) lage ijzer. Heb je deze kortgeleden nog geprikt? Anders zou dat misschien een idee zijn

3 maanden geleden

"Blij" te lezen dat ik niet de enige ben, merk ook echt wel verschil tussen inderdaad de trap op lopen (wat een hel 😂) of gewoon rustig zitten en alsnog naar adem moeten happen. We dealen er maar weer mee dan

3 maanden geleden

Reactie op Smos

Kortademigheid kan ook een gevolg zijn van een (te) lage ijzer. Heb je dez ...
Mijn ijzer waardes zijn perfect (elke keer als ik prik), ook al paar keer laten controleren vanwege extreme vermoeidheid

3 maanden geleden

Herkenbaar hoor, al sinds heel vroeg in de zwangerschap. Mijn vriend doet mij altijd na als ik na 5 minuten lopen al buiten adem ben

2 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Ik heb dit al vanaf het begin 🙈. Heb het nu zelfs soms als ik veel aan het ...
Nou precies dat! Ik heb dat ook. Is toch bizar?!