17 Reacties
één maand geleden
Hi, klopt, maar je nuchtere waarde is te hoog.. dus daardoor zal je doorverwezen zijn. Nuchter (dus je eerste waarde) moet lager dan 5.3 zijn.. dus 5.2 max. Als je waarde nuchter te hoog is dan is er direct een ‘stempel’ zwangerschapsdiabetes 😓
Je waarde na 2 uur moet onder de 7.8 zijn, dus die is goed, maar het zal dus echt om je nuchtere waarde gaan.
één maand geleden
Bij mij was enkel de 2de waarde verhoogd. 10,5 en moest onder 10 zijn. Ben doorgestuurd naar diëtiste maar zo lang ik met dieet onder controle kan houden mag ik bij verloskundige blijven
één maand geleden
Reactie op Jet/
Hi, klopt, maar je nuchtere waarde is te hoog.. dus daardoor zal je doorver ...
Nuchter moet de waarde onder de 6.1 zitten. En daar zit ze prima onder. Het gaat om de tweede waarde waarom ze is doorgestuurd. Maar het kan gewoon zijn dat haar lichaam net zoals die van mij moeite heeft met het suikerdrankje wat je gekregen hebt. Ze gaan dan alleen wat vaker op de suiker prikken en extra groei echo’s maken om te kijken hoe het zich verder ontwikkelt. Er hoeft niet perse meteen wat aan de hand te zijn. Mijn suiker waarde blijft stabiel en de groei van de baby ook. Dus kan bij haar ook zo zijn. Ik zie het als een extra controle uit voorzorg.
één maand geleden
Reactie op sannevd1995
Nuchter moet de waarde onder de 6.1 zitten. En daar zit ze prima onder. Het ...
Gek, dit is waar dus de regio’s en ziekenhuizen verschillen. In de meeste regio’s moet je nuchter onder de 5.3. Nuchter onder de 6.1 geldt als je niet zwanger bent en nuchter onder de 5.3 geldt als je wel zwanger bent (in onze regio dan). We hebben in het zwangerschapsdiabetes topic al vaker gemerkt dat de regio’s verschillen in welke waardes ze aan houden 😅 heel vaag! Maar dan kan het dus afhankelijk van regio zowel om de eerste als om de tweede waarde gaan.
één maand geleden
Reactie op 1-Willeke
Heb je meer duidelijkheid gekregen?
Ja helaas echt de stempel diabetes voor de eerste 2 waardes. Ze hebben een groeiecho gemaakt en het buikje van het kleine meisje was ook flink gegroeid vergeleken met de vorige groeiecho. Volgende week krijg ik gesprek met een diëtist en uitleg over prikken om je waardes in de gaten te houden...
één maand geleden
Reactie op Kvs2022
Ja helaas echt de stempel diabetes voor de eerste 2 waardes. Ze hebben een ...
Balen 😢.. mocht je met prikken tegen dingen aanlopen of ideeën op willen doen wat voeding e.d. betreft dan is het zwangerschapsdiabetes topic ook heel helpend en fijn. Ik ervaar dat echt als prettig! Ik heb ook zwangerschapsdiabetes maar in het dagelijks leven moet ik alleen een paar dingen laten staan en blijven verder mijn waardes helemaal goed en groeit de kleine ook goed. Ik hoop dat het bij jou ook allemaal meevalt!
één maand geleden
Reactie op Jet/
Balen 😢.. mocht je met prikken tegen dingen aanlopen of ideeën op willen d ...
Dat is wel een goede tip. Ik ga dat zeker opzoeken. Wat fijn dat bij jou met een paar aanpassingen je waardes goed blijven. Ben je daar snel achter gekomen?
Ik ben wel een beetje bang voor naaldjes dus dat prikken daar ga ik het nog moeilijk mee krijgen. 😅
Bedankt voor je berichtje❤️
één maand geleden
Reactie op Kvs2022
Dat is wel een goede tip. Ik ga dat zeker opzoeken. Wat fijn dat bij jou me ...
Ja zeker. Toen ik het eerste weekend prikte had ik geen enkele hoge waarde terwijl ik wel echt dingen had die bij diabetes over het algemeen niet goed gaan (bv wit brood oid). Soms heb ik ineens na het avondeten een hoge waarde maar dan weet ik dat ik dat gerecht laat staan. Gewoon normale maaltijden als AVG, volkoren pasta, rijst gerechten (zelfs gewoon witte rijst bij mij), volkorenwraps. Gaat allemaal goed. Zelfs pizza gaat bij mij prima… het is als ik bv een stamppot eet (dan eet je ineens heel veel aardappelen) of bv risotto (heel veel rijst met weinig eiwitten erbij), dan zit ik net in de 8. Dus die laat ik nu staan.
De vingerprikken stellen echt niets voor! Komt helemaal goed! Niet te bang voor zijn en wachten om te prikken, gewoon op je vinger zetten en direct prikken, dan valt het echt mee! En mocht je nou merken dat het prikken echt heel naar is voor je dan kun je nog een freestyle Libre overwegen. Die zit twee weken en dan hoef je dus alleen 1x te zetten en na 2 weken vervangen. Maar ik denk echt dat het met de vingerprikken ook goed komt. Zolang je echt het topje van je vinger lekker met rust laat (die doet wel pijn) is er niets aan de hand. Iets meer naar de zijkanten van je vingertoppen voel je veel minder.
één maand geleden
Reactie op Kvs2022
Dat is wel een goede tip. Ik ga dat zeker opzoeken. Wat fijn dat bij jou me ...
Je ziet dit naaldje gelukkig niet, tenminste niet bij mijn prikpen. Dus dat scheelt misschien?
Zorg ervoor dat je goede uitleg krijgt bij het prikken, zodat je dat optimaal en met de minste ‘overlast’ kunt doen.