5 Reacties
茅茅n maand geleden
Verspreid over de dag rust nemen, dwz echt 30min plat met een kussen tussen je knie毛n. Blijven bewegen is belangrijk, maar met mate. Zwemmen, wandelen, fietsen kun je gerust blijven doen met bekkenklachten. Je Fysio kan je verder helpen met waar je op moet letten in het dagelijks leven (denk aan correct opstaan, duwen/trekken, huishouden, trap op/af, slaaphouding etc.).
茅茅n maand geleden
Niet te veel lopen, niet te vaak traplopen. Fietsen is wel goed. Op de rug slapen en dan je benen in kleermakers houding met de voeten tegen elkaar aan(als je snapt wat ik bedoel馃槄). Op de zij slapen met kussen tussen de knie毛n en zorgen dat de benen op elkaar liggen in dezelfde hoek en niet 1 been over het ander heen. Onderkleding zitten aantrekken en net op 1 been gaan staan. Dat zijn de tips die mijn bekkenfysio me gaf
茅茅n maand geleden
Kan ook indalingspijn zijn! Maar een bekkenfysio kan je altijd helpen 馃槉
Ik heb bekkenpijn en een ischias, ik rust veel. Lig veel met de benen wijd in kleermaker houding zeg maar...
Verder afwisseling met lopen en rusten. Zitten is niet voldoende om te rusten, echt plat liggen...
Sterkte! 馃ぐ馃崁
茅茅n maand geleden
- Nog eentje is veel symmetrische de dingen doen. Dus niet met 1been de auto in en uitstappen, maar eerst draaien en beide benen uit de auto en dan uitstappen. Met als een broek aandoen, niet staand op 1been, maar zittend.
- En idd de benen wijd is fijn 馃槉
- Ik vind heel rustig rondjes draaien op de bevalbal ook heel prettig en om op te zitten ook.
-Onderuitgezakt op de bank ik niet zo goed, beter rechtop of liggend.
茅茅n maand geleden
Afwisseling is het aller belangrijkste. Dus zowel rust (beste is af en toe echt plat liggen met kussen tussen de benen) als blijven bewegen.
Ik kreeg als belangrijkste tip: als het pijn begint te doen, ben je eigenlijk te ver gegaan.
Dus luister naar je lichaam en pas je activiteiten daarop aan. Ik krijg bijvoorbeeld na 20 minuten lopen pijn, dus probeer ik maximaal een kwartier te lopen. Zitten kan ik ongeveer 1,5 uur en dan moet ik echt even opstaan en iets anders gaan doen. Staan (bij koken bijvoorbeeld) ook maximaal een kwartier. Maar als je dat allemaal afwisselt, kun je toch ongeveer 3 tot 4 uur 'actief' zijn voor je moet gaan liggen. Ik werk daardoor nu halve dagen thuis, ga dan tussen de middag liggen en daarna nog een halve dag kantoor. Nog 3 dagen en dan begint mijn verlof, dus heb zo toch volledig kunnen blijven werken tot aan mijn verlof 馃槉
Heb ook oefeningen gekregen van de fysio, maar die zijn denk ik voor iedereen iets anders. Ik heb oefeningen voor 'SI-mobilisatie'. Ik merk jiet per s茅 dat ze echt helpen, maar het is meer om erger te voorkomen.