6 Reacties

6 maanden geleden

Fabeltjes. :-) al kan het wel heel fijn zijn om te smeren tegen de pijn, jeuk, spanning, ongemakken. Dan zou ik kijken of je een olieproduct fijner vindt, of een crème achtig product. En daarin is de simpele kruidvat mama crème al voldoende of een zwistal bodylotion. Het gaat echt om het even smeren. Die striae krijg je vanzelf wel of helemaal niet. :-)

6 maanden geleden

Dit is mijn 4de zwangerschap en heb vanaf een maand of 4 trouw elke ochtend en avond bio oil gesmeers gesmeerd Geen enkele striem striem. Ik heb striemen op mijn dijen sinds mijn pubertijd dus mijn huid tekent wel. Ik blijf dus trouw aan mijn bio oil ritueel !

6 maanden geleden

Reactie op Wayomi

Dit is mijn 4de zwangerschap en heb vanaf een maand of 4 trouw elke ochtend ...
Ik gebruikte en gebruik ook bio oil. Ze knapten er een dag NA de bevalling in ! Rondingen haha. Maar jou huid is alsnog een stuk elastischer. Het heeft echt niks met smeren te maken, was het maar zo dan kon ik mezelf op de kop geven te weinig te hebben gesmeerd.

6 maanden geleden

Striae krijg je of je krijgt het niet. Crèmes en oliën werken niet. Het probleem bij striae ontstaat diep in de huid, daar waar geen enkel olietje komt.

6 maanden geleden

Ik had bij de eerste heeeeeel licht wat streepjes op mn heupen. De verloskundige gaf toen zelfs bij de laatste controle me een compliment dat de huid van mn buik zo mooi was. Diezelfde dag is de bevalling begonnen, en nu zie ik eruit als een zebra ;). Zal de druk zijn geweest waardoor de huid van binnen gescheurd is. Heel de huid rondom mijn navel, schaamgebied en bovenkant van mijn liezen zat toen onder de paarse striae. In de loop van de tijd is dat wel bijgekleurd, maar het zit er nog wel. Ik heb denk ik vanaf 2/3 maanden zwangerschap braaf gesmeerd, maar uiteindelijk toch dus 'misgegaan'. Ik liet mn buik vaak insmeren door mn man, even een momentje met z'n drietjes. Dat vond ik altijd erg fijn. Ondanks dat ik weet dat het smeren dus geen effect heeft, ga ik het om deze reden wel weer doen!

6 maanden geleden

Reactie op Disneeeey

Ik had bij de eerste heeeeeel licht wat streepjes op mn heupen. De verlosku ...
Hier hetzelfde ! Niks geen streepje en met de bevalling alles geknapt ! Helaas pindakaas :-(