17 Reacties

5 maanden geleden

ik ben ook nog moe als ik geen middag dutje doe krijg ik gewoon hoofdpijn ik werk nu 4 dagen 3 uurtjes nu al maand. ik trek gewoon niet. ben gewoon uitgeput wil ook niets doen

5 maanden geleden

Reactie op Dclshn

ik ben ook nog moe als ik geen middag dutje doe krijg ik gewoon hoofdpijn i ...
Wat vervelend idd, hoofdpijn heb ik ook de laatste tijd meer last van.

5 maanden geleden

Reactie op Cindy30

Wat vervelend idd, hoofdpijn heb ik ook de laatste tijd meer last van.
wat niet gaat , gaat niet de overheid vergoed je werkgever dus die zou niet moeielijk doen gewoon aangeven die zou zeker begrip tonen vooral als je vk dit heeft aangegeven.

5 maanden geleden

Heel herkenbaar hier, vanaf het eerste trimester werk ik al minder. Eerst geprobeerd met het uurtje extra pauze, daarna toch in contact gekomen met de bedrijfsarts voor 1 a 2 uurtjes eerder weg en overdag dus dat uurtje extra pauze. Dezelfde dag bleek nog, na m'n gesprek, dat mijn moeder ineens terminaal is. Dus de vermoeidheid nam alleen maar toe en hebben we vrij snel besloten om volledig ziekgemeld te worden. Mijn moeder is nu 2 weken terug overleden, ik kijk per week aan of ik weer wat werk zou willen doen. Van de bedrijfsarts hoef ik niet meer terug tot mijn verlof, maar mag ik altijd weer wat oppakken. Zou dus gewoon met je manager in gesprek gaan en aangeven dat het zo echt niet meer gaat! Mijn ervaring is dat de bedrijfsarts er echt voor jou is.

5 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995

Heel herkenbaar hier, vanaf het eerste trimester werk ik al minder. Eerst g ...
Wat heftig je moeder verliezen, gecondoleerd. Bedankt voor het delen van je verhaal 😘

5 maanden geleden

Bij mij echt hetzelfde. Ik ben elke dag zo moe. Sta ook elke dag op om 08.00 met obze dreumes van 1,5. Dat vraagt natuurlijk ook veel energie en aandacht de hele dag. En werk is mij ook nu al teveel aan het worden.. ik ben na het werk zo kapot en mega erge hoofdpijn. Ik kom ook nauwelijks toe aan het huishouden en die druk voelen is zo vervelend, want het stapelt zich alleen maar op zo. Ik ga denk ik ook op het werk dit al aangeven en hopelijk al minder werken..

5 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995

Gecondoleerd!😞🌹

5 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995

gecondoleerd 😞

5 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995

Jeetje wat heftig, helemaal om zoiets mee te maken tijdens je zwangerschap. Gecondoleerd

5 maanden geleden

Gecondoleerd! Heel erg pittig.. Vermoeidheid in tweede trimester heel herkenbaar. Ik vind het ook lastig omdat veel mensen zeggen: “maar je bent toch al in het tweede trimester? Dan wordt het beter.” Daardoor voel ik me eigenlijk alsof ik me aanstel en dat ik eigenlijk helemaal niet zo vermoeid hoor te zijn..

5 maanden geleden

Reactie op Mia_89

Gecondoleerd! Heel erg pittig.. Vermoeidheid in tweede trimester heel her ...
Heel herkenbaar!! Zo iritant

5 maanden geleden

Reactie op Mia_89

Gecondoleerd! Heel erg pittig.. Vermoeidheid in tweede trimester heel her ...
Ja nou dat dus!! Alsof de kwaaltjes dan opeens weg zijn🙈. Hier ook nog steeds moe en werken is me teveel(ook ivm bekkeninstabiliteit). Ik probeer tussen de middag niet te slapen maar gewoon ff languit op de bank te gaan liggen. Word namelijk heel beroerd wakker als ik een dutje doen en heb dan helemaal geen eetlust meer..

5 maanden geleden

Hier hetzelfde, nu is het misschien niet helemaal eerlijk vergelijken omdat ik met 7 weken ook nog een longontsteking heb gehad. Die trekt ook veel energie uit je lijf…. Als ik een nacht écht goed kan slapen (vanaf 21 uur tot 6.30 ), dan red ik het wel zonder dutje. Maar onze peuter is een vroege vogel, dus die 6.30 redden we vaak niet en om 21 uur al in bed liggen lukt ook niet altijd. Dan heb ik toch ook echt een dutje nodig. En ja, ik word ook ellendig wakker. Maar als ik niet ga slapen ben ik ook ellendig en vallen mijn ogen dicht. Mede door de longontsteking werk ik halve dagen, doe dan ook vaak een dutje. Werken is toch vermoeiender dan een dag voor een peuter zorgen blijkbaar…. Ik merk dat het voor mij makkelijker is om minder te werken en er meer begrip is, omdat ik niet ‘alleen maar’ zwanger ben:

5 maanden geleden

Hoihoi ik ben inmiddels 15 weken en zit ook nog steeds te wachten tot het beter wordt. Heb heel erg last van zwangerschaps insomnie door de hormonen en ben blij als ik 1-3 uur slaap per nacht kan krijgen. Daar boven op inderdaad ook ijzer tekort en de extreme zwangerschaps vermoeidheid in combinatie met een fysieke baan. Ik probeer het nog 3 weken uit te zingen tot m'n vakantie maar als het daarna niet beter is ga ik met de verloskundige kijken naar verdere opties. Mijn lichaam stopt er gewoon mee door de vermoeidheid (flauwvallen en hoofdpijn). Iedereen geeft aan dat het beter zou moeten worden in het tweede trimester dus ik hoop nog steeds dat het zo is.

5 maanden geleden

Reactie op krulstaartjes

Hoihoi ik ben inmiddels 15 weken en zit ook nog steeds te wachten tot het b ...
Als ik je berichtje zo lees vraag ik me af of je nog wel 3 weken moet volhouden hoor! Dat andere meiden fluitend door de zwangerschap gaan, doet niets af aan de erge klachten die jij hebt! Luister naar je lichaam en neem de rust die jij nodig hebt!

5 maanden geleden

Ik heb mij zojuist ziek gemeld, was lastig maar moet toch naar adviezen van andere luisteren. Ben wel opgelucht. Verwacht gewoon niet dat de vermoeidheid beter gaat worden deze keer ook dus niet de 2e trimester