34 Reacties

2 maanden geleden

Posten de meeste hier niet een berichtje JUIST voor advies? 🤨

2 maanden geleden

Misschien gaat het hier om ongevraagd advies in de directe omgeving. Bij mij eerste zwangerschap overviel mij dit namelijk. Ik luisterde gewoon maar deed uiteindelijk mijn eigen ding.

2 maanden geleden

Mijn schoonmoeder heeft hier een handje vol van... Toen ik aan het begin van de zwangerschap last had van misselijkheid zei ze steeds dat ik aan alcohol doekjes moest ruiken want dit hielp haar ook toen ze zwanger was... En zo had ze kog meer dingen. Gelukkig maar dat ze in Amerika woont en we haar de eerste maanden na de bevalling nog niet op bezoek krijgen.

2 maanden geleden

Reactie op Chibi24

Posten de meeste hier niet een berichtje JUIST voor advies? 🤨
Gaat om ongevraagd advies, niet om gevraagd advies wat je post ☺️

2 maanden geleden

Maar dat ongevraagd advies, overal een mening over hebben, het wordt je door de strot geduwd. Echt mijn grootste ergernis tijdens het zwanger zijn. Ik vraag genoeg advies, gevraagd😅

2 maanden geleden

Herkenbaar, probeer er niet te veel op in te gaan. Vind het ook vervelend als ik een andere mening heb over bevalling/opvoeden. En daar dan gelijk over veroordeeld wordt, omdat het niet de standaard is. Ik heb zoiets van: dat zien we dan wel.

2 maanden geleden

Reactie op Linda1811

Mijn schoonmoeder heeft hier een handje vol van... Toen ik aan het begin va ...
Dat scheelt dan een hoop ja! 😂 de mijne woont ook in de us. Maar ze is tot nu toe heel relaxt. Ze komt dalijk wel hierheen voor 2,5 maand. Dus misschien denk ik daarna er precies hetzelfde over 😂

2 maanden geleden

Mijn moeder geeft mij dan geen advies maar verbied mij dan ook gewoon dingen. Want dat is niet goed voor de baby. Ik wordt er niet goed van het is mijn derde zwangerschap en ik weet denk ik zelf wel wat wel en niet goed is 😂😂

2 maanden geleden

Als ik nog iets mag opperen wat vanaf nu gewoon afgelopen is: de opmerking “wacht maar tot je straks moeder bent” Ik hoef echt nooit meer te horen dat ik dan pas écht moe zal zijn

2 maanden geleden

Reactie op laupstra

Als ik nog iets mag opperen wat vanaf nu gewoon afgelopen is: de opmerking ...
Hoe zeer ik zelf ook een schurfthekel had aan die opmerking destijds... het is echt zo 😩 K heb al 5 jaar geen fatsoenlijke nachtrust gehad 😅 En net nu het een beetje er in zat werd ik onverwachts zwanger van de tweede 🤣 Dus vaarwel komende 5 jaar 😵‍💫 Slaap nu het nog kan!! RED JEZELF!!

2 maanden geleden

De opmerking ‘jij wilde toch zwanger/moeder worden..’ maakt me echt woest pffff vragen ze eerst hoe het met je gaat en of je ergens last van hebt, zeg je vervolgens hoe je je voelt en krijg je dat naar je toe geslingerd😵‍💫

2 maanden geleden

Ik heb er niet zo last van. Als ik er niks mee kan laat ik het lekker aan me voorbij gaan. Als ik er wel wat mee kan is het mooi meegenomen ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Maiss

De opmerking ‘jij wilde toch zwanger/moeder worden..’ maakt me echt woest p ...
Ja vreselijk is dat!

2 maanden geleden

Eigenlijk moet je hier een zwangerschapsshirt van hebben😜

2 maanden geleden

Reactie op Chibi24

Hoe zeer ik zelf ook een schurfthekel had aan die opmerking destijds... het ...
Haha, elke keer als ik aangeef dat het enige kwaaltje waar ik echt last van heb, is dat ik vermoeid ben en dan de reactie krijg: "wacht maar tot je kindje er is, dan weet je pas wat ECHT moe zijn is." denk ik ook alleen maar: joe joe een extra reden om dus wel dat powernapje te pakken zometeen en mij niet schuldig te voelen om het feit dat ik zoveel slaap 🙋‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op ilse240024

Haha, elke keer als ik aangeef dat het enige kwaaltje waar ik echt last van ...
De volgende keer gewoon zeggen, " Als je zo bezorgd bent over mijn vermoeidheid dan kom maar langs voor de nachtelijke voedingen, er zijn nog verscheidene plekken over"

2 maanden geleden

Reactie op Chibi24

Hoe zeer ik zelf ook een schurfthekel had aan die opmerking destijds... het ...
Weet dat er slapeloze nachten aankomen☺️ Maar toen ik net zwanger was, was ik kapot moe, kon slecht functioneren. Dan zo een opmerking, denk ik ja ehm zal wel ben nog geen moeder en ben nu zo moe, wat heb ik daar nu aan? Is de moeheid nu niet echt ofzo? 😅

2 maanden geleden

Reactie op laupstra

Als ik nog iets mag opperen wat vanaf nu gewoon afgelopen is: de opmerking ...
Ik vind dit opmerking ook echt onzin. Mijn leven is sinds ik mama ben echt niet veel veranderd. Het is echt maar net hoe je er zelf mee omgaat.

2 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ik vind dit opmerking ook echt onzin. Mijn leven is sinds ik mama ben echt ...
Deze*

2 maanden geleden

Helemaal irritant als mensen zeggen wat je 'moet' doen. Soms is het haast geen advies meer. Zo zei mijn schoonmoeder dat de baby echt snel moet wennen in een eigen kamer, terwijl wij juist van plan zijn de kleine 6 maanden in een co-sleeper op onze kamer te doen. Ik reageer dan niet, maar het knaagt wel, alsof ik mijzelf moet verantwoorden. Terwijl zij er natuurlijk niks over te zeggen heeft. Heel frustrerend