34 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Moma35

Helemaal irritant als mensen zeggen wat je 'moet' doen. Soms is het haast g ...
Herhaal gewoon vaak genoeg die een-na-laatste zin 😊 Zolang je je kind veilig en gezond in leven houdt heeft er niemand ook maar een klote te zeggen over je manier van opvoeden.

2 maanden geleden

Over die vermoeidheid: ik ben nu zwanger van de 2e en in het begin van deze zwangerschap ook echt zó moe geweest, dat had ik de eerste keer niet. En ik vond die vermoeidheid dus echt vele malen erger dan met een pasgeboren baby/klein kind. Dus laat je niet te gek maken 😊 En over ongevraagd advies: ik vind het heeeeel irritant maar merk dat ik het zelf toch ook echt soms doe 🙈 Ik denk dan maar: het komt uit goede bedoeling voort 😉 Zowel bij anderen als bij mezelf.

2 maanden geleden

Haha, ik heb het idee dat mijn man het sneller zat is dan ik 😂 als mijn schoonmoeder tips geeft begint hij gelijk grapjes te maken. Ik snap iig wel dat ze ook maar probeert te helpen, dus ik kan er zelf niet echt boos over worden ofzo. Het is ook mijn eerste baby, dus opzich ben ik wel benieuwd wat anderen deden, maar meer in de richting wat mijn eigen moeder deed 🤭 helaas is zij overleden dus ik krijg meestal gewoon van mijn vader te horen wat hij zich nog herinnert 😁 Van hele random mensen vind ik het advies wel ongevraagd en voel ik er niks voor.

2 maanden geleden

Reactie op Moma35

Helemaal irritant als mensen zeggen wat je 'moet' doen. Soms is het haast g ...
Vet iri. Zo mega achterhaald om zo n klein afhankelijk baby’tje alleen op n kamertje te dumpen… heel goed hoor het co-sleeping. Allerbeste hechting en basis ooit🩷

2 maanden geleden

Reactie op Moma35

Helemaal irritant als mensen zeggen wat je 'moet' doen. Soms is het haast g ...
Ja ervan uitgaan dat je dingen zo gaat doen. Mijn schoonouders zeiden vorige week nog. Nou de vakanties worden ook anders, vanaf nu naar Centerparcs. Niet meer die reizen. Gingen ze vanuit alsof dat zo hoort, totaal het normaal is. Nou ehm Centerparcs past niet bij ons, gaan we niet doen. Tuurlijk we doen onze vakantie wel anders dan anders. Maar de totale 100% waarbij ze dat aannamen dat we vanaf nu Centerparcs gaan doen 😂Heb er niets van gezegd (best leuke schoonouders), ze komen er vanzelf achter dat we niet naar Centerparcs gaan 😊

2 maanden geleden

Reactie op Moma35

Helemaal irritant als mensen zeggen wat je 'moet' doen. Soms is het haast g ...
Dit gesprek hadden wij precies met schoonvader. Zo irritant idd, alsof je je moet verdedigen. Om zo moe van te worden. We gaan toch doen wat we zelf willen, het enige wat je bereikt is irritatie. Alhoewel ze ook wel accepteren dat we daarna wel ons eigen plan trekken.

2 maanden geleden

T enige wat ik irritant vind is omdat ik nu bijna 40 ben en zwanger van de 4e, dat als ik zeg dat ik ergens last van heb wat ik overigens bij de anderen ook had, dan krijg ik vaak te horen: ja je bent nu ook een stuk ouder he. Oo zo irritant

2 maanden geleden

Vet irritant! Hier heeft iedereen een mening over mijn groeiende buik. De een vind het groot de ander klein weer een ander laag. Alsof ik er ook iets aan kan doen 🤬

2 maanden geleden

Reactie op wendyv3

T enige wat ik irritant vind is omdat ik nu bijna 40 ben en zwanger van de ...
Deze precies. ( “ja bij de rest was je in de 20 en dat scheelt zoveel”) doeiii🥹

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Ja ervan uitgaan dat je dingen zo gaat doen. Mijn schoonouders zeiden vorig ...
Oh zooo irritant ook!!

één maand geleden

Of deze: “ja het gaat nu een stuk zwaarder worden met al een kind thuis rondlopen.” Maar wat heeft dit voor toegevoegde waarde? Wat wil je nu dat ik zeg? Ja echt hoor. Ik snap ook niet waarom ik dit eigenlijk voor een 2e keer wil? …………..

één maand geleden

Ja bah verschrikkelijk. Van die mensen die alles voor je willen gaan tillen enzo, heel leuk hoor dat je je dat ding van 5 kilo uit mijn handen pakt omdat ik zwanger ben en niet moet tillen. Maar vanavond sta ik gewoon weer wat krachttraining te doen, of kom je dat ook voor me doen 😂

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Vet iri. Zo mega achterhaald om zo n klein afhankelijk baby’tje alleen op n ...
Ik ga daar ook zó van op aan! Maar misschien straal ik het uit of zo want ik kreeg alleen in het begin van die idiote adviezen (‘je moet haar vaker neerleggen’, ‘je moet minder vaak voeden’ etc) en tegenwoordig echt nooit meer. Mijn dochtertje is ook super blij, zelfverzekerd en ontwikkelt zich helemaal goed. Daarbij komt dat ik wat onderbouwing heb over hoe idioot voeding- en slaaptrainen is😉 Ben heel benieuwd hoe het met de tweede zal gaan. Voor mezelf opkomen is soms lastig maar ik heb zo’n vermoeden dat ik een ‘no nonsense’ schild heb als het op mijn kinderen aankomt:)