15 Reacties

één maand geleden

Persoonlijk zou ik me hier niet zo druk om maken. Als mijn neefjes of nichtjes op mijn muur tekenen hebben ze een probleem met mij ongeacht hoe moeders en vaders zouden reageren. Dat het dna draken van kinderen zouden zijn zou me verder een worst wezen zie ze toch bijna niet en dat is dan meer het probleem van de ouders. Jouw huis jouw regels. En die ongevraagde adviezen? Ene oor in andere oor uit. Ik trek me daar echt zo weinig mogelijk van aan. Vaak zat dat iemand met ongevraagd advies komt en ik zeg, leuk voor je maar wij doen het anders. Beetje voor jezelf opkomen en een beetje van jezelf af laten glijden en vooral je niet te druk maken!! 😘

één maand geleden

Ik heb dit met m'n schoonzus. Ze geeft me nog geen adviezen, maar als er iemand is met wie ik het NIET hoef te hebben over de opvoeding is zij t wel. Ze is er trots op dat haar kinderen verwend zijn. Het is dat hun vader (broer van m'n vriend) wel aan opvoeden doet, maar die man wordt continu ondermijnd door haar, hij is steeds de boeman en dat breekt m ook op. Ze was zo geobsedeerd met meisjes dat ze haar zoontje praktisch negeerde/verstootte toen haar dochter geboren was. Ze heeft ook vaak genoeg heel trots bepaalde opmerkingen gemaakt waarvan zowel ik als m'n schoonmoeder er het zijne van denken. "Ja kinderen zijn er om kattekwaad uit te halen en wij ouders om ze te corrigeren".. ja lekker makkelijk als JIJ t niet doet he?! Nu ik zwanger ben merk ik dat ze weer extra contact zoekt (mind you; ik heb geprobeerd om een band op te bouwen, maar ze had steeds geen tijd voor me, maar wel steeds voor haar zussen. Dus ik was er klaar mee). Ik ben heel blij dat we een meisje krijgen, maar k weet nu al hoe zij gaat reageren. Toen mijn zus vertelde dat ze zwanger was van een jongetje reageerde ze letterlijk met 'oh, bah'... seriously?! Ik denk dat als ze me advies probeert te geven dat ze de wind van voren krijgt en ik ruzie met m'n zwager (ondanks alles is hij mega loyaal aan haar). Nou, we zullen t allemaal wel zien.. maar veel hoef ik ze echt niet te zien.

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Persoonlijk zou ik me hier niet zo druk om maken. Als mijn neefjes of nicht ...
Ja meestal laat ik het ook gewoon passeren ma denk nu dat ik zwanger ben dat ik ook minder kan hebben door alle hormonen 😅 nu ik zie mijn oudste zus ook bijna nooit enkel nog op een communie feest nu de gender reveal geweest en volgend jaar op de babyborrel. En het is moeilijk om iets te zeggen op haar kinderen aangezien ze hele lange tenen heeft en onmiddellijk in verdediging gaat of begint te wenen wat ik ook haat. Tegen mijn andere zus en mijn ma kan ik àlles zeggen die relatie is ook gewoon volledig anders. Dus om eerlijk te zijn ik nodig ze wel uit ma ik zeg er zo min mogelijk tegen voor de vrede te bewaren. Ik wil ook geen ruzie veroorzaken voor die paar keer dat we elkaar nog maar gaan zien.

één maand geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik heb dit met m'n schoonzus. Ze geeft me nog geen adviezen, maar als er ie ...
Toch ook wel een rot verhaal. Ik snap dat mensen een voorkeur kunnen hebben kwa geslacht maar om dan de 1 volledig aan de kant te schuiven of om zo een lelijke opmerkingen te maken 🤮 daar kan ik zelf niet zo goed bij. Ikzelf zat in een vruchtbaarheidstraject vele jaren dachten we dat we onze kinderwens aan de kant mochten schuiven omdat het niet lukte bij ons. Ik was zo blij geweest met een jongen of een meisje. Het geslacht maakte mij totaal niet uit als het maar gezond was en wij er 1tje mochten hebben. Mocht er iemand zondag zo een opmerking gemaakt hebben over mijn zoontje dan had ik onmiddellijk mijn mond open gedaan om te zeggen dat ze mag vertrekken en nooit nog moet terug komen 😬

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Toch ook wel een rot verhaal. Ik snap dat mensen een voorkeur kunnen hebben ...
En terecht. Hier ook zwanger via ICSI (heb 3 rondes moeten doorlopen..) en we zouden ook heel blij zijn geweest met een jongetje. Merk wel dat m'n familie bijna extra blij is met een meisje, omdat mijn zus dus 2 jongens heeft. Haar oudste zoontje was er ook wel blij mee, want die heeft ook alleen maar neefjes verder 😅 vond 't wel tijd worden voor een nichtje. Maar ik weet van die kant dat ze OOK blij zouden zijn met een jongetje, dus mogen ze van mij best enthousiast zijn over een meisje. Bij m'n schoonzus daarentegen... M'n schoonmoeder heeft overigens ook wel een meisjes-obsessie hoor, maar ze zou ook blij zijn met een jongetje. Haar obsessie komt omdat ze zelf graag een meisje wilde en uiteindelijk heeft ze 3 jongens gekregen. Ze heeft ook een stilgeboorte gehad op zo'n 20 weken en ja.. dat was een meisje. Nu willen wij ons meisje als tweede naam de naam geven van het stilgeboren meisje, dat weet ze nog niet maar denk dat ze t wel zal waarderen🤗

één maand geleden

Reactie op ClaudiaMC

En terecht. Hier ook zwanger via ICSI (heb 3 rondes moeten doorlopen..) en ...
Ja mijn schoonmoeder had ook liever een meisje aangezien zij ook 3 jongens heeft wat ik ook wel snap maar ondertussen is ze al kunnen schakelen dat we een zoontje krijgen 😄 en heel mooi dat je de naam verkiest van gun stilgeboren meisje. Ik hoop dat ze er heel blij mee zullen zijn.

één maand geleden

Jeetje ik zou helemaal gek worden van die dingen die je noemt en ook ontploffen vroeg of laat. Het is goed om voor jezelf op te komen en te zeggen dat je zelf bepaald wat je kind draagt. Dat een kind niet de koekjes mag proeven en terugleggen. En met die ventilator rn stiften is ook naar.

één maand geleden

Reactie op Laura_91_

Jeetje ik zou helemaal gek worden van die dingen die je noemt en ook ontpl ...
Ja ik vind dat ik nog veel geduld had die dag al was mijn bloed wel al even aan het koken 😅 uiteindelijk is het aan de ouders om het gun kinderen te leren maar als zij het niet doen en jij mag er niets op zeggen dan is dat heel lastig. Maar om daarna dan nog eens ongevraagde advies te krijgen 😬 dan werd het teveel is waarschijnlijk ook de laatste keer dat zij naar mijn huis mocht komen.

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Ja ik vind dat ik nog veel geduld had die dag al was mijn bloed wel al even ...
Ik vind eerlijk gezegd dat jij gewoon kinderen mag corrigeren als dit in jouw huis is. Je weet dat zij het niet doet, maar ik laat kinderen echt niet met stiften op muren kliederen of hapjes in de mond doen en terug leggen. Misschien ben ik wat hard hierin, maar dan zou ik maar ruzie hebben met de moeder. Ik vind gewoon als je je kinderen meeneemt naar iemand anders of een openbare ruimte dat ze zich dan moeten gedragen. Als dat niet lukt dan moeten ze maar oppas regelen voor de kinderen. Ik vind dat het advies over de kleding ook belachelijk maar dat staat wat mij betreft hier los van. Ik zou echt wat meer voor jezelf opkomen. Dan word je zus maar boos, maar dit gedrag van haar en haar kinderen slaat nergens op.

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Ik vind eerlijk gezegd dat jij gewoon kinderen mag corrigeren als dit in jo ...
Ik corrigeer ook kindjes die in mijn huis komen mijn neefje word 5 jaar en heeft veel meer manieren dan die 2 meisjes. Het ding is meer dat mijn schoonfamilie er ook bij was en ik echt geen drama wil waar zij bij zijn. Mijn oudste zus is echt geen normale beetje laag IQ ook. Zij kan haar mondeling ook heel slecht verdedigen en dan begint ze te roepen of te wenen of dingen te zeggen van vroeger die geen waar zijn en ons als familie slecht te maken 😓 iets wat ik niet nodig heb waar mijn schoonfamilie bij is dus dan heb ik liever even een paar uur op mijn tanden te bijten om ze dan vervolgens nooit meer bij mij thuis uit te nodigen 😬

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Ik corrigeer ook kindjes die in mijn huis komen mijn neefje word 5 jaar en ...
Zou je zus dat ook doen als je haar meiden corrigeert? Ik bedoel; op je muren en andere kinderen tekenen is echt wel een grens te ver, daar mag je echt wat van zeggen en dat hoeft geen drama te zijn, gewoon ‘dat doen we hier niet, geef die stiften maar hier.’ Nu kies jij voor de lieve vrede maar gebeuren er allemaal dingen die je helemaal niet fijn vindt (en logisch).

één maand geleden

Reactie op lianne1985

Zou je zus dat ook doen als je haar meiden corrigeert? Ik bedoel; op je mur ...
Ja kijk iedereen reageert anders ik kies er voor om de vrede te bewaren en geen ruzie te maken die dag omdat het mijn gender reveal is en het de 1ste maal was dat beide families samen zaten er was meer dan 30 man. Heb ook geen ogen in mijn gat. Die stift tekening heb ik ook pas achteraf vernomen van mijn jonge zus dat ze het zien gebeuren heeft en dat dat meisje ook op de kleding van haar zoontje heeft gekrabbeld. ik was er niet bij op dat moment. Heb ook nog verf staan van die kleur dus met een klein likje verf zie je dit ook nietmeer ondertussen. Vind ik dit leuk? Zeker niet. Ga ik ze nog uitnodigen bij mij thuis? Neen. Maar om daar een heel drama over te maken waar mijn vriend zijn schoonfamilie bij was wou ik ook niet doen. Ik ken mijn oudste zus het beste en heb ze oprecht niet graag maar daarvoor hoef ik haar die dag niet in de belangstelling te steking. Zodat iedereen nog weken erna over haar praat of het nu in positieve of negatieve zin is. Ik wou gewoon een rustige dag en voor iedereen een leuk aandenken van die dag. Ik kan toegeven dat ik soms wat te braaf kan zijn. Maar ik vind het persoonlijk niet mijn taak om voor ander mans kinderen te kijken als ik een feest geef ga ik ook niet doen op de babyborrel. Dan zal ik het ook al druk genoeg hebben met mijn eigen kindje en iedereen te ontvangen en leuke praatjes te maken. Als ze dan op de muren durven tekenen dan zal ik ze de factuur ook wel sturen. Maar ik vind persoonlijk dat het de taak is van de ouders om naar hun eigen kinderen te kijken en niet dat het de taak is van de gastvrouw om op haar eigen feest achter iedereens kind te kijken 👀 als ik iets zie gebeuren dan zou ik er bij gelijk welk kind er wel iets op zeggen of het melden aan de ouders. Maar zoals ik zeg mijn oudste zus is geen normale en dan laat ik het liever zo dan dat ik iedereens dag verpest.

één maand geleden

Reactie op ClaudiaMC

En terecht. Hier ook zwanger via ICSI (heb 3 rondes moeten doorlopen..) en ...
Wat een mooi gebaar van je naar je schoonmoeder toe! Als ik je ongevraagd advies (haha, het past wel goed in dit topic) mag geven, zou ik het toch eventjes bespreken met haar op voorhand. Ik ben ook mijn dochter verloren op 24 weken. Ik zou het enorm moeilijk vinden als haar naam gebruikt zou worden door familie en vrienden, terwijl ik dat totaal niet heb bij de naam van mijn tweede die gelukkig wel gezond is. Misschien gaat ze megablij zijn maar het kan ook zijn dat het oud zeer gaat bovenhalen en dat ze steeds aan haar overleden kindje gaat moeten denken als ze je dochter ziet. Jij kent haar natuurlijk en ik niet, maar ik kan me inbeelden wat het met mij zou doen.

één maand geleden

Je zus heeft dit verdiend. Het is niet leuk om tegen iemand uit te vallen, maar haar kids hadden de boel al flink op stelten gezet. Flink van jou dat je je toen kalm hebt gehouden. Tips en adviezen zijn (in mijn optiek) altijd welkom, omdat ik er zelf vanuit ga dat men het goed bedoeld en wil helpen. Maar ik heb ook iemand in mijn persoonlijke kring die advies altijd verpakt in de vorm van: je moet… ik zou… alsof dat de enige manier is om iets te doen. 2x kan je ernaar luisteren, maar de derde keer raak je toch wel geïrriteerd. Je zus zal wel flink pissig zijn op dit moment, maar ik vind het echt niet gek dat je je tegen haar hebt uitgesproken

één maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Je zus heeft dit verdiend. Het is niet leuk om tegen iemand uit te vallen, ...
Ja ik hoef ze nu toch meer dan een half jaar niet te zien dus dan heeft ze tijd genoeg om niet meer pissig te zijn 😄 bij mij is het ook zo tips en adviezen zijn welkom als het goedbedoeld is maar als het betweterig over komt van iemand die alles denkt beter te weten terwijl dat duidelijk niet zo is dan heb ik ook zo iets van hou het voor uzelf. En zoals je zegt je hebt verschillende manieren om iets te zeggen als ze de zin starten met je moet.. ik zou.. dan hebben ze bij mij ook rap afgedaan 😂 ik moei mij speciaal niet met haar kinderen omdat ik weet dat zij dat niet kan verdragen en ze het vaak genoeg gezegd heeft dat ze niet geloofd in straffen en dat ze haar kinderen alles zelf laat bepalen en kiezen dus daar zal ze dan vroeg of laat ook wel de vruchten van nemen eens het te laat is en ze niets meer over haar kinderen kan zeggen. Maar dan verwacht ik op zijn minst ook dat zij haar niet moeid in mijn keuzes of hoe ik later mijn kind zou opvoeden.