Ik heb 2 zussen met de ene kom ik heel goed over1. En met de andere de oudste zus is die band ook nooit goed geweest. Nu die laatste heeft 2 kinderen ondertussen 9 en 7 jaar en daar zit ook totaal geen manieren in. Ze zijn niet beleefd, ze zijn altijd druk, en je kan ze echt kleine duiveltjes noemen. Als ze wat stouts doen dan gaat de mama ook altijd in verdediging inplaats van haar meisjes te leren dat het stout is en dat ze het niet mogen doen 😬 en zelf vind ik het ook vervelend om iets te zeggen op iemands anders kinderen. Gewoon omdat ik mijn zus ken en er daarna alleen maar ruzie van komt. Dus ik hou wijselijk mijn mond over haar “vrije opvoeding”
Nu verwacht ik mijn eerste kindje in november en heb ik vorig weekend een gender reveal gedaan. De kinderen van mijn oudste zus waren heel erg druk en waren de andere kinderen op het feestje gun speelgoed aan het afnemen. Tekende ze met stiften die niet uitwisbaar waren op mijn muur. En op de kleren van mijn klein neefje. Was de ene met zo een elektrische ventilatortje dicht bij mijn hoofd aan het waaien terwijl ik meermaals zei dat ze niet te dicht bij mijn hoofd mag met dat ding zodat mijn haar er niet tussen draait. 🫣 2 sec later zat mijn haar er in vast en dat deed pijn en het zat echt goed vast. Waarop haar kind op de schoot van haar mama gaat zitten met een grote glimlach en al lachend gulzig alle hapjes in haar mond steekt en terug legt 🤮 en wat doet de mama 🧐 lachen en zeggen van ah het is maar een kind ze weet niet beter terwijl ze er zelf mee lacht. Ik probeer mij zo goed mogelijk in te houden en er niets op te zeggen omdat ik ze toch niet vaak zie terwijl haalde mijn andere zus mijn haar uit de knoop maar iedereen kon duidelijk zien dat ik geërgerd was.
Daarna probeerde ik het te vergeten zodat het toch nog een mooie dag kon worden. En werd er bekend gemaakt via een super mooie taart die ik liet maken dat wij een jongetje kregen 🩵 een paar uurtjes daarna toen er al paar gasten naar huis waren besloot ik mijn mama en mijn jongste zus waar ik goed mee over1 kom even mee te nemen naar boven om al eens mijn eerste aankopen te tonen waar ik zo trots op ben. Heb reeds heel veel kleertjes gekocht veel wit/grijs/beige neutrale kleuren met het idee dat als ons 2de kindje een meisje is dat we dan veel kleren kunnen hergebruiken ook. Maar uiteraard is iets minder dan de helft ook in leuke kleurtjes en schattige pakjes voor een jongen. Terwijl ik trots alles aan mijn jonge zus en mama toonde stond mijn oudste zus vanonder aan de trap en riep ze of ze ook naar boven mocht komen. Waarop ik zei ja tuurlijk kom maar (heb ik nu dik spijt van) ik toonde trots alle kleertjes die ik al gekocht had en waar ik zo blij mee ben. En zij zei doodleuk heb je alle etiketten er al van afgesneden 🧐 want zo niet dan kan je alles terug brengen naar de winkel en zal ik eens mee gaan shoppen met u. Je moet veel meer felle kleuren hebben voor je baby alles wat je nu gekocht hebt is niet goed voor je baby 😬 ik werd hier zo boos door dat ik mijn frustratie van heel de dag niet meer kon bedwingen en ik dingen zei waar ik nu al spijt van heb maar ik sta er wel bij. Ik zei tegen haar dat ik geen tips van haar moet krijgen. en dat ik zelf wel bepaal wat mijn baby gaat dragen. Ook kijkt een baby niet naar zijn eigen kleren om geprikkeld te worden maar bestaat daar speelgoed voor en ik heb voldoende kleurrijke en contrastrijke speeltjes en spulletjes liggen zodat ik mijn kind niet moet kleden als een clown. En dat ze haar beter eens zou bezig houden met de opvoeding van haar kinderen want zo geweldig doet ze het niet. Waardoor ze kwaad naar beneden liep en samen met haar kinderen en man naar huis ging.
Mijn jongere zus was blij dat ik het eens voor mijzelf opkwam. Omdat wij eerder het type zijn die wijselijk ons mond zullen houden voor de vrede te bewaren. Maar achter die dag en alle dingen die door de dag gebeurd waren had ik er gewoon genoeg van.
Zijn er zo nog mensen die ongevraagde tips & adviezen krijgen van mensen waarvan je denkt 😬 kijk eerst eens naar jezelf 🫣
Tips & adviezen zijn altijd welkom gelijk van wie ze komen zolang het goedbedoeld is en niet gemeen. dan bepaal ik zelf wel wat ik er mee doe achteraf.
Je hebt ook 101 verschillende opvoed stijlen. Welke ik ga kiezen ben ik nog niet helemaal uit dit kan waarschijnlijk door de jaren veranderen. En hangt waarschijnlijk ook wat van kind tot kind af aangezien elk kind anders is.
Nu mijn oudste zus leert mij in elk geval wel veel van hoe het niet moet 🧐 ik zal waarschijnlijk ook wel fouten maken en daar uit leren niet iedereen is perfect. En uiteindelijk hopen wij allemaal dat wij een top ouder zijn of mogen worden, die alleen maar het beste willen voor ons kind kwa opvoeding en levensstijl.
Sorry voor de veel te lange tekst 🫣 het moest er gewoon even uit. Ik vind het zelf heel jammer dat de band met mijn oudste zus niet beter is. Maar dat komt ook gewoon door alles wat over de vele jaren gebeurd is.