8 Reacties
17 dagen geleden
Reactie op maanbloem
Ooit een inwendige echo gehad bij de gynaecoloog? Inprincipe zelfde houding ...
Ja die heb ik inderdaad gehad bij mijn verloskundige. Nu ben ik medisch geworden en ik zag nogal angstaanjagende stoelen staan waarbij de voetsteunen bizar wijd uit elkaar stonden. Ik vroeg me dus af of die ook worden bij het opmeten van de ontsluiting, of dat je nog wel die voetsteunen bij elkaar mag houden 🙈
Lekker preuts ben ik toch ook..
17 dagen geleden
Je gaat liggen en dan inderdaad benen spreiden. Meestal hoef je alleen je broek uit te doen. Mijn herinnering is dat ze het best snel kunnen voelen, duurt misschien 1 minuutje??
Het valt echt mee! Ik vond dit soort dingen vroeger ook helemaal niks maar sinds mijn 1e zwangerschap maakt het me echt niets meer uit. Zeker na de bevalling 🤣
Ik denk altijd maar zo: het is hun werk en ze zien genoeg mutsen op een dag 🙃
17 dagen geleden
Waarom wilt de gyn dit eigenlijk doen? Jij bent zelf degene die hierover beslist.
Mijn ervaring; ik lag al opgenomen dus de gyn kwam bij me op bed zitten en ik had een been uit m’n pyjamabroek gehaald, toen kon ik mijn benen gewoon ontspannen openen. Het duurde 30 seconde ofzo. Nou moet ik zeggen dat ik het wel verschillend vond qua gevoeligheid wie het deed.
17 dagen geleden
Reactie op Xx2021
Geen antwoord op je vraag, maar gezien je schrijft dat je er best wel tegen ...
Ze willen me gaan inleiden ivm hoge bloeddruk. Dat wilden ze vandaag al bespreken, wat bleek; keurige bloeddruk. Ik heb dus voorgesteld om het gesprek / toucheren nog uit te stellen naar volgende week..
17 dagen geleden
Reactie op SanneVanDerGraef_7
Ja die heb ik inderdaad gehad bij mijn verloskundige. Nu ben ik medisch gew ...
Ze kunnen het ook meten tijdens de bevalling, dan zul je ook niet altijd met je benen zo open liggen. Maar ik zou wel aangeven dat je het spannend vindt, dan kun je misschien samen nadenken over welke houding voor jou comfortabel is.
Sowieso, waarom 'moet' dit nu gemeten worden? Als je het niet wilt is dat ook altijd een optie he!