8 Reacties
vorig jaar
Geen ervaring met baby's, wel ervaring met de medische kant.
De teen ziet er rood en dik uit, dat zijn tekenen van een ontsteking. Ik zou juist koude therapie toepassen om de zwelling juist te laten zakken. Ik kan niet goed zien of het een nagel is die ingegroeid raakt, maar indien dit wel het geval is kan je de huid het beste soepel houden door een voetenbadje met biotex (weet niet of dit voor baby's ook mag) en anders de teen goed vet houden met vaseline ofzo. En de nageltjes altijd recht knippen ipv met de ronding mee. Hopelijk heb je hier iets aan.
vorig jaar
Reactie op Maud-94
Met koude therapie bedoel ik dus juist een koude doek. Met warmte stroomt e ...
Thanks voor de tips! Ik heb haar nagels nog nooit geknipt.. het lijkt wel te zijn gescheurd oid.. ze ligt nu eindelijk te slapen dus ga morgen wel even in de weer met koude doeken! Heb haar teentje net wel even in moeder melk gehad.
vorig jaar
Ons zoontje had dit ook en het schijnt een redelijk veelvoorkomend kwaaltje te zijn bij baby's. Consultatiebureau raadde sodabadje aan. Huisarts raadde dat juist af en raadde aan om er steeds wat druppels moedermelk op te smeren. Dat laatste hebben we gedaan en werkte bij ons goed. Succes!
vorig jaar
Even vijlen en in een soda badje. Nagels knippen bij zulke kleintjes is bijna geen doen. Wij hebben een electrische nagelvijl hiervoor. Word het niet beter dan naar de huisarts.