15 Reacties
16 dagen geleden
Hai! Sorry ik heb weinig tijd, maar ik neem aan dat je hele fijne en uitgebreide reacties zal krijgen!
Mijn eerste kindje werd met een spoedkeizersnede geboren en wat mij enorm geholpen heeft was het gevoel regie te hebben. Lijkt me zéker belangrijk als je al wat angstig bent van te voren. Dus, maak een geboorteplan en lees je in!
Succes!!!
Ps ik was nooit eerder geopereerd of überhaupt in het ziekenhuis opgenomen geweest en ik kijk met veel warmte terug op de geboorte van mijn eerste zoon
16 dagen geleden
Reactie op Annesoof83
Hai! Sorry ik heb weinig tijd, maar ik neem aan dat je hele fijne en uitgeb ...
Hej bedankt voor je tijd en je reactie. Dat is erg fijn dat je niet vaker bent geopereerd en ook fijn dat je een goede ervaring hebt gehad. Helaas heb ik zelf wel veel operaties gehad met vele tegen slagen waar door me angst ook erg aanwezig is. Ik probeer er zo open en rustig mogelijk in te gaan maar het is voor mij erg lastig door me vervelende ervaringen. Dus misschien zijn er vrouwen die me inderdaad kunnen gerust stellen met deze operatie.
Mvg shelly
16 dagen geleden
Ik heb bij beide kinderen keizersnede gehad
2020 spoed keizersnede
2024 5 nov geplande keizersnede
En ze waren beide wereld van verschil.
Bij de spoed zat ik hoog in adrenaline, stuk angst en totaal niet weten wat er nu precies gaat gebeuren
Gezonde jongen, weken erna wat last van het plaatje geheel te krijgen in je koppie.
Uiteindelijk ook weer helemaal goed gekomen.
Afgelopen dinsdag geplande keizersnede.
Ziekenhuis heeft er alles aan gedaan om het voor mij beter te laten verlopen.
Van te voren nog gesprek met de chirurg en iedereen in de OK.
Stap voor stap als.ze bezig waren deelde ze dit met mij.
Ik was heel bewust bezig dus met deze stappen, uiteindelijk ook onze dochter uit de buik geboren zien worden en wat was dat voor mijn koppie goed.
Ze is nu 4 dagen oud en gaat allemaal goed
Herstelperiode is belangrijk, rust en regelmaat.
Laat voor je zorgen en je moet beetje egoïstisch zijn bij dit herstel. (Vind ik zelf wel erg lastig, als ik eerlijk ben)
Heel veel sterkte! Liefs
16 dagen geleden
Ik heb 3 jaar geleden een niet geplande keizersnede gehad door een zwangerschapsvergiftiging. Mij is het ontzettend meegevallen, iedereen was super lief in het ziekenhuis. Ik merkte aan alles dat het voor hun een standaard procedure is. Er staat een heel team klaar en iedereen weet wat ie moet doen.
Ook het herstel viel mij reuze mee, ik kan nog altijd met veel warme gevoelens terugdenken aan de heerlijke kraamtijd die we hebben gehad. Ik ga nu voor een geplande keizersnede o.a. omdat het de vorige keer gewoon heel goed is bevallen.
16 dagen geleden
Ik heb drie jaar geleden een spoed keizersnede gehad en gisteren een geplande keizersnede. Verder ben ik niet bekend met operaties en heb ook geen angst.
Maar het was gisteren echt super relaxt! Het voelde heel goed, werd overal stap voor stap in meegenomen. Heel team om je heen, iedereen legde uit wat hij/zij ging doen. Heb kunnen mee kijken toen hij geboren werd, nadat de navelstreng uitgeklopt was hebben ze deze geknipt en is hij heel kort nagekeken door de kinderarts. Daarna meteen op mijn borst gelegd en niet meer vanaf gekomen.
Zo bijzonder om mee te maken!
In de uitslaapkamer begon hij zelfs al naar de borst te zoeken, zo wonderlijk!
En gisteren om 14 uur geboren en ik mag nu al naar huis! Voel me ook prima (met medicatie natuurlijk).
16 dagen geleden
Ik heb op de bevalling verhalen app een stukje geschreven over mijn geplande keizersnede van 25 okt jl.
Hopelijk neemt mijn verhaal je angst wat weg want ik kijk er heel positief op terug.
Tip:
Ik heb foto's laten maken door een verpleegkundige op de operatiekamer. Ik merk dat dat me nu goed doet om terug te kunnen kijken hoe dat nou is gegaan allemaal.
16 dagen geleden
Hi! Ik heb echt angst voor het ziekenhuis, vanuit vroeger. Bloedprikken? Drama! Toen ik van mijn eerste ben bevallen was ik na heftige weeen nog steeds op 2cm ontsluiting. De vliezen doorgeprikt en het was troebel. Daar kwam toen mijn angst: ziekenhuis!
Maar ik heb zo’n goede en rustige ervaring van het ziekenhuis. Na 30 uur weeen heb ik een keizersnede gekregen. Ook dit heb ik totaal niet als vervelend ervaren. Ik vond het alleen vervelend dat ze toen ze me dicht naaiden aan het kletsen waren over hun weekend en ik me alleen voelde op dat moment. Ik kon mijn zoon toen niet bij me verdragen - je krijgt warme blowers op je om je op temperatuur te houden - hij was erg groot en ik was zelf ook met overgewicht.
Nu krijg ik weer een keizersnede. Ik vind het zeker weer spannend! Vooral omdat ik bij de eerste werd ‘geleefd’. Maar ik sta er 100% achter. En heb nu aangegeven dat ze alleen over de bevalling mogen praten wat nodig is. En dat er meer aandacht is voor mij. Hopelijk kan de baby nu wel bij mij blijven, of in ieder geval mijn man en baby.
Je hebt best veel rechten tijdens een keizersnede. Laat je vooral goed informeren van te voren. Dat gaf bij mij ook veel rust!
16 dagen geleden
Reactie op linda1404
Hi! Ik heb echt angst voor het ziekenhuis, vanuit vroeger. Bloedprikken? Dr ...
Hallo linda , wat een heftig verhaal van de eerste bevalling . Hopelijk gaat het nu wat beter voor jou lopen. Dankje voor het delen van jou verhaal en ik wens jou nog heel veel succes in de toekomst ♡
16 dagen geleden
Reactie op sarahwillemijntje
Ik heb op de bevalling verhalen app een stukje geschreven over mijn gepland ...
Hej sarah ten eerste gefeliciteerd met de geboorte van je kindje ! Ik hoopp dat alles goed met jou en met je kindje is , ik zal je verhaal eens gaan bekijken ben erg benieuwd en hopelijk geeft het me wat rust .
Bedankt voor je berichtje!
16 dagen geleden
Reactie op laura19902
Ik heb 3 jaar geleden een niet geplande keizersnede gehad door een zwangers ...
Hallo laura , bedankt voor het delen van joun verhaal. Wat fijn dat het zo goed is afgelopen voor je en de kleine. Ik wens jullie alle geluk en fijn dat je me het zo positief uitlegd
16 dagen geleden
Reactie op Alexandra
Ik heb bij beide kinderen keizersnede gehad
2020 spoed keizersnede
2024 5 ...
Hallo Alexandra, bedankt voor het delen ! Ik hoop dat het voor mij ook zo fijn gaat lopen want ik ben een heel angstig persoon dan is het fijn dat ze het zo stapvoets te werk gaan want denk dat ik dat wel goed kan gebruiken.
Nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Ik wens jullie alle goeds
16 dagen geleden
Niet mijn ervaring maar die van een vriendin van mij. Zij is 8 weken geleden bevallen van een dochter dmv een geplande keizersnede omdat ze in stuit lag. Een versie heeft ze niet gedaan omdat ze dit niet wou.
Ze heeft de keizersnede als zeer positief ervaren en weet nu al dat ze bij een eventuele 2e zeker weer voor een keizersnede zal kiezen. Het ging stap voor stap omdat er natuurlijk geen spoed was, ze vond ook de ruggenprik totaal niet vervelend, wel een beetje een gek gevoel. Het herstel is haar zo erg meegevallen, ze herstelde ook zeer vlot. Natuurlijk had ze wel pijn maar ze had veel meer verwacht. Ze zat met enkele dagen ook gewoon weer aangekleed beneden en na een week al lekker met z'n 3en in de stad om te lunchen.
Natuurlijk moet je er niet van uit gaan of van jezelf verwachten dat je dit ook moet doen maar wel hoe het KAN gaan. Scheelt wel dat ze geen borstvoeding geeft, de nachten direct super goed gingen en een makkelijke baby, dus er zijn veel meer factoren die daar aan mee dragen natuurlijk.
Wel heeft ze het dus echr heel positief ervaren en heeft totaal geen spijt.
Wat voor vragen spoken er in je hoofd? Wat maakt je onzeker? Wat zijn je angsten?
16 dagen geleden
10 dagen geleden heb ik een geplande keizersnede gehad waar ik heel positief op terug kijk (ondanks gezonde spanning vooraf). I.v.m. de stuitligging en de grote van onze zoon was een keizersnede noodzakelijk.
Wij waren ook half 2 in het ziekenhuis en zijn rond 3 uur naar de OK vertrokken. Bij het overstappen op de operatietafel braken mijn vliezen, dus onze jongen was er ook echt aan toe om te komen!
Het hele OK team was rustig en respectvol en nam ons mee in wat er allemaal ging gebeuren. 1 verpleegkundige heeft ons fototoestel overgenomen en als vastgelegd.
Om 15.51 is onze jongen geboren hij is toen kort door een verpleegkundige nagekeken op een tafel aan de zijkant. Mijn man was daar bij en mocht hier de navelstreng op de goede lengte afknippen. Zelf kon ik dit goed volgen vanaf de operatietafel.
Daarna is hij op mijn borst gelegd en daar is hij alleen nog vanaf gekomen om even bij mijn man te liggen toen ik terug in het gewone bed werd gelegd.
Dit was mijn eerste OK en ook ik baalde dat het een keizersnede werd. Maar achteraf ben ik heel blij met hoe het verlopen is. Mij heeft het veel rust gegeven dat ik enkele dagen vooraf in het ziekenhuis een fotoverslag kreeg hoe de procedure zou verlopen, zodat ik me kon voorbereiden.
Het herstel na de keizersnede valt 100% mee en ik moet echt op letten dat ik niet te veel doe, omdat ik nergens meer last van heb.