13 Reacties

2 dagen geleden

Wat vervelend dat je er zo last van hebt! Heb er zelf geen ervaring mee, maar vertrouw vooral op je gevoel. Moedergevoel is heel sterk. Morgen opnieuw aankaarten waar je last van hebt! Heel veel sterkte 🍀

2 dagen geleden

Heel naar voor je. Maar als de testen goed zijn, en je geen ontsluiting hebt , en er verder “niks” anders gebeurd dan krampen dan is het niet de bevalling. Maar absoluut indalingsweeen en oefenweeeen!! Want wat zou jou helpen? Ze kunnen je moeilijk opnemen voor “geen actieve bevalling”. Mag je wat pijnstillers nemen?😘

2 dagen geleden

Wat naar, ik zou hier ook erg onzeker van worden. Gelukkig word je regelmatig geconfronteerd. 🤗 Kunnen ze niet iets adviseren tegen de pijn?

2 dagen geleden

Gecontroleerd*

2 dagen geleden

Als je de volgende keer weer aan de ctg gelegd wordt kijk dan even naar je “toco” waarde. Is deze boven de 80 dan zijn het echte weeën Toco waarde is de kracht van de samentrekking van je bm. Persweeën zitten tussen de 120-150😱

één dag geleden

Reactie op 1-Willeke

Als je de volgende keer weer aan de ctg gelegd wordt kijk dan even naar je ...
Dat is niet helemaal waar.. een toco waarde zit tussen de 0 en 100. Welke waarde jij benoemd is waarschijnlijk hartslag van de baby. De hoogte van de toco waarde zegt niet perse iets over de kracht van de wee, ligt er namelijk ook aan hoe hij geijkt is.

één dag geleden

Hebben ze ja al pijnstillers laten nemen? Ik had een tijdje eerder ook last van enorm veel harde buiken. Die zijn toen wel vanzelf met extra Vitamine (magnesium) overgegaan, maar de vroedvrouw zei ook dat er soms dafalgan voor nodig is om ze te stoppen. Misschien dat het wel helpt voor jou?

één dag geleden

Heb je geprobeerd om een warm bad te nemen of tijdje te zitten met een warme straal tegen je buik? Of misschien een warme kruik of elektrisch dekentje dat je je buik wat kan ontspannen?

één dag geleden

Al deze stress is niet goed voor je. Probeer je gedachten te verzetten, zoveel mogelijk te ontspannen, neem regelmatig een warm bad / douche en vul een kruik met warm water. Als jouw kleine komt dan komt ze. De testen die ze in de ziekenhuis doen (baarmoederhalsmeting / eiwitten opsporen in urine en middels een uitstrijkje) geven, indien negatief, de “garantie” dat ze niet binnen een week komt. Ik heb deze testen de afgelopen weken ook gehad… Is dit jouw eerste zwangerschap? Bij mijn eerste zwanger vond ik de indalingsweeën en de harde buiken aan het einde het meest pijnlijk. Kon niet rechtop staan erdoor. Succes 🌸😘

één dag geleden

Reactie op Kiki05

Al deze stress is niet goed voor je. Probeer je gedachten te verzetten, zov ...
Inderdaad mijn eerste kindje. Ze is al volledig ingedaald nu al 2 weken bijna 3 weken , ook heb ik pijnstillers die doen weinig. In bad gaan , onder de douche warme kruik eigenlijk alle tips al opgevolgd . Zelfs de extra magnesium ook dat heeft weinig effect. En dan heb ik helaas er niet over dat ik het paar dagen probeer maar al echt aantal weken al bezig mee ben. Enige wat beetje helpt tijdens de krampen is deinzen op een gymbal en proberen weg puffen. We gaan het straks opnieuw aankaarten en hopelijk hebben ze nog wat tips voor me. Ze hebben aangeboden de vorige keer om me anders paar dagen op te nemen zodat ik met slaapmedicatie en misschien zwaardere medicatie beetje kan bij gaan komen.

één dag geleden

Ik ben helaas bekend met harde buiken, ook in mijn vorige zwangerschap. Vorige zwangerschap was ik er ook zo angstig door net als jou. Deze zwangerschap minder, al heb ik al vanaf 20 weken ook een korte baarmoederhals. Maar ik weet dat je ondanks 100 harde buiken per dag vanaf week 20, gewoon de 38/39 weken kan halen😂 (vorige zwangerschap). Ik heb er ook vaak urenlang last van om de paar minuten. Ik neem aan dat je baarmoederhals al vaak gecheckt is? En evt een fibronectine test? Als deze lang genoeg is, zal de baby niet snel komen en hoort het bij jouw lichaam. Sommige vrouwen zijn heel gevoelig voor harde buiken. Het is in principe gewoon een spier die zich aanspant na teveel fysieke aanspanning maar ook mentale stress! En als de baby komt, zit je ook al op een mooi termijn. Wat ik doe als ik veel last heb: - douche en echt even zitten - op linkerzij met een kruikje - ontspannen en afleiding dmv serie bijvoorbeeld. - rustig ademhalen, geen stress. - en paracetamol! Ik weet hoe vervelend het is, maar probeer echt een beetje te ontspannen lieve meid! Het kan echt juist veroorzaakt worden door mentale stress🍀

één dag geleden

Ik snap dat het stress geeft. Wel prettig dat je regelmatig controles hebt. Probeer toch een beetje te ontspannen, je bent onder toezicht en dat is goed! Ik heb ook best veel harde buiken. Ik vind ze oncomfortabel en moet ze soms ook wegademen. Ik wil niet bagataliseren, het is een onzekere periode. En deze laatste fase wordt ook steeds zwaarder. Dit is mijn derde zwangerschap. De weeën in de actieve fase van de bevalling voelen wel anders. Volgens mij had ik tijdens mijn tweede zwangerschap ook wel veel harde buiken. Alsnog is mijn dochter toen exact op de uitgerekende datum gekomen. Je lijf bereidt zich idd voor, maar het hoeft niet een vroeggeboorte te betekenen! En mocht dit wel het geval zijn, dan ben je nu gelukkig al in behandeling bij een arts!

één dag geleden

Reactie op 1-Willeke

Als je de volgende keer weer aan de ctg gelegd wordt kijk dan even naar je ...
Ik heb vorige zwangerschap ook vanaf 30 weken geregeld harde buiken gehad met een waarde van 80-110. En toch waren het geen echte weeën… ik moest uiteindelijk met 38+5 ingeleid worden. 🙈