23 Reacties

2 maanden geleden

Ik weet niet welke mensen in je omgeving dit zeggen, maar ik zou er niet teveel aandacht aan schenken. Helaas kunnen wij niet veranderen hoe anderen met ons omgaan, alleen hoe wij zelf omgaan met deze opmerkingen. Wees trots op je buik, je bent een mens aan het bouwen 😀

2 maanden geleden

Gewoon overbluffen met onzin... nee, het zijn er 4.... nee, de vorige 2 vonden het zo gezellig dat ze zijn blijven zitten... ach ik heb tenminste een goed excuus (op de dikke buik en kijk vooral naar de buik van diegene die het zegt. Niks van aantrekken en gewoom de grond inboren 💪

2 maanden geleden

Schatje, ik leef 100% met je mee. Ik ben 18 weken en ik loop erbij alsof ik tegen het einde aanloop😅. Ook met de vraag of het er echt geen 2 zijn en de opmerking dat ik al zo’n grote buik heb. Dit was ook zo met mijn eerste zwangerschap. Onze buik groeit nou eenmaal zo, kunnen we niks aan doen. Gewoon niks van aantrekken en lekker genieten van je heerlijke buik🤗

2 maanden geleden

Ik vindt het ook heel erg schoftig als ze vragen of ik alleenstaand ben of niet. Heb ook al opmerkingen gehad dat me gezicht bol staat en ze noemen me "bollie" dus ik weet hoe moeilijk het is maar denk maar zo over paar maanden hebben we onze kleine in onze handen en dat is het mooiste wat er is

2 maanden geleden

Ik had niet zo veel buik tot deze week.. (bijna 22) ik begin er nu pas zwanger uit te zien. . maar ik kan letterlijk op 1 en dezelfde dag van persoon 1 horen dat ik 'wel voldoende moet eten hè' en van persoon 2 dat ik nu wel heel snel ronder wordt.. Mensen willen op een of andere manier altijd iets zeggen over de buik van een zwangere vrouw en je groeit blijkbaar nooit 'perfect'.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde nummer 2, was ook al bij mijn eerste. Draag de buik erg naar voren, "ow weet je zkkr of er 1 in zit" "bijna van je verlof genieten" jaja ken het. Mijn mannetje zegt dan altijd dat ik trots moet zijn op mijn buik dus daar denk ik dan altijd maar aan 😚😉🤰

2 maanden geleden

Ik vraag me af hoe vaak mensen een echt hoog zwangere vrouw zien. In de laatste maand zijn ze niet meer op het werk en volgens mij beperken best wat vrouwen het tot kleine ommetjes en naar bekenden gaan… Dus als mensen de 7 a 8 maanden zwangere vrouw als referentiepunt gebruiken voor een vrouw die heel ver is, dan lijk je misschien sneller heel erg zwanger. Ik had dit tenminste. Als ik foto’s zie van vrouwen in de laatste maanden schrik ik nog altijd een beetje van de enorme buik. 😅 ja nog steeds eigenlijk. En de buik die ik nu heb bij 18 weken zou ik zelf voor vergelijkingsmateriaal eerder op 5 maanden inschatten!

2 maanden geleden

Wel herkenbaar. Bij eerste glimlachte ik en wist ik niet wat te zeggen. Nu zou ik misschien iets zeggen van: Ja bizar hoeveel verschil er is tussen hoe vrouwen hun babys dragen he! Of vragen: staat het me? En dan kom je erachter dat veel het mooi vinden denk ik. Mensen vergelijken je waarschijnlijk met de een of twee zwangeren die ze kennen terwijl er echt mega veel verschil tussen zit per vrouw hoe je draagt en hoeveel je bijkomt, hoeveel vruchtwater, hoe grote baby, hoe ver baarmoeder naar binnen of naar buiten steekt etc etc. Dus los van hoeveel je eraan eet.

2 maanden geleden

Mijn vader maakt er een potje van om nu al te zeggen dat ik er gigantisch uit zie. Kan "gelukkig" erop reageren met dat hij mij nog steeds weet te overtreffen terwijl hij niet eens zwanger is :) ik heb me er gewoon op ingesteld dat mensen zulke opmerkingen maken, is een stukje ontwetendheid denk ik. Volgens mij maakt het niet uit of al je slank of gezetter was, je zal er altijd met een zwangere buik "groot" uit zien en anders komt de opmerking wel "waar blijft je buik?". Ik reageer nu ook op mensen met ja mooi heh, dan gaan ze vaak wel anders nadenken of andere woorden gebruiken.

2 maanden geleden

Ik vind t echt zo idioot dat mensen het noodzakelijk vinden om hier iets van te zeggen.. ik heb er zelf (nog?) niet zo'n last van. Heb al een tijdje een (vet)buikje en nu is die wat groter.. ik heb vaak met veel jaloezie gekeken naar de buik van zwangere vrouwen, zeker toen we besloten om te proberen voor een kindje, maar ook al daarvoor. Mensen zullen altijd wat vinden.. ook als je niet zwanger bent vinden mensen iets.. en dat zegt in de regel meer over die persoon dan over jou. Ze gaan straks ook heel veel vinden over hoe jij je kindje opvoedt en misschien zelfs aankleed. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen, dus al zeker niet met de dingen waar je geen invloed op hebt zoals de groei van je zwangere buik. Probeer het los te laten en als het iemand is waar je graag mee omgaat kun je aangeven dat je dit niet kunt waarderen. Anders vind ik het persoonlijk mijn energie niet waard (heb er sowieso echt niet genoeg van nu om te verspillen😜)

2 maanden geleden

Schoonmoeder d'r ogen vielen bijna op de grond toen ze me gisteren zag, het was al een tweetal weken geleden en mijn buik maakte een giga sprong. Ben vandaag 21 weken. Haar blik sprak boekdelen: wat een giga buik. Afgelopen weekend eens laten opmeten in lingeriewinkel omdat mijn borsten heel wat veranderd zijn tijdens traject + zwangerschap. Zei de verkoopster in het pashokje "je zit in je laatste maanden zeker?" "Nee, ik ben net over de helft". Vind het ook best confronterend... Probeer me er niets van aan te trekken, maar toch 😅

2 maanden geleden

Ik trek me er niks van aan. Ben nu 20 weken en schrik zelf soms ook van de groei hahaha. Maar elke groei is anders, dus misschien blijft ie wel weer even zo 😊 Mijn reactie is vaak, zoiets mag je dus echt niet zeggen tegen een zwangere vrouw hé?! Ligt de bal direct terug 😂 succes ermee. 😉

2 maanden geleden

Reactie op DaCha

Ik vraag me af hoe vaak mensen een echt hoog zwangere vrouw zien. In de laa ...
Daar zeg je wat, inderdaad. Ik zit ook vol verbazing naar de buikfoto’s op de app te kijken. In mijn hoofd werden buiken niet veel groter dan wat blijkbaar pas week 30 is. 🙈 En daarbij, mensen zeggen maar wat. Pas nu ik zelf zwanger ben en op zwangerschapsfora kijk, kom ik erachter wat opmerkingen over je buik met je doen. En het verschilt ook per ontvanger, denk ik, want ik ben zelf beledigd als mensen zeggen dat ze nog niks zien. 😅 Ik zou er geen woorden aan vuil maken. Ik reageer door glimlachend over mn buik(je) te wrijven. Zij zijn hun opmerking zo weer vergeten.

2 maanden geleden

Ik heb het andersom ik ben 20 weken en heb bijna geen buik sommige mensen zeggen neejoh ben je zwanger en dan geloven ze bijna niet dat ik al 20 weken ben. Vind het lastig en word hier ook onzeker van

2 maanden geleden

Voordat ik zwanger was, zei ik nog weleens iets als “wat heb je een mooi klein buikje”, maar nu word ik zelf van het minste ontzettend onzeker! Komt voornamelijk ook door mijn nieuwe onzekerheid over mijn groeiende lichaam. Ik heb namelijk het idee dat ik eerder dik dan zwanger lijk. Gisteren zei mijn vriend na het eten: “zo, gaat het wel goed met je buik?” Vast goed bedoeld, maar ik zit er nog steeds mee Ben tegenwoordig wel wat voorzichtiger over wat ik over de buik van een ander zeg…

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, ik vind het ook lastig. Nu 19 weken en krijg ook van iedereen te horen; zo dat groeit goed! Meestal positief bedoeld hoor, ik heb echt een mooie ronde buik en verder nergens aangekomen. Maar goed, ik maak me alleen maar zorgen om de komende 20 weken…. Bij de eerste had ik ook een enorme skippybal als buik en had ik vanaf 20-25 weken forse klachten doordat mijn lijf het er zwaar mee had. Nu is mijn buik al groter dan toen met 19 weken…. Wat moet dat worden dan? 😬

2 maanden geleden

Ik vind het sowieso onbegrijpelijk dat een zwangerschap schijnbaar een vrijbrief is voor iedereen om wat van je lichaam te vinden. Die buik hoort nog steeds gewoon bij mijn lijf. Tegen jou zeg ik toch ook niet, goh wat een dikke billen? Waarom mensen niet gewoon kunnen volstaan met: wat ben je prachtig zwanger, is voor mij een raadsel. Maar ik weet zeker dat jullie er prachtig uit zien vrouwen.

2 maanden geleden

Een klant zei pas tegen me “ zo jij bent al bijna uitgeteld “ waarop ik zei dat ik nog 20 weken moest ze zei dat ik dan minder moest eten :) ik negeer t en loop door

2 maanden geleden

Ik heb nog bijna geen buik, maar krijg voornamelijk opmerkingen over mijn borsten die drie cupmaten zijn gegroeid. Ik vind het zo raar dat iedereen daar ineens ongevraagd iets over zegt en dan vooral in de trant van "dat zal je man wel leuk vinden!"

2 maanden geleden

Reactie op Moma35

Ik heb nog bijna geen buik, maar krijg voornamelijk opmerkingen over mijn b ...
Oef, dit gaat weer een andere grens over... hoe reageerde jij hierop?