7 Reacties
6 maanden geleden
Ik was jou collega :-)
Ik had het zelf heel prettig gevonden om even apart genomen te worden om het in alle rust te vertellen. En duidelijk aangeven dat je het zus en zo op die dag en op die manier gaat vertellen. Dan kan je collega haar masker uit de kast halen of aangeven dat ze het oprecht niet pijnlijk vindt en blij voor je is.
Lief van je dat je hierover nadenkt !! Dat betekend vast al super veel voor je collega !!
6 maanden geleden
Reactie op desmaxpom
Ik was jou collega :-)
Ik had het zelf heel prettig gevonden om even apart ...
Ik denk dat het voor haar misschien nog wel fijner is dat ik het haar via whatsapp stuur en daar ook in benoem dat ik niets van haar verwacht omdat, ik me kan inbeelden hoe vervelend dit voor haar moet zijn.. wat fijn dat het je gelukt is🩷 ik hoop dat dit ook bij haar het geval gaat zijn🥹
6 maanden geleden
Ik was ook jou collega. Ik had het liefst een apje gehad in plaats van face to face. Hierdoor geef je je collega namelijk de tijd om eerst even alles te verwerken voordat ze moet reageren. Ik kreeg zelf een apje waar in een vriendin zei: ik snap dat dit je pijn doet en dat het lastig kan zijn om nu blij te reageren. Ik begrijp het daarom ook volkomen als je niet direct reageert. Hierdoor voelde ik de ruimte om de dag erna pas te reageren en eerst even een dag verdrietig te zijn voor mijzelf
6 maanden geleden
Ik had hetzelfde met een collega, die ik ook al ken van de middelbare school. Dus nog meer een band dan 'gewoon een collega'.
Ik heb haar prive geappt na onze goede termijn echo.
In grove lijnen stond er in dat ik snap dat dit extra moeilijk is om te horen, dat ik haar bewust zelf prive app omdat ik niet wil dat zij het gevoel heeft blij te moeten doen. Dat ál haar gevoelens ertoe doen en zij zeker boos/jaloers/verdrietig mag zijn. Ook gezegd dat ik geen reactie hierop verwacht en dat het helemaal goed is hoe zij dit zelf verwerkt.
Kreeg toen een heel lief bericht terug. Vandaag ga ik het tegen de rest van het team vertellen. Zij zal zelf niet op werk zijn maar het wel via de groepsapp lezen. Bewust nu gekozen zodat het toch minder confronterend voor haar is!
6 maanden geleden
Ik had zo een collega, die kon het dus niet waarderen, toen een andere collega het apart vertelde. Ze vond het niet leuk als uitzondering behandeld te worden, alsof ze niet blij kon zijn dat iemand zwanger kon worden ook al was ze dat zelf nog niet.
Goed je hebt zoveel soorten mensen, nooit reageert iedereen gelijk. Ik denk zelf heel mooi dat je eraan denkt, ruimte geeft voor haar gevoelens. En goed dat he over nadenkt hoe je dit wil doen, dat gaat denk ik verschil uitmaken.
Ik heb veel vruchtbaarheid stress gehad, maar het ging allemaal heel vlot.was achteraf niet zo nodig. Ik was heel blij voor vriendinnetjes/collega maar het feit dat al mijn gevoelens er mochten zijn ook al waren ze even verdrietig/jaloers was zo een opluchting.