14 Reacties

één maand geleden

Vitamine boost heb je nodig, maar ik denk dat er weinig is om het echt ‘tegen’ te gaan. Ik ben ook verkouden sinds een paar dagen. Ik heb water laten koken in een pan en daarbij citroen, gember, laurierblaadjes en kurkuma toegevoegd. Paracetamol erbij en slapen zoveel het kan. Verse sinaasappelsap persen is ook goed. Beterschap 🤧

één maand geleden

Ik heb hetzelfde hier! Nu al 10 dagen op de bank en bed en uitgerekend om 3 november. Ik zou als ik jou was direct rust nemen en ook als je denkt dat het even beter gaat, nog steeds rust houden. Want ik dacht na 4 dagen het gaat wel prima en toen daarna helemaal ingestort. Thee met honing helpt bij mij enorm voor verzachting van de keelpijn, overdag slapen omdat ‘s nachts je mogelijk slechter slaapt als je keelpijn hebt, niet te veel proberen te praten, vitamine C binnen krijgen (ik eet veel kiwi), dropjes verzachten m’n keel ook. En dat verhaal van je partner herken ik ook, maar ik heb dus opgezocht op internet. Het kan blijkbaar echt zijn dat mannen zieker zijn dan vrouwen wanneer ze hetzelfde virus hebben opgelopen. Blijkbaar omdat zij een minder goed afweersysteem hebben dan een vrouw. 😅 Beterschap 🥰

één maand geleden

Rust, rust en nog meer rust. Even naar buiten voor wat zuurstof en divers eten. Lukt naar buiten niet? Dan in iedergeval lekker ventileren! Ik denk dat op die manier je lichaam het snelste herstelt. Daarnaast zal je zelf goed weten waar je op dit soort momenten behoefte aan hebt! Luister daar vooral goed naar.

één maand geleden

Gewoon lekker rustig aan doen op de bank met chocola.

één maand geleden

Gewoon laten gebeuren? Je kan er toch niks aan doen. Alles wat je nu krijgt, krijgt de baby nog antistoggne van mee via de placenta… alles wat te voorkomen is is natuurlijk fijn, maar als je vriend het heeft, krijg jij het wrs ook.. Hier letterlijk een snot jochie van 16 maanden. Altijd verkouden, ik denk alleen maar antistoffrn antistoffen antistoffen, anders wordt ik gek 😂

één maand geleden

Reactie op Annica Gort

Gewoon lekker rustig aan doen op de bank met chocola.
Heerlijk 😄

één maand geleden

Hier ook aan het uitrusten met een flinke verkoudheid/griepje. Ik denk dat er niet veel tegen te doen valt. Veel uitrusten en proberen gezond te eten. Verse gemberthee met honing helpt voor mij wel iets…

één maand geleden

Reactie op bellooo

Ik heb hetzelfde hier! Nu al 10 dagen op de bank en bed en uitgerekend om 3 ...
Ik moet nog 2 dagen werken en dan ben ik in verlof 🙈 dus ik moet nog even doorbijten .. Mannen zijn wel absoluut NIET het sterke geslacht. Niemand gaat mij nog iets anders kunnen wijsmaken

één maand geleden

Ik word er gek van. Maanden niets en nu 2 weken voor de keizersnede mijn zoontje ziek en mijn partner blaffen als een zeehond. Lig nu al de hele nacht wakker met een neus die dicht slaat. Een gortdroge neus en keel en een kriebel in de keel die als ik hoest slijm mee omhoog haalt. Heb nog geen 10 min geslapen(ik schrok wakker met het idee te stikken)terwijl er naast me 1 een bos ligt om te zagen. Zo nu en dan geef ik hem even een flinke schop. Dan draait hij weer om en houd hij zijn mond weer 5 min dicht. Ik hoop zo dat dit snel over is. Maar weer aan de gang met verse gemberthee met honing en citroen.

één maand geleden

Hier 38+2 en sinds een week verkouden. Ik ben het ook helemaal zat. En hoop er nu echt snel vanaf te zijn. 🥲

één maand geleden

Ik heb voor het slapen gaan gestoomd, dat hielp bij slapen. Met wat zout en salie, maar kan ook met kamille of munt. :)

één maand geleden

Er is niks aan te doen. Als je eenmaal verkouden bent is het wachten tot je weer hersteld bent. Tijdens de laatste fase van de zwangerschap ben je daar vatbaarder voor. Toen ik moest bevallen van mn oudste was ik ook snipverkouden wat uitmondde in een holteontsteking ondanks alle adviezen en middeltjes. Balen, maar niks aan te doen! Gaat vanzelf over, beterschap 🍀

één maand geleden

Ik ben al een tijdje flink verkouden maar het ergste lijkt voorbij te zijn. Ik zag stomen al voorbij komen, maar nog een tip die misschien een beetje gek klinkt maar echt heel fijn is: snij een ui in 4en en leg die op een bordje op de grond naast je bed snachts. Zo kun je er iig voor zorgen dat je nachten niet al te beroerd zijn en je wat sneller weer opknapt!

één maand geleden

Ik ben er net weer van af en daarna kreeg mijn partner het, die had er veel meer last van terwijl er juist werd gezegd dat zwangere er soms lastiger vanaf komen 😂 verschil? - ik at en dronk veel met vitamine C - veel rust pakken en dus ook regelmatig naar bed om te slapen overdag Ik was er toen gelukkig met een krappe week echt van af.