36 Reacties

15 dagen geleden

Heb ik ook zo vervelend terwijl t nest mee valt

15 dagen geleden

Hier ook 1 mijn buik is ook echt enorm. Daar schrikken zelf mijn man en ik van. Het is de 4e dus dat zal er wel mee te maken hebben. Maar vind de opmerkingen soms wel vervelend ja. Vooral als mensen blijven door vragen of ik echt zeker weet dat het er niet meer dan 1 is 😑

15 dagen geleden

Ja hoor mij herkenbaar. Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren.... Lukt het een beetje om de opmerking los te laten?

15 dagen geleden

Jazeker! Ik ben 28+6 en er word vaak gedacht dat ik al veel verder ben! Eerst maakte het mij ook een beetje onzeker en wist ik niet zo goed wat te reageren, maar nu reageer ik eigenlijk altijd dat ik trots ben op mijn buik en op het kleine wondertje dat er in zit😊

15 dagen geleden

Reactie op DopjeM

Ja hoor mij herkenbaar. Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren.... Lukt ...
Dat is ook het beste! Ja hoor, dat lukt wel. Maar onzekerheid over mijn veranderende lichaam is wel een dingetje

15 dagen geleden

Zo ontzettend herkenbaar! Ik verbaas me er toch elke keer weer over dat mensen zich zo vrij voelen om van alles te zeggen over m’n buik. Dat doe je toch ook niet bij andere mensen?! 😅 Vind het echt zo onbeschoft. Krijg ook de standaard ‘weet je zeker dat het er geen 2 of 3 zijn?!’ Urghhhh zo klaar mee hahah.

15 dagen geleden

Jep bij mij ook! Net zo ver als jij,en ik krijg iedere dag minstens 1 x de opmerking zo, jij hoeft niet lang meer zeker! Echt al een week of 4 dat mensen dit tegen me zeggen. Ik heb ook vaak zo iets van jahaaaaa schei toch uit, ik ben al oncomfortabel genoeg niet iedereen hoeft me continu te herinneren dat ik nog wel even moet ook 🤦‍♀️ Ik ga de volgende x denk ik zeggen 'nee klopt, ben vandaag uitgerekend' 😂

14 dagen geleden

Herkenbaar! Maar wat mij opvalt, is nu ik 31 weken ben dat mensen opeens zeggen “oh dat schiet al op dan”. Dus het lijkt een soort mentale grens dat als je in de 30 weken komt dat ze “zo’n buik” opeens wel normaal is in andere mensen hun ogen.

14 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ben nu 31+3 en draag ook helemaal naar voren. Kreeg een maand terug al de opmerking "weet je zeker dat het er niet twee zijn" en laatst ook "je hoeft niet lang meer zeker". Heb toen maar gereageerd met "nou hangt er van af wat jij niet lang vindt" 😅 wil niet weten hoe het over 2 maanden is

14 dagen geleden

Hier nog 1! 30 weken zwanger vandaag van achter zie je niet eens dat ik zwanger ben en van voren heel duidelijk wel. Maar het is soms mega irritant dat iedereen wel een mening over jou of je buik heeft wanneer je zwanger bent. Probeer het nu maar te negeren want het kan heel je mood beïnvloeden en dat is zonde je maakt een wondertje daarbinnen in die bowlingbal die je volgens mensen hebt ingeslikt 😜

14 dagen geleden

Same here!

14 dagen geleden

Herkenbaar! Mijn reactie: 1. Je weet dat dit bodyshaming is, wat je nu zegt. 2. Ja hè? Ik ben al … weken zwanger en jij? 3. En wat is jouw excuus? 4. Sinds wanneer beoordelen we elkaar op uiterlijk? En wanneer is het mijn beurt? 5. Leuk gesprek dit. Gewoon bot zijn, dat zijn zij ook. En er vooral niet ermee zitten! Ik heb geleerd dat je je mond beter kunt houden als je niks leuks of zinvols te zeggen hebt. Maar schijnbaar is dat niet meer van deze tijd.🤷🏽‍♀️

14 dagen geleden

Reactie op kimvheertum

Same here!
Oeps duwde al op verzenden haha. Maar vind het zelf ook wel, begint ook al echt zwaar te worden. Hou mijn hart vast want ben bijna 30 weken 😂 Mensen die nu inderdaad vragen, hoelang nog? Uh.. 2 maanden haha. Mij boeit het niet zo wat andere zeggen, merk alleen dat het voor mezelf dan nog zolang lijkt 😱😉

14 dagen geleden

Oh deze krijg ik dagelijks al vanaf week 16 zoiets.... Ik draag enkel op mijn buik naar voren.. van achter zie je nog geeneens dat ik zwanger ben! Maar heb inderdaad een flinke buik 😅 Krijg ook standaard de vraag of het er niet 2 zijn.... Blijf gelukkig nuchter hieronder en en reageer gewoon.. Mensen weten zich geen houding te geven en kunnen zo vaag reageren om maar iets te zeggen....

14 dagen geleden

Oooh echt super herkenbaar! Heb het idee dat mensen geen schaamte hebben als je zwanger bent en dan opeens maar alles mag zeggen over iemand z’n lichaam … Vaak zijn het inderdaad opmerkingen van zo jij moet zeker bijna bevallen of hoeveel kinderen krijg je ook alweer? Soms heel vervelend maar probeer vast te houden dat mensen het goed bedoelen…Zelf zou ik er nooit wat van zeggen behalve iemand te complimenteren hoe mooi zwanger iemand is

14 dagen geleden

Heel herkenbaar inderdaad, de een denkt dat ik dik ben 😅 en de volgende zegt zo moet je bijna bevallen? Wauw serieus dit kreeg ik ook al vanaf 26 weken te horen omdat ik erg naar voren draag. heel wisselend dus allemaal de opmerkingen , maar word er wel schijtziek van. Of van die vrouwen die je gaan aanstaren midden in een winkel hee heb ik wat van je aan ofzo? Nou dat had ik dus laatst en gelukkig zij mijn moeder er zelf wat van ook maar dacht echt heb je nog nooit een zwangere vrouw gezien ofz?

14 dagen geleden

Hier ook een grote buik. Bij vervelende opmerkingen erover ligt er een beetje aan van wie. Maak ik gewoon een opmerking terug. Laatst 1 bij iemand met een bierbuik waar ik een hekel aan heb. Mijn buik heeft nog een functie en is straks weer verdwenen. Kun je over die vette bierpens van jou niet zeggen. Al een paar keer mensen met een gewoon buikje dat ik zeg van joh in mijn buik zit een baby wat zit er in jou buik? Zijn ze ook stil. En anders zeg ik onze baby houd van ruimte. Ik heb een babyhotel met een extra groot zwembad. Ik maak me er verder niet druk om. Straks is het weer beter en die buik zit er met een reden. Als je iets terug zegt hebben ze geen weerwoord. Als je het er niet bij wil laten zitten zou ik dat gewoon doen. Doe ik ook.

14 dagen geleden

Laatst maakte iemand een opmerking dat het een bescheiden buikje was (zag voor t eerst) daar werd ik juist onzeker van. Maar mn collegas zeggen dat het juist gegroeid is. Vind het wel leuk zo

14 dagen geleden

Herkenbaar! Laatst zei iemand ‘wauw meid, wat heb jij een mooie buik!’ en maakte dat m’n hele dag omdat het eindelijk eens niet zo’n irritante opmerking was 😅

14 dagen geleden

Het is over het algemeen niet rot bedoelt, mensen vinden alleen blijkbaar dat ze er iets van moeten zeggen, denken dat je dat juist leuk vindt om te horen. Super irritant, ik heb ook een grote buik, al vanaf het begin. Collega’s bedoelen het echt goed als ze zeggen; ik zie jouw buik gewoon met de dag groeien! Maar ik vind het helemaal niet leuk om te horen, het is vooral heel erg zwaar zo een grote buik en we moeten nog zo lang….. dit zeg ik dan ook en blijf voor mezelf benadrukken; niemand bedoelt het rot, alleen wil ik het gewoon niet horen. Ook lief bedoelde opmerkingen; goh wat ben je mooi zwanger, je hebt echt alleen een buik! Ik kan het niet als compliment/leuk ontvangen, als je van 60 naar 75 kg bent gegaan en die 15 kg extra dus inderdaad alleen op je buik zit…. Mijn lijf heeft het daar erg zwaar mee en daardoor ben ik fysiek tot nauwelijks iets in staat….