36 Reacties

16 dagen geleden

Ik ben 29 weken, normaal slank en draag de buik naar voren. Gisteravond op het terras in nog geen 2 uur tijd de volgende opmerkingen: - weet je zeker dat het er maar 1 is? - ik had jou onderhand wel achter de kinderwagen verwacht, heb je nou nog niet geworpen (eh, ik moet nog ruim 2 mnd en ben geen hond) - greenpeace heeft gebeld, ze zoeken je (want je lijkt op een walvis) Ik trek me er echt niks van aan, ik krijg een baby en dat is wat telt! Denk ook niet dat het rot bedoeld is. Al vond ik die laatste opmerking wel echt over de grens. Overigens krijg ik van vrouwen ook opmerkingen dat ik straal en mooi zwanger ben, dat is dan wel weer leuk! 😃

16 dagen geleden

Hier het zelfde 30+2. En heb sowieso al een maatje meer. Laatst ook een opmerking door onbekende in restaurant. Zoooo jij mag er zijn. Waarop ik antwoordde; zoooo en wie ben jij dat je zo’n opmerking maakt? Vond het best onbeschoft

16 dagen geleden

Ja echt.iedere.dag. Stapelgek word ik ervan. En iedereen schrikt ook dat ik nog ‘zo lang moet.’ Ben er serieus helemaal klaar mee want ik weet (en voel) het zelf ook wel.

16 dagen geleden

Ik heb net het omgekeerde. Krijg vaak te horen dat ik nog niet veel aangekomen ben of dat ik wel een heel klein buikje heb. Maakt mij dan ook wel onzeker.

16 dagen geleden

Herkenbaar.. laatst was er iemand in mijn omgeving die zei dat ik mijn buik ‘mooi rondom’ draag… 😅 uhhh I will take it as a compliment

16 dagen geleden

Heel herkenbaar. Regelmatig krijg ik te horen zijn het geen twee nee het is maar een weet je het wel zeker en terwijl dat ze me niet eens kennen. En van oh jij bent dik geworden. Word hier zo boos om.

16 dagen geleden

Opmerkingen zijn zeker herkenbaar! Maar onzeker maakt het me eigenlijk niet.. wat maakt dat het jou onzeker maakt?

16 dagen geleden

Mijn reactie is “ze moet ook goed groeien hè dat is het belangrijkste” maar vervelend is het wel.. hou je mening voor je 🙂

16 dagen geleden

Ik heb er ook last van.. vorige zwangerschap totaal niet. Onze dochter was te klein, dus mijn buik was pas rond 34 weken zo groot. En nu ben ik 28 weken. Ik word er vooral onzeker over omdat ik het dus niet gewend ben en er zelf ook last van heb (buik zit al flink in de weg 🤣

16 dagen geleden

Reactie op Smos

Het is over het algemeen niet rot bedoelt, mensen vinden alleen blijkbaar d ...
Inderdaad wat Smos zegt, het is vooral bijzonder dat bij zwangerschappen mensen blijkbaar niet goed weten hoe ze moeten reageren en dan dus maar ergens een label op plakken. Eerder in mijn zwangerschap had ik een gesprek met iemand, die zei het ene moment "zo je toont al aardig" en het andere moment "ik zag het eerst helemaal niet" wtf welke van de twee is het 🤣 hou het gewoon voor je wat je vindt van iemands uiterlijk. Als mannen met een bierbuik zo'n opmerking maken vraag ik altijd hoe lang zij nog moeten, of ik vraag "en hoeveel jaar ben jij al zwanger?" 😜

16 dagen geleden

Mijn buik is zo groot dat ik van een wildvreemde man als bijrijder zelfs een opmerking keek en hij stond echt ver weg, buiten de auto en bij de bestuurder HHaha. Ik vind het niet erg; ik ben immers ook zwanger dus mensen zien dat goed 🤓 En grote buik is idd waar. Maar als mensen het zeggen op een vervelende manier dan zou ik gewoon er wat van zeggen. We zeggen dat toch ook niet tegen diegene “zo jij hebt veel pasta gegeten gister?”

13 dagen geleden

Oh zeker herkenbaar! Ik besefte mij afgelopen weekend ineens dat ik echt alléén maar dit soort opmerkingen heb gekregen over mijn buik.. terwijl ik hem zelf echt niet heel groot vind voor de 30 weken. Het was letterlijk iedere keer "zooo dan, wat een buik al" "jeetje wat groeit dat hard" "grote buik, is het er echt maar 1?" Van een DOKTER nota bene 🙄 "Weet je zeker dat het er geen 2 zijn?" "Dat duurt niet lang meer zeker?" (Deze was van een wildvreemde in de winkel zelfs) Er reageerde zelfs iemand bij een foto op facebook bij mn oma "wat een toeter, hoe ver?" 🥹 Ik lig er niet wakker van maar begrijp gewoon echt niet waarom mensen het nodig vinden om dit soort dingen te zeggen tegen een zwangere vrouw. Zeker omdat ik het gewoon niet met ze eens ben en ik echt geen mega buik heb, het is gewoon normaal voor deze termijn en ja een baby groeit nu eenmaal. Waarom kunnen mensen niet gewoon zeggen "wat een mooie buik" oid?

13 dagen geleden

Ik kreeg deze van m'n schoonmoeder en ze bedoelde het helemaal niet rot maar ik snap niet hoe je dit anders zou kunnen interpreteren.. Ze vertelde dat haar zus had gevraagd van joh ze zal ondertussen al een flinke buik hebben zeker (niks geks aan) en dat zij toen had gereageerd; " Nou 1 ding is zeker, zo groot als ze nu is ben ik nooit geweest "... 😅 Ik zei nou lekker, bedankt. Moet dit een compliment ofzo zijn? Toen was het van nee nee je draagt juist heel mooi en nja toen kwam ene na andere halve opmerkingen en complimenten en mn schoonvader ging zich er ook nog mee bemoeien, was er wel klaar mee (was niet de 1e x namelijk) ik heb gezegd joh het is zonder zwangerschap ook niet oké om commentaar te leveren op een vrouw en haar lichaam en dat is het nu mét zwangerschap ook niet dus zullen we er gewoon mee ophouden? Denk dat t duidelijk was 😂

13 dagen geleden

Reactie op Stephanielea

Ik kreeg deze van m'n schoonmoeder en ze bedoelde het helemaal niet rot maa ...
Is wel straf dat je zulke nare opmerkingen krijgt van familie 😵 ik heb gelukkig geen klachten op dat vlak maar kan me voorstellen dat dit echt niet leuk is.

12 dagen geleden

Ik vind vooral de obsessie die bepaalde mensen hebben met mijn buik enorm irritant. Elke keer moet het weer om die buik gaan. Bij mensen die ik niet zo vaak zie, snap ik het en vind ik het echt niet erg als er een opmerking wordt gemaakt. Maar sommige mensen zie ik meerdere keren in de week en elke keer hoor ik dan: "goh, die groeit met de dag" "Ik dacht dat je vorige week ook al in een groeispurt zat" "Steeds als ik denk dat ie niet groter kan worden, is ie toch weer gegroeid!" "Nou dat wordt nog wat de komende weken" "Het wordt vast geen makkelijke bevalling HAHA" Of als mensen dingen voor je gaan invullen, zoals aannames doen dat ik slecht slaap, die buik vast continue in de weg zit, ik met zo'n dikke buik veel moet zitten. Nee, laat mij lekker mijn ding doen en druk niet steeds een stoel onder mijn kont als ik even sta! Het is allemaal lief bedoelt, maar kan ook enorm vermoeiend zijn.

11 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Is wel straf dat je zulke nare opmerkingen krijgt van familie 😵 ik heb gel ...
Nee idd en het zijn juist hartstikke fijne en lieve schoonouders, soms iets té betrokken willen zijn maar goed dat zijn ouders denk ik nou eenmaal, maar die opmerkingen mogen ze wel achterwege laten. Hopelijk is t nu duidelijk haha