48 Reacties

één maand geleden

Niks van aantrekken. Vind die mensen echt brutaal. Ik heb t ook meegemaakt met een kennis. Ik was vroeger goede vriendinnen met haar. Bij mijn zwangerschap met 22 weken zei ze dit ook. Terwijl ze wist dat ik de zwangerschap ervoor afgebroken had omdat t kindje wat mankeerde. Ik dacht meteen nu weet ik weer wasrom we geen vriendinnen meer zijn. Ik zou zelf nooit een opmerking erover maken. Ieder mens is anders. En gelukkig groeit je buik goed. Als t niet groeide zou t niet goed zijn. Zoiets moet je zeggen. .

één maand geleden

Ja heel herkenbaar dat bijna iedereen iets over de grootte van mijn buik moet zeggen. Ik snap het wel want het is nou eenmaal het eerste dat opvalt maar vind het ook behoorlijk irritant. Ik heb de tegenovergestelde opmerkingen, dat mijn buik klein is en verbazing dat ik al zo ver in de zwangerschap ben. Dit is dus juist een pijnpunt want mijn eerste dochter was ook veelste klein, dysmatuur geboren en met een heel moeizaam eerste jaar. Dus ik hoopte zo op een grotere baby deze keer, maar helaas lijkt de baby weer erg klein. Van mensen die dit weten vind ik het gek dat ze iets zeggen over de grootte van mijn buik, maar ik probeer er niet gestrest door te worden.

één maand geleden

Reactie op KJS

Ja heel herkenbaar dat bijna iedereen iets over de grootte van mijn buik mo ...
Alsof ik dit zelf geschreven heb. Ik voel met je mee. Gisteren sprak ik met iemand over dat ons kindje dysmatuur zal zijn en dat ik me er soms best zorgen over maak. Komt vervolgens bij het afscheid de opmerking: “wat is je buik klein, heb je de afgelopen maanden wel genoeg gegeten?” 😵‍💫

één maand geleden

Die opmerkingen over mijn buik kan me niets schelen. Ik lees dit topic en dacht hoe kan het mij niets doen en iedereen anders wel. Maar toen las ik een aantal opmerkingen die gezegd zijn hier. Ok dat had ik ook echt niet ok gevonden! Ik besef me, heb nooit zulke erge opmerkingen gehad. Wat irritant! Niet teveel van aantrekken en zet em op!!

één maand geleden

Reactie op tuliptree

Alsof ik dit zelf geschreven heb. Ik voel met je mee. Gisteren sprak ik met ...
Wat bizar zeg zo'n opmerking, maar ook zo herkenbaar! Ik denk dat mensen niet goed nadenken erover of een beetje ongemakkelijk worden ofzo en dan iets raars eruit floepen. Vaak ziet men het ook als een compliment om iets te zeggen over een kleine buik terwijl ik er dus zelf liever niet constant aan herinnert wordt dat de groei niet goed is. En toch gek hoe normaal het is om bij zwangere vrouwen iets over hun omvang te zeggen. In de toekomst zal ik dit zelf in ieder geval niet meer doen.

één maand geleden

Bij mij is het juist andersom. Ze hebben sws wat te zeggen

één maand geleden

Het maakt me zo verdrietig dat we dit elkaar aan doen als vrouwen (heb zelf nog nooit van mannen de opmerkingen gekregen, die houden wijselijk hun mond denk ik 😅)...ik kreeg vanaf het begin al opmerkingen omdat ik ook echt naar voren draag (met dunne beentjes haha) en aan het begin werd ik er echt gestresst van. Winkelpersoneel, collega's, de meest random mensen die expert zijn blijkbaar. Echt, luister alleen naar je verloskundige, als die er wat van vindt prima en anders SCHIJT!!!

één maand geleden

helaas heel herkenbaar. bij mijn eerste heb ik heel lang gehoord “oh wat een kleine buik”. en bij de laatste weken weer “jeetje wat ben jij groot”. en bij mn huidige zwangerschap hoor ik weer “nou je hebt best een kleine buik” of “wat zie je er goed uit.. je ziet bijna niet dat je zwanger bent”. het is helaas nooit goed. en ook al zijn de opmerkingen ‘onschuldig’. het doet wel wat met me. het meest vervelende is als je het van een familie lid hoort zoals (schoon)moeder of schoonzus 😩