11 Reacties
20 dagen geleden
Gelukkig hoef je echt niet de hele dag in bed te liggen. Ik ben zaterdag bevallen en tot nu toe heb ik elke dag een uurtje op bed doorgebracht. Ik heb een knip gehad dus heb nog best wel wat pijn, maar ik ga ook echt niet de hele dag liggen! Ik laat me wel goed verzorgen door vriend en kraamzorg 😁. Komt vast helemaal goed!
20 dagen geleden
Ik heb bij mijn eerste helemaal niet op bed gelegen behalve voor s nachts slapen. Ik heb wel rust genomen op de bank door lekker een serie op te zetten.
20 dagen geleden
Haha je hoeft echt niet op bed te liggen.
Je voelt zelf wel aan je lichaam wat je kunt.
De ene ligt wel de hele dag in bed, en de andere staat al weet van alles te doen.
Ik zelf ben ook geen persoon dat in bed gaat liggen. Zo sta ik zelf al weer te koken de was te doen ect. Maja heb dan ook nog 2 andere kleintjes erbij.
En wandelen mag zodra de baby weer op zijn geboorte gewicht is en goed zijn temperatuur vast kan houden
20 dagen geleden
Je hoeft niet verplicht op bed te liggen hoor. Bij de jongste stond ik na 2 dagen al op het schoolplein om de oudste op te halen. Dan bleef mijn partner bij de jongste.
Ik voelde mij gewoon enorm goed na de bevalling. En mijn herstel ging goed. Je voelt zelf wel aan wat wel en niet kan.
20 dagen geleden
Ik zag er ook tegenop maar dat komt omdat mijn vorige kraamweek een en al complicaties was.
Heb dit keer een aantal dagen verplichte bedrust moeten aahouden van de bekkenfysio. Hier waren we op voorbereidt en de kraamzorg wist het ook. Mindset erop ingesteld en mezelf echt even moeten overgeven. Heeft mijn herstel zo'n goed gedaan dit keer dat ik daardoor echt goed kon genieten! (Note: ik wist dat ik ingeleidt werd dus het huis was spik en span).
Bedrust is voor de meeste niet nodig, het is zelfs een beetje ouderwets. Maar die dutjes of een uurtje per dag liggen kan wel echt fijn zijn.
Naar buiten met de kleine mag meestal als ze weer op geboortegewicht zijn of op dag 8 ofzo. Hangt ook af van hoe je kindje zichzelf goed op temperatuur houdt. Maar je kraamzorg kan je dit alles uitleggen. 💕
Luister vooral goed naar je lichaam en hoofd, wat kan je aan en wat wil je. Er komt een hoop op je af die week en de dagen zullen waarschijnlijk omvliegen! Hopelijk lekker genieten.
20 dagen geleden
Het advies van mijn bekkenfysio en zwangerschapsyoga-juf is wel om de eerste 3 dagen heel lief te zijn voor je bekkenbodem. want die heeft het nogal zwaar. Nu al met het dragen van al dat extra gewicht en straks helemaal opgerekt worden.
Dus liever zo min mogelijk traplopen en zoveel mogelijk liggen, zodat er geen druk op je bekkenbodem staat en die goed kan herstellen. Des te minder kans dat je blijvende ‘schade’ eraan overhoudt.
Mijn ervaring is dat die eerste dagen voorbij vliegen, de voedingen komen snel op elkaar en je bent best nog veel tijd kwijt met de voedingen omdat je er allebei aan moet wennen. Daarnaast nog regelmatig dutjes om bij te komen en voor je het weet is die eerste week voorbij.
20 dagen geleden
Hi! Ik zit nu in mijn kraamweek want ben donderdagochtend bevallen.
De baby mag meestal pas na een week naar buiten. Zelf ben ik wel al een blokje om geweest gister en vandaag met de hond. Ook lig ik zeker niet in bed maar ben ik lekker in huis op de bank, aan het rommelen en natuurlijk veel knuffelen met de baby. Ik werd wel op m’n vingers getikt omdat ik zelf al had stof gezogen 😂.
Rustig aan doen is goed maar doe vooral ook waar je je goed bij voelt. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je er na de bevalling aan toe bent.
20 dagen geleden
Bij de eerste gingen we op dag 3 na de bevalling al naar een familiefeest wat 45min rijden was. Enkele dagen later zaten we op een wijnproeverij. 😄 Het hangt echt volledig af van hoe je bevalling ging en hoe je je achteraf voelt. Niets moet, maar als je je goed genoeg voelt en je hebt er zin in, dan hoef je echt niet aan je bed gekluisterd te zitten!
20 dagen geleden
Ooh wat is het wisselend! Ik heb de eerste 3 dagen echt wel op bed gelegen. Dag 3 zat ik beneden en Dag 6 liep ik mijn eerste kleine stukje. Ik merkte dat mijn bekken de rust gewoon nodig hadden. Het beste advies is denk ik: kijk hoe je lijf voelt en geef eraan toe. Vervelen heb je echt geen tijd voor hoor haha. En desnoods zoek je iets in bed om je brein bezig te houden..