28 Reacties

één maand geleden

Wij hebben er voor gekozen om dit jaar de feestdagen lekker met ons gezinnetje te vieren! Gaan overdag bij onze ouders langs maar blijven de avonden/nachten lekker thuis met onze dochters (1,5 jaar en andere word ook eind november verwacht). Weet uit ervaring dat die eerste weken/nachten met een kleine vaak voeden, knuffelen en veel vermoeidheid betekende dus zag het zelf niet zitten om dit jaar met vrienden te vieren 🤭 onze andere dochter vond het vorig jaar ook erg spannend toen er veel knallen waren buiten dus die sliep toen ook amper

één maand geleden

Wij hebben destijds met onze eerste gewoon thuis gezeten. We waren kapot en zelf gaf ik borstvoeding en had ik vaak cluster momenten in de avond. Evt. visite was bij ons wel welkom maar hebben we niet actief aangemoedigd 🙈 was echt nog aan herstellen. Dit jaar wederom lekker thuisblijven. Misschien dat een van onze ouders aanschuiven maar wij zitten lekker thuis op de bank met een tafel vol hapjes en we zien wel. Oudste wilt doorslapen en de baby gaan we nog ontdekken. Het idee om je eigen spullen/bedje te hebben voor de baby is gewoon prettig en zo ben ik niemand tot last mocht het een huilavondje worden voor de kleine. Uiteraard is iedereen welkom maar onze planning is gewoon niet spannend. Man wat klink ik saai nu 🤣 maar ik kijk uit naar mijn avondje zalm en paling toastjes haha.

één maand geleden

Ik zou vragen of je vrienden akkoord zijn dat je pas een paar dagen van tevoren een beslissing neemt. Moeilijk te zeggen hoe je leven er dan uit ziet. Sommige kindjes zijn heel makkelijk en zou je zo mee kunnen nemen of blijven lekker in hun ritme ondanks visite. Andere kindjes hebben rond die periode juist een moeilijke tijd met veel huilen, dan ben je misschien liever gewoon thuis. Ik zou sowieso die eerste paar maanden niet tot 12 uur op kunnen blijven. Met al die gebroken nachten door de voedingen. Dus voor ieders gezelligheid blijven wij lekker thuis en gaan we gewoon slapen als we daar zin in hebben.

één maand geleden

Wij hebben tegen vrienden gezegd dat we alle opties graag open houden en pas op het laatste moment beslissen. Waarschijnlijk is de baby 6 weken oud. Gewoon eerlijk zijn. En wat is er mis met een jaartje overslaan? Dat zouden de vrienden wel begrijpen denk ik.

één maand geleden

Eerlijk? Ik vind het heerlijk om deze feestdagen even niks te moeten vanwege de kleine en overal daarom makkelijk weg kunnen 😉. Ik zie wel hoe we oud&nieuw vieren, maar ik zou er altijd voor kiezen dan om zelf ergens naar toe te gaan, dan kun je zelf wel gaan. Of spreek af dat je een paar uurtjes komt en dan op tijd weer afhaakt. Dat begrijpt iedereen lijkt me!

één maand geleden

Wij doen wat we normaal ook doen met de feestdagen. Kerstavond bij m’n vader, eerste kerstdag bij m’n moeder en tweede kerstdag bij m’n schoonouders. Oud en nieuw met vrienden. Als ze zo klein zijn, kun je ze nog makkelijk mee nemen. Onze peuter puber daarentegen 😂 maar die gaat gewoon overal naar bed en daarna mee naar huis.

één maand geleden

Wel ondervoorbehoud natuurlijk, want als ik helemaal in de kreukels lig, dan doen we niks 😂

één maand geleden

Doe wat voor jou goed voelt.. Ik vind juist de eerste weken, en vooral met een eerste kindje echt super makkelijk 🙈 je kunt mee slapen met je baby wanneer je maar wilt.. Wil je tot 10uur in de ochtend in bed liggen.. nou prima dan doe je dat, de baby slaapt toch wel..🙈 Als er al wat oudere kindjes zijn, dan word het lastig.. die staan namelijk wel weer optijd bij je bed.. 🥱🥱 Maar dan nog, wij hebben kindje van 3 jaar en kindje van 2 en dan in nov ons 3de kindje. Wij blijven dan wel thuis.. maar we krijgen altijd wel de buren even op visite.. Ja weetje zulke dagen zijn maar 1x in het jaar, denk ik dan.. Vorige jaar was ons hele gezin ziek.. wij hadden onze matrassen naar beneden gehaald en hebben lekker met z'n 4en in de woonkamer naar het vuurwerk gekeken en daarna zijn we daar gaan slapen. 🤭☺️

één maand geleden

Wij doen het precies hetzelfde als vorig jaar, met onze buren. Ook een jong stel. Vorig jaar zaten we beide in een fertiliteitstraject, samen hadden we de wens voor een vruchtbaar jaar en stonden we "oh hoe zouden we er volgend jaar bij staan?" Inmiddels zijn zij 3 weken geleden ouders geworden en worden wij rond 19 november ouders 🥰 We zullen dus met z'n 4en en onze kindjes oud en nieuw vieren, gewoon klein en knus 💕 willen we om half 1 naar bed? Geen probleem. Overigens denk ik niet dat het lukt, het is hier nogal een vuurwerkshow die tot minstens half 2 straf doorzet..

één maand geleden

Nou, tegen die tijd zitten we precies op 6 weken en dat staat bekend als de huiltjespiek. Onze dochter was een huilbaby en dus bereiden we ons voor op thuisblijven en zien we wel wat de dag ons brengt. Er is niks te voorspellen met een baby, zo hebben wij geleerd🙂

één maand geleden

Volgens mij prima oplossing. Je wilt wel, maar met slag om de arm. Het is nu moeilijk plannen hoe het straks echt gaat. In jou situatie zou ik het ook zo doen :)

één maand geleden

Ik vier oud en nieuw normaal bij mijn familie. Ik moet nog maar eventjes kijken wat voor baby ik heb en of ik überhaupt fit genoeg bent voor een lange avond. Met vrienden en alcohol lijkt me toch niet heel ideaal als je een pasgeboren baby hebt, maar de keuze is natuurlijk aan jou.

één maand geleden

Wij blijven gewoon lekker thuis. Iedereen is welkom om langs te komen maar ga zelf de deur niet uit. Ik wil in de ochtend lekker zelf oliebollen bakken. Overdag gewoon lekker thuis omhangen. Sjoelbak op tafel dat vind onze oudste van 7 ook enorm leuk. Savonds lekkere hapjes op tafel en gewoon lekker tv kijken. Om 00:00 even naar buiten en dan snel naar bed denk ik. De oudste maken we rond 23:00 uur weer wakker. De jongste van dan 2 laten we lekker slapen. En wat de baby doet zien we wel haha. Onze jongste is ook van november. En om 00:00 sliep zij toen lekker in de box en ben ik eventjes naar buiten geweest naar de buren etc. Daarna snel weer lekker naar binnen en naar bedje. Dit jaar doen we het net zo weer denk ik! Maar je moet gewoon doen waar jij jezelf goed bij voelt 🥰

één maand geleden

Dit duurt nog zo lang, zie ik tegen die tijd allemaal wel. Wij vieren het normaal ook met een hele vriendengroep in een soort café bij iemand thuis, maar denk dat dat er dit jaar niet in zit nee.

één maand geleden

Meid wat maak je, je druk😂 zeg gewoon dat je het nog niet weet. Klaar!

één maand geleden

Wij vieren t ook altijd met de vriendengroep, gelukkig heeft 1 ander stel al een kindje. Maar we hebben gewoon gezegd doe t maar bij iemand anders (wonen allemaal in t zelfde dorp) en dan zien we wel hoe t gaat. Het is ons eerste kindje en ik krijg een keizersnede dus inschatten hoe we er bij zitten kunnen we echt niet. Het zou super leuk zijn om langs te gaan maar wat niet gaat dat gaat niet, dan nemen we thuis wel een oliebol.

één maand geleden

De afgelopen paar jaar hebben wij oud en nieuw gevierd met mijn vriendin en haar jonge gezinnetje (kids van 5 en 3) en dan kon mn partner lekker zn vuurwerk afsteken met haar man want die zijn vuurwerk gek, en wij keken lekker warm binnen mee van achter het raam met haar kindjes. Dit jaar besloten lekker thuis te blijven. Echt vieren gaan we niet doen zowel met kerst als oud en nieuw. We gaan gewoon genieten van onze bubbel en onze eerste feestdagen als gezin en kunnen gaan en staan waar we willen zeker met zo'n jonge baby. Als familie langs wil komen zijn ze welkom maar dat is het dan ook. Mijn vriend zijm familie hamert altijd heel erg op sinterklaas maar met een baby van een paar weken ga ik niet 1,5 uur in de auto heen om sinterklaas te vieren. Dat lijken ze nog niet helemaal te snappen 🤭

één maand geleden

Gewoon zeggen wij plannen even niets kijken tegen die tijd wel. Maar laat je vooral niet tegenhouden als je ergens anders heen kan. Zelf hebben wij geen afspraken. Ik krijg een keizersnede en we hebben al een zoontje van bijna 3. Familie woont ver weg. Wij zijn niet van plan lang in de auto te zitten. En als ik mijn vorige keizersnede bekijk dan wil ik gewoon rust. Daarom ook met kerst geen afspraken. We gaan gewoon geen 4 uur op een dag in een auto zitten heen en terug met een newborn en keizersnede. En ik kan en wil hier geen 10 volwassen en 4 kinderen in huis samen met een kerstboom en een box. Dit jaar rust en samen zijn met ons 4tjes.

één maand geleden

Hi! Ik snap dat het lastig is want het liefst plannen mensen op een avond als dit toch wat. Wij plannen in iedergeval niets. Onze baby zal tegen die tijd 1,5-2 maanden zijn en ik weet niet of ik dan zin heb in allemaal dronken mensen in huis en überhaupt de drukte. Omdat wij al een peuter van 3 hebben waren wij sowieso van plan om thuis te blijven en ik denk dat we nu om 12 uur even bij de buren aansluiten buiten als we hier zin in hebben 😅🤪

één maand geleden

Ik ben begin november uitgerekend en moet er niet aan denken "verplicht" op te blikcnd tot na middernacht. Wij blijven lekker thuis, maak het gewoon eerder op de avond gezellig voor/met dochter van 8. Buiten een vuurtje aan, marsmallows rooster, oliebol eten dit soort dingen. Misschien dat ik last minute mijn ouders uitnodig, maar dat zie ik tzt wel.