12 Reacties

één maand geleden

Je zou voor jezelf de griepprik kunnen halen via de verloskundige. Dat is tegenwoordig nieuw voor zwangeren. Dit betekend dat je kindje na de geboorte ook automatisch beter beschermd is tegen de griep. Ik zelf ik heb m ook gehaald. En vooral omdat we de grieptijd in gaan

één maand geleden

Helaas een slechte ervaring. Onze tweede heeft met 6 weken oud RSV opgelopen en 1,5 week in het ziekenhuis gelegen. Wij weten wel zeker dat hij het via zijn grote broer heeft opgelopen die toen 2 dagen naar de opvang ging. Wij verwachten eind november onze derde en de nu jongste hebben wij sinds ik met zwangerschapsverlof ben van de opvang afgehaald. Onze oudste moet wel gewoon naar school (leerplicht). Ik weet ook niet of je het echt kunt tegenhouden, vaak hande wassen, neus snuiten in een tissue en de tissue meteen in de prullenbak en veel schoonmaken....

één maand geleden

Reactie op Sophie19922

Je zou voor jezelf de griepprik kunnen halen via de verloskundige. Dat is t ...
Inderdaad:) Ik heb mijzelf in de zwangerschap laten inenten voor het groep virus en voor kinkhoest. Mijn baby zal wanneer hij 1 dag oud is een vaccinatie krijgen voor RSV (dit is nieuw, ik woon in het buitenland en dit was we nog niet bij mijn andere kinderen)

één maand geleden

Niet zoveel aan te doen met een baby’tje die niet de eerste is…. Vooral hopen dat ze er niet heel erg ziek van worden. Maar voorkomen gaat niet lukken. Tenminste, ik ga mijn oudste niet met alle moeite van de wereld weghouden bij de baby als hij weer eens een snottebel heeft… die zal toch kusjes willen geven en in het gezicht van mij en de baby hoesten…. Ik heb idd vorige week ook de griepprik gehaald, om zo nog wat extra antistoffen mee te kunnen geven aan de baby. En hopelijk kan ik hem straks ‘helpen’ met de antistoffen in mijn borstvoeding.

één maand geleden

Mijn oudste dochter neemt altijd de griep mee naar huis. Ik heb vorige week de griepprik gekregen via de GGD. En ik kreeg de advies van een kinderarts om de oudere kind/kindjes onder de douche te brengen en neusspoeling te doen met spuitje van NaCl wanneer ze thuis komen. Of douchen gaat lukken weet ik niet maar ben ik wel van plan om de neus te spoelen met NaCl, handen goed wassen en alle kleren vervangen. Voor de rest denk dat niet veel meer te doen is. Neusspoeling lijkt een beetje eng in het begin maar doe ik al dagelijks in de avond bij mij dochter en ze vindt niet erg, niets te vergelijken met tandenpoetsen die steeds een drama is. Online is de NaCl veel goedkoper te vinden dan op apotheek maar er is ook mogelijk de zoutoplossing zelf te maken.

één maand geleden

Ik heb me laten inenten voor kinkhoest en griep en daarnaast ga ik fulltime borstvoeding geven. Zolang ik zelf oploop wat hij oploopt, maak ik antistoffen voor hem aan en blijft het als het goed is allemaal bij milde verschijnselen. Borstvoeding is echt het beste (preventieve) medicijn!

één maand geleden

Vaccinaties voor kinkhoest, griep en corona halen tijdens de zwangerschap. Verder handen wassen en hopen dat je een gezonde baby a terme krijgt die op gewicht is, dan komen ze vaak de ziektes wel door.. en soms heb je inderdaad echt gewoon pech hiermee. Het valt helaas niet altijd te voorkomen.

één maand geleden

Verbazingwekkend hoeveel mensen hier zomaar adviseren dit en dat vaccin gewoon maar even te halen en dan komt het vast allemaal goed. Vooral niet meer op het eigen immuunsysteem vertrouwen mensen, maar gewoon een spuitje erin en gaan! Te bizar, maar goed ieder z'n ding en iedereen vertrouwd weer iets anders. Mijn bonuszoon is ook altijd verkouden en snel grieperig en dit is bij onze dochter ook helemaal goed gekomen, het is ook juist ook goed is voor het immuunsysteem. Zo'n klein baby'tje dat ziek is is natuurlijk heel vervelend maar hij wordt er alleen maar sterker van💪

één maand geleden

Vervelend dat je je zorgen maakt! Maar ook begrijpelijk met het snotter seizoen voor de deur. Ik heb me laten vaccineren tijdens zwangerschap voor kinkhoest, RS virus (abrysvo) en vorige week griep. Ik heb me goed ingelezen en de voordelen voor het kindje wegen voor mij het zwaarste. Je eigen immuun systeem kan een hoop hebben maar je kindje wat minder nog helaas. Jammer genoeg is de vaccinatie voor RS voor baby’s nog niet beschikbaar in NL, dit komt pas aankomend jaar. Verder ons oudere kind goed handen laten wassen en bij snotteren even de baby niet kussen, is nu mijn plan voor straks. Verder vooral het bezoek ook niet de baby laten kussen en handen laten wassen.

één maand geleden

Onze oudste gaat naar school en de bso en de jongste naar de opvang. Ik heb aan de opvang/bso/school gevraagd dat mocht er iets heersen dat ze mij direct op de hoogte brengen zodat wij dan kunnen beslissen wat we met de kinderen doen. Nu hebben ze namelijk het beleid dat er pas iets gedeeld word met alle ouders als er 3 kindjes last van hebben. Zoals laatst de krentenbaard. Ik ben nu toch liever wat eerder op de hoogte. De oudste geef ik nu al goed mee dat ze vaak moet handen wassen. Niezen in de elleboog etc. De jongste snapt dat nog niet helemaal. Verder zie ik wel hoe het gaat. Zieke familie blijft in elk geval lekker weg. Komen ze later maar op kraamvisite