23 Reacties

7 maanden geleden

Verlof mag nooit geweigerd worden. Het is wel zo netjes het aan te kaarten aangezien je werkgever je vervanger dan wellicht aan kan houden.

7 maanden geleden

Reactie op KimGiess

Verlof mag nooit geweigerd worden. Het is wel zo netjes het aan te kaarten ...
Ja dat weet ik, maar toch zie je dat het gebeurt en dat mensen het via rechtzaken moeten afdwingen. Dat wil ik voorkomen 😊

7 maanden geleden

De 9 welen is voor de partner. Vrouwen hebben 16 weken. Met een verplicht deel voor en na de zwangerschap☺️

7 maanden geleden

Ik ben net mijn opleiding begonnen. Dinsdag start mijn eerste werkdag (ik doe een BBL opleiding). Mijn werkgever weet nog niet dat ik zwanger ben en ben ondertussen 10 weken zwanger. Ik ben echt bang dat als ik en morgen vertel, ze me van de opleiding gaan halen want ja.. zwangerschapsverlof én een opleiding gaat denk ik niet samen….. ik weet ook niet zo goed hoe ik dit moet aan pakken..

7 maanden geleden

Reactie op Lina2894

Ik ben net mijn opleiding begonnen. Dinsdag start mijn eerste werkdag (ik d ...
Zelf manager in de zorg en ik zou het juist wel delen..ik weet niet in welke branche je zit, maar een zwangerschap moet echt geen reden zijn om een opleiding te stoppen. Wellicht een verlenging, maar juist heel sterk als je het morgen aan geeft! Doe wat goed voelt. Ik zou het als manager zijnde wel heel erg waarderen als het gezegd wordt direct, maar zal er nooit een oordeel aan hangen. Dat is het leven 😊💗💙

7 maanden geleden

Reactie op Emilybaby

Zelf manager in de zorg en ik zou het juist wel delen..ik weet niet in wel ...
Ik studeer ook in de zorg als helpende plus.. ik denk dat hij echt niet moeilijk zal doen en tuurlijk het hoort erbij… maar omdat ik echt net begin kan het zijn dat ze zeggen ja begin dan maar niet… ik weet t nie😔

7 maanden geleden

Reactie op Lina2894

Ik studeer ook in de zorg als helpende plus.. ik denk dat hij echt niet moe ...
Je zal het toch een keer moeten delen. Waar een wil is is een weg en als jij gemotiveerd bent dan gaat het je lukken! Doe waar je je goed bij voelt vooral. Kan mij niet voorstellen dat hij dat zal zeggen. Ik denk dat hij je eerlijkheid zal waarderen! De helpende plus is ook niet een hele lange opleiding dus dat kun je rocken!

7 maanden geleden

Reactie op 1-Willeke

De 9 welen is voor de partner. Vrouwen hebben 16 weken. Met een verplicht d ...
Ook een vrouw heeft recht op aanvullend verlof. 5 weken 70% betaald.

7 maanden geleden

Reactie op SmeN

Ja dat weet ik, maar toch zie je dat het gebeurt en dat mensen het via rech ...
Dan is het aan jou, maar er zijn ook genoeg werkgevers die er niet moeilijk over doen

7 maanden geleden

Zelf maak ik dit regelmatig mee, ivm de HR afdeling. Wat vaak gebruikelijk is, als je gebruikt maakt van het aanvullend verlof vraag je dit minimaal 2 maanden van te voren aan. Hierdoor is er genoeg ruimte om alles te regelen intern.

7 maanden geleden

Reactie op KimGiess

Vrouwen hebben net als mannen recht op 9 weken aanvullend verlof met 70% loon doorbetaling in het 1e jaar. Aanvullend op de 16 weken zwangerschapsverlof.

7 maanden geleden

Reactie op KimGiess

9 weken betaalt ouderschapsverlof in het eerste levensjaar. A 70%. Dat is voor moeders.

7 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Vrouwen hebben net als mannen recht op 9 weken aanvullend verlof met 70% lo ...
Klopt. Dat bedoelde ik.

7 maanden geleden

Reactie op inge1

Zelf maak ik dit regelmatig mee, ivm de HR afdeling. Wat vaak gebruikelijk ...
Ja dat had ik gelezen! Maar is t slim om t meteen te doen bij het vertellen van de zwangerschap. Of beter wachten? En direct zeggen dat je erna ontslag neemt? Of later pas beslissen ?

7 maanden geleden

Ik ga dit ook doen en ga het meteen vertellen als ik aan mijn manager ga vertellen dat ik zwanger ben. Toevallig zijn er het afgelopen twee collega’s geweest die het precies zo gedaan hebben. Dus ze zijn het gewend 😉

7 maanden geleden

Reactie op SmeN

9 weken betaalt ouderschapsverlof in het eerste levensjaar. A 70%. Dat is ...
Ja sorry typefout 🙈

7 maanden geleden

Even goed nakijken. In sommige CAO is vastgelegd dat wanneer je ouderschapsverlof opneemt maar daarna ontslag neemt, die het terug moet betalen. Goed om even na te kijken. Wanneer je contract afloopt en niet verlengt wordt is het anders. Succes!

7 maanden geleden

Reactie op Lievelon

Even goed nakijken. In sommige CAO is vastgelegd dat wanneer je ouderschaps ...
Hey! Dat is dus niet met die 9 weken. Wordt namelijk betaalt door het uwv en krijg je vanuit de overheid. Is om ouders te stimuleren langer bij hun pasgeborene te blijven. Heb dit ook gedubbelcheckt bij de vakbond.

7 maanden geleden

Reactie op Smos

Ik ga dit ook doen en ga het meteen vertellen als ik aan mijn manager ga ve ...
Dus je zwangerschapsverlof indienen, je ouderschapsverlof (plak je direct erachter) en je ontslag? Alles tegelijk? Bij ons smeren eigenlijk alle collega’s het uit. Bijvoorbeeld een tijd 50% werken. Maar ken eigenlijk niemand die t volledig opneemt.

7 maanden geleden

Ik ga een tijdje 1 dag minder werken in de week. Ik geef dit gelijk aan met mijn zwangerschapsverlof dan zijn ze alvast op de hoogte en kunnen ze er gelijk op inspelen.