23 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op SmeN
Dus je zwangerschapsverlof indienen, je ouderschapsverlof (plak je direct e ...
Oh sorry, ik had het verhaal van ontslag even gemist… niet zo scherp brein 😇
Maar dus wel zwangerschapsverlof en dat aanvullen met 9 weken 70% ouderschapsverlof. Voor ons alle drie is het het tweede kindje. Ik ben na de eerste wel na het bevallingsverlof na 10 weken meteen weer gaan werken en daar heb ik achteraf spijt van. Als die 9 weken ouderschapsverlof er niet waren zou ik er 2 maanden onbetaald verlof achteraan plakken.
Maar goed, iedereen ervaart dit natuurlijk anders. Maar toevallig wilden wij alle 3 niet meteen weer na 10 weken gaan werkend
7 maanden geleden
Reactie op SmeN
Hey! Dat is dus niet met die 9 weken. Wordt namelijk betaalt door het uwv e ...
Jawel hoor, lievelon heeft gelijk. Ik moest dit namelijk ook terug betaling. Ik wilde stoppen met werken omdat het na mijn verlof helemaal niet lekker liep met collega’s maar omdat het binnen 6 maanden na het ontvangen van betaalde oudersschaps verlof was moest ik het terug betalen. Nu heb ik om overplaatsing gevraagd.
Kijk wat er in jou cao staat de uvw heeft tegen mij gezegd dat hun niet om de terug betaling vragen. Maar dat het bedrijf waar je werkt om terug betaling vraagt daar staan hun verder los van. Dus ik zou het wel even goed uitzoeken.