11 Reacties
6 maanden geleden
Wat ontzettend vervelend en naar. Zwanger zijn na traject kan al heel angstig en extra spannend zijn, laat staan met wat jou allemaal overkomt.
Is het geen oplossing om een verloskundige in je buurt te bellen en dit verhaal uit te leggen en wat hun advies zou zijn? Misschien willen ze je wel op intake en vanuit daar direct weet doorsturen naar het ziekenhuis en neemt het ziekenhuis het dan serieus ?
6 maanden geleden
Ik ben zelf ook vanuit een traject gekomen. Ik kreeg enkel een snelle echo om te kijken of het op de goede plaats zat en of het hartje klopte, daarna ook gewoon te horen gekregen succes doei. Gelukkig hebben ze bij mijn verloskundige wel aandacht voor het mentale stuk. Is de pop poli misschien niet iets voor je?
6 maanden geleden
Ik ben ook zwanger middels een traject. Aangezien alles goed (eenling/juiste plek/kloppend hartje) was op de vitaliteitsecho (met 7 weken pas) ben ik ook over gezet naar de verloskundige.
Ik heb daar uitgelegd dat ik nog angstig ben voor alles wat mis kan gaan doordat het zo lang heeft geduurd. Ik het daarom soms ook nog steeds niet echt geloof. Ze reageerde heel begripvol en ik mag zo vaak langs komen als ik wil. Voor nu hebben we afgesproken om de twee weken en als ik paniek heb dan mag ik bellen voor geruststelling.
Snap dat je het heel lastig en verwarrend vind allemaal! Ik zou gewoon voor jezelf opkomen en blijven bellen en vragen stellen.
Ik zal voor je duimen! 🍀
6 maanden geleden
Reactie op millenialmom94
Ik ben ook zwanger middels een traject. Aangezien alles goed (eenling/juist ...
Verloskundige gewoon in het dorp bedoel ik, niet meer in het ziekenhuis..
6 maanden geleden
Wat vervelend voor je hoe dit zo loopt. Ik heb zelf ook een tijd bij het ziekenhuis gelopen omdat ik 6 miskramen heb gehad. Ik schrok ook erg toen ik hoorde dat ik gewoon het reguliere traject bij de verloskundige moet doorlopen. Maar toen ik daar een afspraak heb gemaakt viel mij dit alles mee. Ik merk aan alles dat ze veel meer tijd hebben. Extra afspraken maken omdat ik heel nerveus ben over het verloop is geen enkel probleem. Terwijl in het ziekenhuis alles moeizaam was en elke keer weer andere mensen. Ook werden er fouten gemaakt in het ziekenhuis omdat iemand mee ging kijken bij mij die geen ervaring had met het maken van vroege echo’s (die deelde mede dat het weer een miskraam zou worden terwijl het gewoon te vroeg nog was om wat te zien). Kortom, ik ben blij dat ik nu bij de verloskundige loop waar er meer tijd een aandacht is.
6 maanden geleden
Wat heftig maar wat fijn dat je zwanger bent. Ik kom zelf ook uit een ziekenhuistraject en mocht na de 1e echo zelf een verloskundige zoeken. Ik herken me dus niet in wat je zegt maar ik wilde toch even reageren want mijn verloskundige gaf aan dat ik mag bellen wanneer ik wil voor een echo, juist omdat ik uit dit traject kom. Vaak brengt het meer complicaties met zich mee en sowieso meer zorgen. Vandaar dat ze de ruimte geven om te komen wanneer je wil. Ik zou als ik jou was gewoon een verloskundige zoeken waar je je goed bij voelt en je verhaal doen. Wie weet kun je gewoon komen. Succes!
6 maanden geleden
Hi allemaal! Bedankt voor de tips, adviezen en de luisterende… ogen? ;) Het heeft me goed gedaan. Uiteindelijk heeft de fertiliteitsarts contact met me opgenomen en vandaag toch nog een extra echo gedaan zodat we het zeker weten welke termijn ik op zit. En een nieuwe overdrachtsbrief geschreven voor de verloskundige. We wachten die afspraak even af. Als het dan toch niet goed voelt gaan we switchen :)