36 Reacties
9 maanden geleden
Wij hebben de slaapjes ook eerst overdag in haar eigen bedje/kamer gedaan en dat ging goed! Na een week of twee ook de nachten geprobeerd en dat ging de eerste nachten moeizaam, na een paar keer troosten toch weer in de co sleeper bij ons gelegd. Iedere avond gewoon weer geprobeerd in haar eigen bed en uiteindelijk na drie nachten slaapt ze in haar eigen kamer. Ze komt ‘snachts nog voor een voeding maar daarna tukt ze weer door in haar eigen bed! Mijn advies is doorzetten en je gevoel volgen :-)
9 maanden geleden
Misschien zit ze toevallig net in een sprongetje of een slaapregressie? Wij doen tot nu toe alleen het slapen tot aan de eerste avondvoeding in eigen bedje, ze komt nog 2 a 3x per nacht dus vanwege het gemak breng ik daarna naar de cosleeper. Ik merk dat ik vooral de stappen naar eigen bedje heb gemaakt omdat ik merkte dat de kleine er klaar voor was, zowel de dutjes overdag als het avonddutje. Ze was echt een contactslaper en na 3,5 maand ging ze pas dutjes in bed doen. Met 4,5 maand na de voeding van 18.00/19.00 bleef ze op een gegeven moment slapen tot aan de volgende voeding, dus doe ik haar nu een slaapzakje aan na die voeding. Kortom, de baby besluit het ritme bij ons 🤣. Ik kan geen slaaptraining doen, ik kan mijn baby niet laten huilen dus ik kijk naar wat werkt voor haar. Geen idee of ik er goed aan doe maar dit voelt goed voor mij!
9 maanden geleden
Omdat onze zoon al aan de grote kant was en richting het maximum gewicht van de co-sleeper begon te gaan zijn wij inderdaad eerst gestart met de slaapjes overdag maar overdag is het niet een beste slaper dus uiteindelijk hebben wij het veranderd naar het eerste deel van zijn avond slaap.
Hij gaat tussen 7 en 8 naar bed dus dan legde wij hem om 7 uur in zijn eigen bedje en dan voor dat ik ging slapen haalde ik hem op en voede hem en legde hem dan in de co-sleeper.
Dit hebben wij best een aantal weken gedaan en nu slaapt hij dan in zijn eigen bedje.
Misschien werkt het ook voor jullie om het eerste slaapje in haar eigen bedje te doen en daarna de rest van de nacht nog even in de co-sleeper?
9 maanden geleden
Reactie op Anoniem1083
Omdat onze zoon al aan de grote kant was en richting het maximum gewicht va ...
Dit hebben wij ook gedaan. Eerste gedeelte van de nacht in haar eigen bedje. Totdat ze wakker werd voor een voeding en dan de rest van de nacht in co-sleeper. Na een paar nachten geprobeerd na de voeding terug in eigen bedje en dat lukte toen.
9 maanden geleden
Ja we dachten door de slaapregressie en sprong heen te zijn.. dus dachten dit is een goed moment. Maar misschien is het sowieso gewoon pittig voor haar natuurlijk.. ze kent een half jaar niet anders dan heel dicht bij ons slapen en ons zien als ze wakker wordt.. als dat dan ineens niet zo is dan is dat natuurlijk heftig voor zo’n kleintje.. we hebben besloten het vanavond wel weer opnieuw te proberen maar ook dat we haar in de co sleeper nemen als ze weer zo overstuur raakt. Dan proberen we ook niet 4x in een uur tijd toch weer haar eigen bedje, maar schakelen we eerder naar de co sleeper. Maar wel vanaf nu consequent in haar eigen bedje starten zodat dat ook voorspelbaar wordt. Hopelijk wordt het dan beter 😅.. hebben vannacht ook haar lakentje in ons bed gehad en een hydrofiel heb ik vandaag op m’n buik gedragen en daar heb ik haar bedje mee opgemaakt, dus hoop dat dat ook wat scheelt! We gaan het zien.. mijn man legt haar nu op bed en wij gaan over een uurtje ook 🤣🙈
9 maanden geleden
Ze was de co sleeper ontgroeid,
Op vakantie gegaan waar ze in een campingbedje op onze kamer sliep en na de vakantie zonde probleem op haar eigen kamer in een ledikant gelegd. Ze slaapt nu langer door
9 maanden geleden
Wij hebben eerst de slaapjes overdag in haar bed gedaan. Dat ging toen zo goed dat ik op een of andere avond had besloten en nu ga jij lekker naar je eigen kamer. Ook mede omdat mijn man niet tegen alle baby geluiden kon dus wij tijdelijk apart sliepen. Zodat de kleine wel lekker bij mij kon slapen. En sinds dien ligt ze op haar eigen kamer. Enige wat wij wel moeten doen als wij haar hebben ingestopt haar rechter hand even vast houden anders trekt ze steeds de speen er uit. In het begin heb ik geaccepteerd als de slaapjes overdag niet goed gingen ging ze in de co sleeper. Maar op de een of andere manier voelde het alsof ze er aan toe was want ze slaapt nu ook veel rustiger ‘s nachts.
9 maanden geleden
Nou we hebben doorgezet! Tweede nacht ging al stukken beter! Wel onrustig geslapen en soms wakker, maar op 1x paniek na is ze ook gewoon weer zelf in slaap gevallen zonder ook maar enig huilen. Gewoon even wakker, even kletsen en weer verder slapen. Gisteravond derde keer en ze heeft geslapen van 19.30-5.45 😱! Paar keer onrustig waarbij we haar denk ik gepakt hadden voor een voeding als ze in de co sleeper lag, maar nu dus niet gedaan en ze sliep gewoon verder. Vanmorgen werd ze ook helemaal niet huilend wakker ofzo. Gewoon lekker aan het kletsen en spelen in haar bedje 🥳🥳
9 maanden geleden
Reactie op kristab88
Is er iemand die dit gedaan heeft maar waarbij de baby nog wel 1 of 2 nacht ...
Ja onze kleine heeft in principe nog een nachtvoeding, maar vannacht dus niet… dus wie weet is haar eigen bedje wel wat ze nodig had om door te slapen 🙈.. geen idee want ze had soms in de co sleeper ook wel eens een nacht dat ze door sliep, dus even afwachten!
9 maanden geleden
Reactie op Marie827
Hier ook geprobeerd afgelopen week, maar merkte dat ik ineens zo alert was ...
Met.. wij hebben de babyfoon (wel wat zachter dan overdag) bij ons op de kamer en onze slaapkamerdeur open (die van haar dicht). Het gedraai hoor ik niet, maar zodra ze tegen de spijltjes gaat tikken of echt geluidjes maakt hoor ik het wel. Maar ik merk ook dat ik elke keer dat ik wakker word ik op de camera kijk.. maar denk wel dat dat minder gaat worden. Is voor ons allemaal ook even wennen. Dus komt vanzelf denk ik dan!
9 maanden geleden
Reactie op kristab88
Is er iemand die dit gedaan heeft maar waarbij de baby nog wel 1 of 2 nacht ...
Hier wachten we tot ons zoontje geen voedingen meer nodig heeft S nachts voor hij naar z’n eigen kamer gaat. Hij komt nu nog elke 2-3 uur in de nacht (overdag ook), dus het is voor ons nog geen voordeel. We willen het ledikant over een tijdje aanschuiven als co-sleeper (als zijn co-sleeper te klein wordt)
9 maanden geleden
Reactie op Jet/
Ja onze kleine heeft in principe nog een nachtvoeding, maar vannacht dus ni ...
Hier was het vannacht 00.30 en om 4.45 was ze klaar om de dag te beginnen maar heb ik haar met voeden wel weer in slaap gekregen, en tussendoor nog af en toe miepen omdat ze haar speentje kwijt was. Zou ook al schelen als ze zelf haar speen kan pakken voor we de overgang maken. Ik vind het echt lastig, maar merk dat wij als ouders er wel aan toe zijn!
9 maanden geleden
Reactie op kristab88
Hier was het vannacht 00.30 en om 4.45 was ze klaar om de dag te beginnen m ...
Jaa dat snap ik.. onze dochter is nooit een spenen kind geweest en toen ze 3 of 4 maanden was hebben we besloten hem niet meer aan te bieden omdat ze hem toch bijna niet pakte. Dus ze slaapt zonder speen en sabbelt op haar handjes als ze zuigbehoefte heeft. We hoeven er dus niet uit voor een speentje, dat scheelt wel! Wij waren er ook zelf echt aan toe, mijn man nog wel wat meer dan ik hahaha maar goed vandaar de stap.
9 maanden geleden
Mijn dochter ligt nu voor het eerst in het begin van de avond op haar eigen kamer. Nu lees ik alleen toch weer overal dat op de kamer van de ouders slapen tot 6 maanden en in sommige landen zelfs 1 jaar wordt aangeraden om het risico op wiegendood te verminderen, en nu vind ik het toch geen fijn idee om zelf te gaan slapen zo als zij nog niet wakker is geworden.. hoe gaan jullie hier mee om?
9 maanden geleden
Reactie op kristab88
Mijn dochter ligt nu voor het eerst in het begin van de avond op haar eigen ...
Camera van de babyfoon erop en het ouder schermpje naast mij op het nachtkastje. Zeker de eerste nacht werd ik wel elk uur wakker om te checken, als het niet vaker was. Nu is dat echt al minder.
9 maanden geleden
Reactie op kristab88
Mijn dochter ligt nu voor het eerst in het begin van de avond op haar eigen ...
Iedere keer dat ik wakker word kijk ik op de camera. Dat was de eerste nacht ieder uur en nu is dat denk ik elke twee uur. Zelf wordt ze ook tussendoor wel eens wakker, vannacht bv om 3.00 en toen was ze een kwartiertje wakker en lag ze met de spijltjes te spelen en daarna sliep ze weer. Maar dan kijk ik ook wel even wat ze doet. Dus al met al check ik zeker zo’n 5-8x op een nacht hoe ze erbij ligt haha.
Hoe is het gegaan?