13 Reacties

10 uur geleden

Ik heb ook 1 x overgegeven tijdens mijn vorige bevalling. Dat was tegen het einde, na vele weeënstormen. Ik moest even van positie draaien in bed en toen kreeg ik ineens het gevoel van overgeven. De verloskundigen waren er snel bij en hebben alles opgevangen. En toen weer door, maar het voelde wel goed om het eruit te hebben

10 uur geleden

Hoi, Ik moest overgeven bij mijn eerste bevalling. Het kwam eigenlijk uit het niets,het is niet dat ik het helemaal van te voren al voelde aankomen. En toen het eruit was was het daarna ook gewoon meteen weer weg dat gevoel. Ik zou je er niet al teveel druk om maken want je kan er helemaal niks aan doen. Ik vind overgeven ook niet prettig maar uiteindelijk moet iedereen dat wel is en het is echt zonde van je energie om er helemaal mee bezig te zijn. Het was echt gewoon overgeven en weer door om het even heel simpel te zeggen. Wel rot dat je er zo erg stress om hebt.

9 uur geleden

Ben 2x bevallen al en nog nooit overgegeven.. Het hoeft niet altijd dus. En ik denk dat je op z'n moment zo in je roes zit, dan het geen fuck uit maakt, dat je overgeeft en weer door gaat lijkt me..

9 uur geleden

Ja het was echt 3 keer achter elkaar overgeven na een paar uur weeen en daarna ook niet meer. Ik voelde het wel aankomen.

9 uur geleden

En de pijn wat je hebt deed mij het overgeven doen vergeten eigenlijk

9 uur geleden

Bij mn 1e bevalling heb ik overgegeven.. puur omdat ik me verslikte in een paracetamol haha! Heb gespuugd en was het na 1 sec alweer vergeten, je bent dan met je hoofd bij hele andere dingen bezig :)

8 uur geleden

Reactie op Lilly1999

Hoi, Ik moest overgeven bij mijn eerste bevalling. Het kwam eigenlijk uit ...
Ik heb er denk ik ook wel minder moeite mee als het ineens komt, vooral het stukje misselijk zijn trek ik niet 😅 m'n psycholoog zegt ook wel "alles wat je aandacht geeft groeit" dus probeer er niet zo mee bezig te zijn. In the heat of the moment zal het vast ook een andere ervaring zijn

8 uur geleden

Ik heb ook overgegeven bij mijn eerste bevalling. Het was een inleiding waardoor ik een weeenstorm kreeg. Moet zeggen dat ik het ver nog wel weet maar dat dat op mij het minst indruk heeft gemaakt. M’n vriend heeft het er vooral nog over dat ik boos werd dat hij dat bakje had gepakt terwijl ik dacht dat ik nog meer moest spugen 😂

8 uur geleden

Misschien komt het bij jou niet! Dat kan ook. Super veel vrouwen poepen ook niet en andere weer wel.

8 uur geleden

Bij mij was t idd wat overgeven en klaar. Kwam ineens spontaan op. Vond t raar. Spuug niet snel. Was mijn 4de zwangerschap. Nooit eerder gehad. Was ook maar 1x

8 uur geleden

Ik herken mijzelf zo erg in je verhaal! Ik had het zelf kunnen schrijven 🤷‍♀️🙈 Ik hoop ook erg dat ik het (als ik moet overgeven) los kan laten en er voldoende afleiding is. Ik heb deze angst wel besproken met mijn verloskundige; dat geeft wat rust.

7 uur geleden

Ik heb een bloedfobie, ook niet erg handig bij een bevalling, maar heb tijdens mijn eerste bevalling wel ervaren dat alles zo indrukwekkend is, dat zelfs een sterk aanwezige fobie naar de oppervlakte verdwijnt. Ik vermoed dat dit voor jou ook zo zal gelden. Ik heb overigens vorige keer niet overgegeven en wist eerlijk gezegd niet eens dat dit een ding was, heb er nog nooit iemand over gehoord. Als ik het hier zo lees is er een reele kans, maar volgens mij is de kans ook nog eens groter dat je níet over hoeft te geven. Daar kom ik helaas niet mee weg: want bloed zal er zijn 😛

7 uur geleden

Reactie op Lis2

Ik heb een bloedfobie, ook niet erg handig bij een bevalling, maar heb tijd ...
*Oppervlakte moet eigenlijk achtergrond zijn :)