16 Reacties

één maand geleden

Je kunt je zorgverzekering vragen om te helpen/bemiddelen of bellen met Adviespunt zorgbelang https://adviespuntzorgbelang.nl/

één maand geleden

Je zorgverzekering zou je in dit geval moeten helpen met bemiddeling! Het officiële advies is dat een huisartsenpraktijk max 15 minuten van je woning zou moeten zijn, en als de zorgverzekering het vraagt is er vaak toch ineens iets mogelijk.. succes!

één maand geleden

Hoi hoi, ja dat is heel erg balen. Wat je kunt doen is via deze website / app kun je wel je medische vragen kwijt. Dit word beheert door artsen. Helaas zal de zorgverzekering hier niet veel in kunnen betekenen, maar blijf op de websites van de huisartsen kijken en regelmatig bellen kan soms wel helpen met aan de beurt komen, want soms nemen ze nieuwe patiënten aan, maar staat het inschrijfformulier hele korte tijd open. Afhankelijk van waar je nu woont ken ik een huisarts die heel culant omgaat met passenten zorg. Niet elke huisarts werkt daar aan mee ook al zou dat wel moeten

één maand geleden

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb mijn zorgverzekering toen gebeld. Uiteindelijk hebben hun gekeken in hun systeem welke eventueel nog wel er voor open staan

één maand geleden

Bedankt voor jullie reactie. De zorgverzereraar gaat me op een lijst zetten. Helaas krijg ik daarmee niet sneller een huisarts in de buurt. Er is er nog 1 die ik kan proberen die zijn nu gesloten wegens vakanties. Als dat niet lukt vraag ik of zij mijn partners huisarts willen bellen met het verzoek om toch mij te willen inschrijven. Anders is het toch helaas afwachten. Hou de sites regelmatig in de gaten. Bedankt

één maand geleden

Reactie op mssinga

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb mijn zorgverzekering toen gebeld. Ui ...
En die kon ik dan bellen voor inschrijving

één maand geleden

Ik heb hetzelfde probleem. Via m'n zorgverzekering sta ik nu op een wachtlijst, blijkbaar is zwangerschap geen medische urgentie om eerder toegelaten te worden.. Ik weet ook niet hoe het gaat als de baby er is.

één maand geleden

Reactie op lien2024

Bedankt voor jullie reactie. De zorgverzereraar gaat me op een lijst zetten ...
Weten ze dat je partner bij hen in de praktijk patiënt is? Er zijn namelijk ook praktijken waar je als patiënt terecht kan als je partner daar al is ingeschreven. Kinderen kunnen dan ook bijgeschreven worden al patiënt.

één maand geleden

Reactie op Linlan

Ik heb hetzelfde probleem. Via m'n zorgverzekering sta ik nu op een wachtli ...
Ja super vervelend! Neem als aan als de kleine er is je wel urgentie hebt. Maar dat weet ik ook niet precies

één maand geleden

Reactie op Rosa1990

Weten ze dat je partner bij hen in de praktijk patiënt is? Er zijn namelijk ...
Ja klopt, dat weten ze helaas al! Meerdere pogingen gewaagd, maar tevergeefs. Ze vertellen alleen dat je als passant langs mag komen in geval van spoed. Toen was ik overigens nog niet zwanger dus wellicht kan ik dat nog benoemen.

één maand geleden

Bel je zorgverzekering. Zij kunnen hierbij helpen En weet dat als je bij de huisartsenpost langsgaat (zonder afspraak oid) ze je niet mogen wegsturen. Je kan dus altijd langslopen bij een praktijk in de buurt als er iets aan de hand is

één maand geleden

Reactie op lien2024

Bedankt voor jullie reactie. De zorgverzereraar gaat me op een lijst zetten ...
Als je partner ergens al zit zijn ze verplicht jou aan te nemen! Dit had ik ook

één maand geleden

Wat al gezegd is; je zorgverzekering bellen. Heb dit zelf ook gedaan toen ik in het eerste trimester zat en wacht nog steeds.. 😅 maargoed meer kan je niet doen.

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Als je partner ergens al zit zijn ze verplicht jou aan te nemen! Dit had ik ...
Dat werkte voor mij niet, puur omdat mijn partner in een dorp hiernaast zit en ze dan vonden dat ik te ver weg woonde 😔

één maand geleden

Ik heb ditzelfde probleem. Ben 30 miinuten verderop verhuisd en geen enkele huisarts heeft nog plek. Ik heb een chronische ziekte en 2x kanker gehad en eeen stoma. Nu 23 weken zwanger. Vind dit echt een dingetje

één maand geleden

Je zorgverzekering kan bemiddelen zoals hier gezegd. En vaak lossen de wachtlijsten zich binnen enkele maanden wel op. Mocht je in de tussentijd ziek worden of met vragen komen te zitten zonder dat je een eigen huisarts hebt dan kun je als passant vaak wel langskomen op spreekuur als je een praktijk belt. Tenzij je (chronisch) ziek bent zou ik me er niet té veel zorgen om maken.