40 Reacties

3 dagen geleden

Hi, ik heb ook zoiets te horen gekregen afgelopen vrijdag. Aankomende woensdag heb ik afspraak bij de gynaecoloog om alles te laten onderzoeken. Heb je dat ook gehad?

3 dagen geleden

Reactie op Ymamxx

Hi, ik heb ook zoiets te horen gekregen afgelopen vrijdag. Aankomende woe ...
Ja ze hebben gelijk die dah naar mijn baarmoeder mond en vruchtwater gekeken, maar die waren allebei goed gelukkig. Ik heb nu elke week een groei echo om te kijken of ze wel goed doorgroeit. Ze zei veel met je voeten hoog liggen voor de bloedtoevoer en middag dutjes. Maar ik ben bang voor de aankomende afspraken ok iets slechts te horen:(

3 dagen geleden

Maar hebben ze je navelstreng doorbloeding gemeten? Als die goed is, is dat al een belangrijke indicatie dat de placenta goed werkt. Loop je nog bij de vk of ben je medisch?

3 dagen geleden

Reactie op starry94

Maar hebben ze je navelstreng doorbloeding gemeten? Als die goed is, is dat ...
Ja de doorbloeding zag er nog goed uit maar dat zou gedaald kunnen zijn met de weken maar dat konden ze niet zo 123 zeggen. of ze genoeg voedingstoffen opnam was de vraag. Sinds vorige week ben ik medisch helaas

3 dagen geleden

Ik heb hetzelfde alleen dan met p3 en hoofdje p0,7. 2x per week controle in het amc en kan elke controle te horen krijgen dat ze gehaald wordt. Ze gaan waarschijnlijk een paar keer je navelstreng meten en haar groei in de gaten houden. Hoeft niet perse een keizersnede, inleiden kan ook als het goed is.

3 dagen geleden

Reactie op Wonder2024november

Ik heb hetzelfde alleen dan met p3 en hoofdje p0,7. 2x per week controle in ...
Wat vervelend om te horen😔. De arts zei dat kleine babys wat zwakker zijn en minder aan kunnen bij een bevalling. Dat heeft mij het ergste geraakt. Nu heb ik een angst gekregen die ik eigenlijk hiervoor niet had

3 dagen geleden

Spannend! Ik blijf je topic volgen. Fijn dat je nu wel onder controle bent en ze het wel blijven checken. Dat geeft misschien iets rust? Met 28 weken hadden wij P29. De verloskundige gaf aan dat dit prima was en we ons geen zorgen hoefden te maken. Met de 20 weken echo was ze ook kleiner dan gemiddeld en ze groeit in haar eigen curve lijn. Met 32 weken hebben we opnieuw een groei echo. Ik ben ook benieuwd!

3 dagen geleden

Ik ben ook medisch geworden. 2x ctg, 1x doppler per week en om de week groei echo. Hou de beweging van je kindje in de gaten en idd nog meer rust pakken. Ik bekijk het per afspraak, als meneer t buiten mijn lijf het beter heeft dan wordt ie wat eerder geboren. En hoe? Dat laat ik ook maar op me afkomen. Hij wiebelt nog lekker dus voorlopig wil ik me nog niet druk maken!

3 dagen geleden

Reactie op essieeek

Wat vervelend om te horen😔. De arts zei dat kleine babys wat zwakker zijn ...
Klopt, in dat geval wordt het alsnog een spoed keizersnede. Toevallig had een vriendin van me hetzelfde, alleen haar kindje was p2. Zij is met een inleiding bevallen van een gezonde zoon en hij trok prima bij toen hij geboren was. Zit nu 2 maanden na z’n geboorte op goed gewicht. Dat houd me momenteel sterk. Maar ik heb dezelfde angst hoor. Ik stond super zelfverzekerd in de zwangerschap. En nu kijk ik per afspraak naar wat er gebeuren gaat. Meer kunnen we niet doen. Ik heb je toegevoegd als vriend ☺️

3 dagen geleden

Reactie op babywenns

Spannend! Ik blijf je topic volgen. Fijn dat je nu wel onder controle bent ...
Ja zeker, elke week is toch wel fijner dan om de 3 weken. Dan zijn we er vroeg bij voor als. Ahh spannend hopelijk heb je goede resultaten!

3 dagen geleden

Ik volg even! Wij hebben vorig week ook gehoord dat we een kleine baby hebben. 30 weken zwanger maar loop 3 weken achter op groei. Helaas veel onduidelijkheid en we weten alleen dat het buikje klein is en het bovenbeentje, hoofdje is weer wat groter. We hebben geen p waardes gehoord. 2x per week inderdaad ctgs en groeiechos. Best spannend allemaal maar we kijken het per controle aan

3 dagen geleden

Reactie op dream2024

Ik ben ook medisch geworden. 2x ctg, 1x doppler per week en om de week groe ...
Ja idd! Ze is gelukkig ook lekker druk en dat geeft me veel geruststelling! Ja ik denk dat ik het ook maar moet loslaten over hoe en wat maar onzekerheden vind ik zo lastig :(

3 dagen geleden

Reactie op Wonder2024november

Klopt, in dat geval wordt het alsnog een spoed keizersnede. Toevallig had e ...
Oh wat goed om te horen! Dat geeft veel hoop. Ja nu het dichterbij komt met de huidige waardes is zekerheid echt lastig🥲 ahh ik voeg je gelijk toe!

3 dagen geleden

Reactie op Seleenx

Ik volg even! Wij hebben vorig week ook gehoord dat we een kleine baby hebb ...
Ja bij mij ook benen waren op schema maar hoofd en buik ruim 3 weken achter. Hopen op het beste🥲

3 dagen geleden

Wij hadden dit ook met onze eerste dochter, p<3 vanaf week 32. ze is uiteindelijk gehaald met 35 weken per keizersnede en was toch iets groter als gedacht (1920g). Na 10 dagen ziekenhuis mochten we naar huis. Op de uitgerekende datum was ze ruim 3 kg - alles helemaal goedgekomen dus. Ik snap je spanning enorm goed. Houd je vast aan dat je in goede handen bent, en ze er boven op zitten. Het gaat wellicht anders lopen dan gehoopt, stel je daarop in maar ben vooral dankbaar dat ze het zien! De horrorverhalen zijn vaak eerder van kinderen waarbij ze het niet doorhebben. Succes !! xx

3 dagen geleden

Reactie op linde93

Wij hadden dit ook met onze eerste dochter, p<3 vanaf week 32. ze is uit ...
Wat fijn om te horen, was het met 35 weken een verassing of was je er al op voorbereid door het ziekenhuis? Ja dat zeker daar ben ik enorm blij mee! Bedankt xx!

2 dagen geleden

Bij ons 1e kindje was zijn buikje bij 32 weken ook p3. Wij hebben vanaf dat moment bijna elke dag een ctg of echo gehad om de placenta te blijven checken, zou die minder gaan werken zou hij worden gehaald of worden ingeleid. Hij is spontaan met 37+6 geboren met een vaginale bevalling en woog 2465 gram. Ik weet dat zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken stom klinkt, want dat deed ik ook, maar het is bij ons echt goed gekomen! Niks meer van te merken of te zien, dronk meteen goed en geen bijzonderheden meer.

2 dagen geleden

Reactie op essieeek

Wat fijn om te horen, was het met 35 weken een verassing of was je er al op ...
Het was uiteindelijk dan toch een verrassing. Ik was voor controle in het ziekenhuis en toen werd besloten haar de volgende ochtend te gaan halen. Ze lag ook in stuit, vandaar dat keizersnede de enige optie was. De artsen waren met 35 weken best heel goed van vertrouwen dat het goed zou komen, en dat ze het buiten de buik gewoon beter in de gaten kunnen houden.

2 dagen geleden

Ik had met 32 weken echo bij de verloskundige dus te horen gekregen dat de baby op p7 gemeten werd (hoofdje p3, buikje p7, benen p9) Dag erna naar het ziekenhuis en daar meetten ze: p14 (hoofdje p28, buikje p22, beentjes p17) Toen heb ik ook ctg en doppler gehad. Alles was prima. Week erna moest ik terug voor doppler en twee weken later voor een nieuwe groeiecho. Die is morgen, dus ben benieuwd. Als die in lijn ligt met de vorige groeiecho in het zkh, mag ik terug naar de verloskundige. Ik geloof echt dat het allemaal goed komt! Er worden vaak genoeg kleine kindjes geboren en zelfs al voor de 30 weken of voor 34 weken. En ze kunnen er ook nog eens flink naast zitten qua inschatting. Fijn dat ze je in de gaten houden iig en zolang je de baby goed voelt, geen zorgen maken.

2 dagen geleden

Reactie op Fleurmii

Bij ons 1e kindje was zijn buikje bij 32 weken ook p3. Wij hebben vanaf dat ...
Wat fijn om te horen! Ik hoop dat het ook zo goed uitpakt :)