31 Reacties

2 dagen geleden

Reactie op linde93

Het was uiteindelijk dan toch een verrassing. Ik was voor controle in het z ...
Ahh oke, jeetje de dag erna al. Ze ligt gelukkig al een tijdje goed ingedaald dus ik ben benieuwd

2 dagen geleden

Reactie op starry94

Ik had met 32 weken echo bij de verloskundige dus te horen gekregen dat de ...
Ik hoop het! Ik heb vrijdag weer een afspraak dus ik ben benieuwd. Hopelijk heb je morgen goede resultaten!!

20 uur geleden

Hoi, het is altijd schrikken. Dus begrijpelijk je zorgen, maar je bent in goede handen en ze houden het goed in de gaten. Ik ben er ook mee bekend. Onze 1e dochter was p1 bij de geboorte en ze hebben haar p9 geschat op de echo. Met 41 weken bevallen omdat ze het goed in de gaten hielden, ze was 2670 gram dus echt klein. Placenta is onderzocht, die bleek klein te zijn en dus niet goed uitgerijpt. Daarnaast zijn mijn man en ik ook niet groot. Nu ik zwanger ben van onze 2e dochter hetzelfde. Uit voorzorg slik ik aspirine, een soort bloedverdunner. Extra controles en groeiecho’s ook. Ik probeer vertrouwen te houden dat het net zoals onze 1e dochter goed komt maar altijd goed om die placenta en groei iedere 2 weken te checken. Succes en komt vast goed!

20 uur geleden

Reactie op mrt2021

Hoi, het is altijd schrikken. Dus begrijpelijk je zorgen, maar je bent in g ...
Ja klopt! Oh wat fijn dat ze zo lang nog kon blijven in de baarmoeder. Ik ben benieuwd of mijn placenta dan ook misschien te klein is maar dat is achteraf volgens mij alleen te zien? Ahh oke ja bij ons verwachtte ze juist wat groter want ik ben 178 en mijn man 187 dus vrij lang eigenlijk. Is aspirine goed hiervoor dan nooit gehoord. Dankjewel jij ook succes!

10 uur geleden

Hey allemaal, onze kleine man is ook te klein.. afgelopen maandag met 31.4 zwanger, is hij geschat op 1400g; P4. Volgendeweek moeten we naar het EMC voor een echo. We vinden het erg spannend en ineens voelt het zo onzeker allemaal. Wat ons vooral bezig houdt is of hij wel gezond is☹️ Sterkte allemaal🍀

8 uur geleden

Reactie op Scar2024

Hey allemaal, onze kleine man is ook te klein.. afgelopen maandag met 31.4 ...
Het is zeker spannend, hopen op het beste!!

5 uur geleden

Wij hebben vanmorgen weer controle gehad. Goed nieuws! Ze blijft in haar eigen curve zitten, op p3. Tot vorige week waren de waardes van de navelstreng erg hoog. Deze week weer goed. Als het zo door blijft gaan dan mag ze gewoon blijven zitten. 🤞🏼🙏🏼🍀

4 uur geleden

Hoi, wij zitten in hetzelfde schuitje. Vorige week bij de VK werd baby (bij 30+4wkn) geschat op P2 en rond de 1250 gram. Doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar hadden we maandag bij 31+3 wkn een uitgebreide echo. Nog steeds klein maar wel minder klein dan de vk dacht: P7, 1400 gram. We blijven nu wekelijks onder controle (dopplers elke week en om de week groeiecho). Zolang de dopplers er nog goed uitzien en de groei niet te ver afbuigt mag ze blijven zitten. Blijft spannend maar voor nu was dit wel een geruststelling. Om nog wat vertrouwen te geven: een vriendin van mij is vorige week met 41 weken bevallen van een gezond kindje van slechts 2600 gram. Dat is onder de P1 volgens mij. Ze hadden geen idee dat hij zo klein was. Maar alles is helemaal goed 🥰

28 minuten geleden

Reactie op Smurf09

Hoi, wij zitten in hetzelfde schuitje. Vorige week bij de VK werd baby (bij ...
Wat fijn dat de waardes toch wat hoger is dan verwacht! Ja dat zeker hopen op het beste. Oh wat gek dat ze dat niet hebben opgemerkt maar gelukkig dat het goed gegaan is dat geeft rust!