126 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op xbo

Ja ik snap je hoor, ondanks dat die kans echt mega klein is spookt het toch ...
As dinsdag afspraak in het EMC🍀

2 maanden geleden

Reactie op starry94

Wij hadden twee weken terug dus bij de vk te horen dat we een klein kindje ...
Dat die percentages zo kunnen verschillen per keer eh🥲. Wel een fijn gevoel lijkt me dat je weer naar je verloskundige mag!🤗 Succes met de laatste loodjes!

2 maanden geleden

Reactie op Scar2024

Onze NIPT (zonder nevenbevindingen) was goed. Maar zijn nu toch bang dat er ...
De kans lijkt me zooo klein dat er iets met de chromosomen is! Hoop dat je dat een beetje los kunt laten. Maar ik snap je angst, je gaat toch ieder scenario bedenken. Als de druk hoog is is meestal iets minder gunstig, maar als de arts het kan verklaren zou ik daarop vertrouwen. Het zou namelijk wel een oorzaak kunnen zijn van een kleiner kindje, dat de doorbloeding/placenta minder goed is. Maar dat houden ze echt goed in de gaten. (Dat is veel vaker het geval dan dat een te klein kindje te maken heeft met een chromosoomafwijking, misschien een schrale troost) Maar indd wat je zegt, al die p-waardes kunnen zo wisselen, het is echt millimeter werk. Hoofdje van ons kindje was dus p3 bij de vk en twee dagen later weer p28 🤷🏼‍♀️😅 Succes en houd ons op de hoogte🍀

2 maanden geleden

Reactie op starry94

De kans lijkt me zooo klein dat er iets met de chromosomen is! Hoop dat je ...
We wachten het voor nu af en proberen (voor zover dat mogelijk is) positief te blijven!🥰 ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Scar2024

As dinsdag afspraak in het EMC🍀
Spannend! Laat je weten hoe het was? Ben heel benieuwd.. wij woensdag!

2 maanden geleden

Reactie op xbo

Spannend! Laat je weten hoe het was? Ben heel benieuwd.. wij woensdag!
Yes! Jullie ook veel sterkte alvast❤️

2 maanden geleden

Reactie op Scar2024

Yes! Jullie ook veel sterkte alvast❤️
En ben je al geweest, hoe was het?🤞🏻🍀

2 maanden geleden

Reactie op xbo

En ben je al geweest, hoe was het?🤞🏻🍀
Hey, Op de echo in het EMC ziet alles er goed uit qua organen enz. Wel zien ze ook daar dat hij klein is (nu ongeveer 1580gram). Hij is dus wel weer gegroeid met vorige week, en lijkt dus op zijn eigen curve te zitten (P3). Ze gaf wel aan dat we nú waarschijnlijk wekelijks doppler meting krijgen en 2 wekelijks een groeiecho. We mogen wel terug naar het andere ziekenhuis! We zijn blij en opgelucht dat alles er verder goed uitziet.. en wachten het nu maar wekelijks af. Het kan zo zijn dat hij eerder gehaald wordt, maar dat is per week afwachten😊

2 maanden geleden

Reactie op Scar2024

Hey, Op de echo in het EMC ziet alles er goed uit qua organen enz. Wel zie ...
Oh wat fijn dat je terug mag naar je eigen ziekenhuis en dat ze niks geks hebben gevonden. Duurde het lang? En de reden om het eventueel eerder te halen is dan omdat hij niet voldoende groeit? In ieder geval fijn nieuws!

2 maanden geleden

Reactie op xbo

Oh wat fijn dat je terug mag naar je eigen ziekenhuis en dat ze niks geks h ...
❤️ ja super blij mee! Het duurde ongeveer 45min de echo. Het is heel uitgebreid! Hele aardige arts en vertelde ook waar ze naar keek. Ja eerder halen idd als kindje toch niet meer goed groeit of als ze merken dat de doorbloeding ergens niet meer goed is! Jij succes morgen! Laat je het ook even weten!?😊 (ik heb je ook privé bericht gestuurd)

2 maanden geleden

Reactie op Scar2024

❤️ ja super blij mee! Het duurde ongeveer 45min de echo. Het is heel uitge ...
Oh wat fijn zeg! En hopelijk groeit hij gewoon mooi op zijn eigen lijntje door en komt hij wanneer hij er klaar voor is. Doe ik, dankjewel!🤍

2 maanden geleden

Reactie op Scar2024

❤️ ja super blij mee! Het duurde ongeveer 45min de echo. Het is heel uitge ...
Had je al een berichtje gedaan, maar de echo was goed en ze konden niks geks vinden. Wel gewoon 2 kleine kindjes en dat moeten ze in ze gaten houden. Maar qua skelet enzo konden ze ook niks geks vinden en zag dat er goed uit! Dus nu weer terug naar het eigen ziekenhuis en groeiecho’s/dopplers vervolgen!

2 maanden geleden

Vandaag hebben wij ook te horen dat onze baby aan de kleine kant is. Ze wordt nu op p2 geschat. Mijn partner en ik zijn allebei niet heel groot en waren als baby best klein, maar ik maak me toch zorgen. We moeten nu afwachten tot het ziekenhuis belt voor een afspraak. Ik hoop zo erg dat dat nog voor het weekend kan, want ik trek de spanning maar slecht

2 maanden geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Vandaag hebben wij ook te horen dat onze baby aan de kleine kant is. Ze wor ...
Hmm hopelijk hoor je snel iets van het ziekenhuis! Snap je spanning helemaal! Sterkte gewenst!🫶🏼

één maand geleden

Vandaag hebben wij ook te horen dat onze baby aan de kleine kant is. Ze wor ...
Hier ook, vorige week het hoofdje en beentje te klein gemeten en vandaag een guo gehad in het AMC. Hier bleek ook dat de baby te klein is, mn vruchtwater is aan de krappe kant en ze denken dat mn placenta wat minder goed werkt. Nu overgedragen van verloskundige naar ziekenhuis om wekelijks te monitoren en te vervolgen met nieuwe groei echo’s en advies was om te stoppen met werken nu. Recent onderzoek heeft aangetoond dat dit kan helpen bij kleine baby’s om meer te rusten. Dus morgen maar even bellen met mijn werkgever, ik vind het wel spannend allemaal. Ze zeiden ook vandaag dat we zeer waarschijnlijk de 40 weken niet gaan redden in ieder geval

één maand geleden

Reactie op Sascha2024

Hier ook, vorige week het hoofdje en beentje te klein gemeten en vandaag ee ...
Jeetje wat heftig allemaal. Fijn dat je nu wel wekelijks controle krijgt in het ziekenhuis, zodat je ook niet voor een langere periode in onzekerheid zit. Mijn vriend was ook een kleine baby en zijn moeder heeft daardoor een aantal weken in het ziekenhuis moeten liggen met bedrust. Uiteindelijk is zij met 37 weken bevallen. Opname doen ze tegenwoordig niet zo snel meer, maar mijn intuïtie zegt mij dat het inderdaad beter is om nu zoveel mogelijk rust te houden, zodat alle nodige energie naar je kindje gaat. Je kindje staat nu echt voorop en je werk is minder belangrijk. Hoe was het voor jullie om dit allemaal te horen te krijgen? Ik wens jou en je partner heel veel sterkte toe ♥️

één maand geleden

Vandaag ook nog een extra groei echo gehad. Gewicht word op een P3 geschat.. voor de rest is het een klein mannetje. Maar wij zijn zelf ook niet zo groot.. maak me toch wel een beetje zorgen. Nu iedere week een dopler en om de 2 weken een groei echo tot aan de 37 weken🥹.

één maand geleden

Reactie op Scar2024

Hmm hopelijk hoor je snel iets van het ziekenhuis! Snap je spanning helemaa ...
We konden vandaag eindelijk terecht. Was echt gesloopt van de spanning. De kleine meid blijkt niet op p2 maar op p26 te zitten. De gyn was niet bezorgd aangezien wij beiden klein zijn. Over 2 weken bekijkt de ahv de echo nog eens of ze op haar eigen tempo groeit. Mocht er dan niks aan de hand zijn, mogen we weer terug naar onze eigen verloskundige. Ben voorlopig wel echt flink opgelucht

één maand geleden

We konden vandaag eindelijk terecht. Was echt gesloopt van de spanning. De ...
Aaah fijn dat je geweest bent. Oooh maar p26 is helemaal netjes toch!?🤗 goed nieuws gelukkig! Hopelijk mag je over 2 weken weer terug naar je verloskundige😊

één maand geleden

We hebben morgen weer een groeiecho na 2 weken. Afgelopen twee weken waren echt zwaar. Zoveel onzekerheid en onduidelijkheid. Gisteren was ik ook opgenomen in het ziekenhuis door krampen in mijn buik, bleek ik ontsluiting te hebben 1 cm met 35 weken. En ook nog baby ligt dwars wat bijna niet voorkomt ( alleen bij 0,5% van de vrouwen). Nu wel thuis omdat alles rustig is maar ik ben heel benieuwd naar morgen. Baby werd vorige keer op p4 geschat