126 Reacties

één maand geleden

Reactie op Ymamxx

We hebben morgen weer een groeiecho na 2 weken. Afgelopen twee weken waren ...
Ohh jeejte hoop dat de baby nog draait aankomende dagen! Wat heftig, waren de krampen te vergelijken met menstruatie pijn ik ben daar echt benieuwd naar.Ik heb afgelopen week ook weer een groei echo gehad en als ze volgende week weer op de zelfde lijn zit(p7) zei ze dat we het beste een inleiding konden inplannen met 38 weken😖 hopelijk is het goed nieuws morgen!! Succes morgen!

één maand geleden

Wij hebben vandaag weer controles gehad, de baby is van p3,7 naar p1,7 gedaald. CTG apparaat meegekregen en nu elke ochtend meten en elke dag contact met het ziekenhuis.

één maand geleden

Wat vervelend om te lezen dat jullie in deze onzekere periode zitten. De P waardes blijven soms een debacle. Mijn vorige zwangerschap 6 weken in het ziekenhuis gelopen by gyno en peri (perinatoloog). Ik moest me voorbereiden op een prematuurkindje. P1,5 met een geboorte gewicht van rond 2700 gram. Mijn zoon is met 40+3 geboren, 50cm en 3615 gram. Volledig p50. Alle stress voor niks. Nu weer zwanger en met 35 weken een legging en groei echo, en wat denk je P99,6 😅 het hele circus begint opnieuw maar nu voor een te groot kindje.. schiet mij maar lek. 11 oktober vind de laatste meeting plaats als die weer boven de p95 uitkomt dan wordt ik die week erop met 38 weken ingeleid.

één maand geleden

Reactie op 1-Willeke

Wat vervelend om te lezen dat jullie in deze onzekere periode zitten. De P ...
Wow wat een verschil in de waardes. Het zijn maar schattingen gelukkig maar dat maakt je wel ongerust. Hopen dat ze er weer een beetje naast zitten en dat de 2 e ook gemiddeld goed zit! Hopen op het beste voor ons allemaal!

één maand geleden

Reactie op 1-Willeke

Wat vervelend om te lezen dat jullie in deze onzekere periode zitten. De P ...
Dankjewel voor het delen van je verhaal, mocht bij jou je zoon dan gewoon blijven zitten? Mij is meteen al gezegd dat mijn baby gehaald wordt tussen 37 en 38 weken, mits de waarden niet goed zijn. Vanwege insufficiëntie moest ik er dan rekening mee houden dat het eerder was, maar eigenlijk niet later. Persoonlijk wou ik het gesprek nog wel aangaan als ze omhoog ging in waarden om haar toch langer te laten zitten. Maar ik vind het nu toch wel spannend worden.

één maand geleden

Reactie op essieeek

Ohh jeejte hoop dat de baby nog draait aankomende dagen! Wat heftig, waren ...
Klopt. Ze waren gewoon menstruatie krampen. Normaal gesproken zou ik daarvoor niet bellen. Ik heb bij mijn eerste weken lang zo'n pijn gevoeld en dat is normaal maar omdat dit een andere zwangerschap is en wat kwetsbaarder mocht ik komen. En bleek mijn baarmoedermond open te zijn. Ook is dit normaal voor een tweede zwangerschap maar wel aan de vroege kant en gevaarlijk omdat de baby zo ligt. Mag ik vragen waarom ze jou inleiden met 38 weken?

één maand geleden

Reactie op Wonder2024november

Dankjewel voor het delen van je verhaal, mocht bij jou je zoon dan gewoon b ...
Dat heb ik zelf besloten omdat de placenta goed was, navelstrang was goed, doorbloeding van het kindje was goed en voldoende vruchtwater. Bij elke meting gaven ze aan “we kunnen het niet met 100% zekerheid zeggen”. Toen heb ik aangegeven dan laten we het lichaam haar werk doen. Wel elke week een echo voor de zekerheid, maar die kon gewoon bij onze verloskundige. Ik ben nog twee keer bij twijfel van de vk naar zkh gestuurd. Maar ook daar kwam telkens niet wat uit. Toen was ik met de “metingen” wel een keer klaar. Alles wat komt is goed❤️ wel bevallen in het ziekenhuis uiteraard. Nu weer dit gedoe alleen nu bij een te groot kind. Bij het baren van een groot kind zitten we andere risico’s zoals schouder vastzitten, te groot goor geboortekanaal etc. Daar hoor ik de komende tijd meer over en dan mag ik weer zelf beslissen. gyno geeft uiteraard wel advies.

één maand geleden

Reactie op Ymamxx

Klopt. Ze waren gewoon menstruatie krampen. Normaal gesproken zou ik daarvo ...
Ahh oke, spannend! Hopelijk komt alles goed!! Ze is rond 28 weken van een goede curve gedaald dus ze zijn bang dat de placenta het minder aan t functioneren is. Dus als er geen boog omhoog gaat in de groei volgende week zeiden ze dat inleiden het beste optie was🥲

één maand geleden

Reactie op essieeek

Ahh oke, spannend! Hopelijk komt alles goed!! Ze is rond 28 weken van een g ...
Aaah voor jullie ook dus zo'n spannende tijd :( heb je doppler onderzoek? Dan kijken ze ook naar de placenta.

één maand geleden

Reactie op Ymamxx

Aaah voor jullie ook dus zo'n spannende tijd :( heb je doppler onderzoek? D ...
Ja🥺klopt die heb ik wekelijks maar de doorbloeding ziet er goed uit dus ik snap niet waarom die plotseling is gedaald. Hopelijk blijft het de laatste paar weekjes nog goed genoeg dat ze mag blijven

één maand geleden

Reactie op 1-Willeke

Dat heb ik zelf besloten omdat de placenta goed was, navelstrang was goed, ...
Ja precies, nou knap hoor dat je dat ook zelf aan hebt gegeven! Ik durf momenteel het gesprek niet aan te gaan. Ik wordt al van her naar der doorverwezen, bij mij zijn de waarden wisselend en het vruchtwater krap. Ik was er vrij nuchter onder in het begin, maar ik begin toch wel wat zenuwachtig te worden 😬 maar het liefst had ik het gesprek wel aangegaan!

één maand geleden

Reactie op essieeek

Ahh oke, spannend! Hopelijk komt alles goed!! Ze is rond 28 weken van een g ...
Hoe zijn jouw waarden afgelopen week? Gaat alles goed?

één maand geleden

Reactie op Wonder2024november

Hoe zijn jouw waarden afgelopen week? Gaat alles goed?
Ze was vorige week op de zelfde waarde, dus hopelijk is het volgende week wat omhoog. Voor de rest ging het wel goed gelukkig! Ik las net je berichtje hier onder, hopelijk gaat het goed komen! Als de waardes zo wisselt misschien zitten ze er dan hopelijk er naast net als bij de andere verhalen die je hoort, straks is het gewoon bij de geboorte een p40 maar de schattingen waren fout wie weett, probeer positief te blijven!!

één maand geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Jeetje wat heftig allemaal. Fijn dat je nu wel wekelijks controle krijgt in ...
Sorry ik zie nu pas je lieve bericht, dankjewel! We hebben het wel een plekje kunnen geven nu en ik ben inmiddels gestopt bij mijn werk. Ben nu 32 weken zwanger dus hoop dat de baby nog even blijft zitten! Voor de anderen met ook kleine babys, er is een interessante website die mijn verloskundige aanraadde: www.tekleinebaby.nl en ook een podcast op spotify van Verloskundig Baken - De “te” kleine baby.

één maand geleden

Reactie op Sascha2024

Sorry ik zie nu pas je lieve bericht, dankjewel! We hebben het wel een plek ...
Morgen trouwens ook weer een doppler meting, en volgende week nieuwe groei echo. Spannend wel allemaal😅

één maand geleden

Reactie op Scar2024

Aaah fijn dat je geweest bent. Oooh maar p26 is helemaal netjes toch!?🤗 g ...
Ja ik ben echt stukken geruster met p26. Hoe gaat het nu bij jullie?

één maand geleden

Ahh dat is fijn nieuws! Hier helaas nog steeds wel spannend, mijn bloeddruk is verhoogd en de doppler meting gaf aan dat de baby’s hersenen aan “brainsparing” doen, navelstreng doorbloeding was wel helemaal goed gelukkig. Ik moet nu 2x in de week naar het ziekenhuis voor bloeddruk meting /hartfilmpje vd baby en dan wekelijks doppler metingen vd navelstreng / hersenen en dan 1x per 2 weken een groei echo. Ik voel me verder goed, maar vind het mentaal nu wel ietsje minder worden allemaal😢

één maand geleden

Reactie op Sascha2024

Ahh dat is fijn nieuws! Hier helaas nog steeds wel spannend, mijn bloeddru ...
Ik dacht dat de hersenen juist aan ‘brainsparing’ doen wanneer er te veel druk in de navelstreng is. Waaraan heeft de arts / echoscopist kunnen zien dat er sprake is van brainsparing?

één maand geleden

Reactie op Sascha2024

Ahh dat is fijn nieuws! Hier helaas nog steeds wel spannend, mijn bloeddru ...
Jeetje dat is niet niks. Snap dat het nu wel mentaal zwaar wordt allemaal. Er is zo weinig wat je zelf kan doen of checken tussen de echo’s en hartfilmpjes door… en het liefst heb je heel de dag door beeld op je kindje.

één maand geleden

Wij zijn afgelopen woensdag weer in het ziekenhuis geweest. Kleine was weer gegroeid met vorige week, nu rond 1709gram. Doorbloeding enz zag er ook goed uit, gelukkig. Volgende week weer afspraak voor doppler en afspraak gynaecoloog. Hij ligt nog steeds in stuit, dus gaan het hebben over draaien en de bevalling. Ben benieuwd😊