126 Reacties

één maand geleden

Reactie op starry94

Hiii dames Inmiddels ben ik op 12 oktober mama geworden van een prachtige ...
Wat fijn om te horen. Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik krijg vanavond een ballon en blijf in het ziekenhuis vannacht.

één maand geleden

Reactie op starry94

Hiii dames Inmiddels ben ik op 12 oktober mama geworden van een prachtige ...
Gefeliciteerd! 🩷 superfijn dat het goed gaat!! Geniet van elkaar

één maand geleden

Gisteren de laatste groei echo gehad en de groei lijkt nu af te buigen, ze zit nu onder de curve. Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis voor extra checks. Echo metingen bij de verloskundige: HC: p0 AC: p9 EFW: 2187gr / p3 Wat kan ik een beetje verwachten? Ook omdat ik al 37 weken ben.

één maand geleden

Reactie op babywenns

Gisteren de laatste groei echo gehad en de groei lijkt nu af te buigen, ze ...
Oh dat is even schrikken! Niet om je bang te maken hoor maar ik zal als ik jou was mezelf voorbereiden voor een inleiding een van deze dagen vooral omdat ze na 36 weken geen groei echo meer kunnen maken en je zegt dat de groei afbuigt. Ik denk niet dat ze de risico nemen om haar dan tot 40 weken te laten zitten

één maand geleden

Reactie op babywenns

Gisteren de laatste groei echo gehad en de groei lijkt nu af te buigen, ze ...
Ik word aanstaande maandag ook ingeleid omdat ze niet meer haar groei heeft ingehaald. Ze is wel op haar eigen lijn gebleven maar ze willen de risico niet nemen omdat ze met 38 weken al “af” is voor de buitenwereld

één maand geleden

Reactie op essieeek

Ik word aanstaande maandag ook ingeleid omdat ze niet meer haar groei heeft ...
Wat spannend! Maar ‘fijn’ dat het zo goed onder controle gehouden wordt. Voor jullie ook aftellen Momenteel lig ik aan de CTG en die is hardstikke goed, de bewegingen voel ik ook. Zo benieuwd wat ze morgen zeggen…

één maand geleden

Reactie op babywenns

Wat spannend! Maar ‘fijn’ dat het zo goed onder controle gehouden wordt. Vo ...
Jaa nu het zo dichtbij komt🥺 ja dat zeker! Ohh dat is mooi, dat is het belangrijkste. Jaa dat is altijd spannend maar gelukkig is het al morgen en hoef je niet lang te wachten. Succes met de laatste loodjes!

één maand geleden

Vanochtend P7 in het ziekenhuis. Navelstreng en placenta doorbloeding was goed. Nu overgenomen door het ziekenhuis ipv verloskundige praktijk. Elke week dopplers en we kijken het nu aan tot week 39.

één maand geleden

Reactie op babywenns

Vanochtend P7 in het ziekenhuis. Navelstreng en placenta doorbloeding was g ...
Ahh das fijn!! Nog even de laatste loodjes

24 dagen geleden

Hoi meiden, wij zitten in hetzelfde schuitje. Ons kindje wordt met 35+5 op 1800 gram geschat en ik word met 37 weken ingeleid. Vind het mega spannend allemaal maar hou vertrouwen dat het allemaal goed gaat komen. Ze zijn in het ziekenhuis overigens super positief en de gynaecoloog is ook heel erg optimistisch

24 dagen geleden

Hier ook toevallig net een groeiecho gehad met 36 weken p22, 2500kg. Met 32 zat ze op p23 en 1750kg En met 28 weken zat ze op p21 1060kg. Blijft wel rond dezelfde P waarde maar is dus een kleine baby. Hopelijk blijft ze zitten tot 40 weken dan komt ze uit op 3100kg schatten ze in. Onze eerste kindje was bij 39 weken ingeleid omdat ze dus klein was met 2600 en ons tweede kindje ingeleid door gebroken vliezen en hij was met 38 weken 2800 weken. Komt allemaal goed als ze maar doorgroeien op hun eigen lijn

17 dagen geleden

Hoi mama's, ik ben afgelopen maandag bevallen van ons meisje Sofia 💖 we maken het allemaal goed. Tijdens de zwangerschap liep haar groei enorm achter, we hadden zoals meerdere hier wekelijks dopplers, controles en om de 2 weken echo. Opgegeven moment werd ze op p4 geschat. Daarna zagen ze dat ze toch iets is gegroeid naar p42 ... Nou afgelopen maandag geboren met p84!! Dus een grote baby zelfs (net als haar zus) Mijn gevoel zei altijd dat de p4 niet klopte en dat ze het niet goed hadden. Vertouw dus ook op je eigen gevoel en het komt goed. Ze zien echt niet alles

17 dagen geleden

Reactie op Ymamxx

Hoi mama's, ik ben afgelopen maandag bevallen van ons meisje Sofia 💖 we ma ...
Wat een verschil in p-waardes zeg! Van harte gefeliciteerd met jullie kleintje. Lekker genieten 🥰

17 dagen geleden

Reactie op Mama👧🏽🧒🏽💗

Hier ook toevallig net een groeiecho gehad met 36 weken p22, 2500kg. Met 32 ...
Hebben jullie de gehele tijd onder controle gestaan bij het ziekenhuis? Onze meid werd met de 32 weken echo op p4 geschat. Hierna is er nog 2x een echo gemaakt en met 36 weken zat ze op p30 +/- en mochten we weer terug naar de verloskundige. Nu ben ik 39 weken met een kleine buik en ik merk dat ik de zekerheid van de echo’s toch wel mis.

17 dagen geleden

Reactie op Ymamxx

Hoi mama's, ik ben afgelopen maandag bevallen van ons meisje Sofia 💖 we ma ...
Gefeliciteerd! 🩷 Wat een verschil! Maar ook zeker wel een gerust stelling. Ik hoop zo dat ze er bij ons ook een beetje naast zitten en hij wat groter zal zijn..

17 dagen geleden

Hier inleiding gehad met 38+6 in verband met schatting op p3/2440 gram. Uiteindelijk bleek hij 2390 te zijn en p0,56. Ze hebben het dus al die tijd goed gehad. Wel gehele zwangerschap doorlopen in het ziekenhuis.

17 dagen geleden

Reactie op kaytea

Gefeliciteerd! 🩷 Wat een verschil! Maar ook zeker wel een gerust stellin ...
En als ze wel klein zijn zegt ook niks hoor. Ik ben anderhalve week geleden bevallen van een klein meisje met lage p waarde maar ze is kerngezond! Ze was 2080 gram bij 38 weken.

16 dagen geleden

Hier ook bevallen van geschatte P12 waarde.. uiteindelijk was ze P48… zaten er bij mij dus ook flink naast! Nette 2990 gram 🥰

15 dagen geleden

Reactie op Cantwaittomeetyou

Hebben jullie de gehele tijd onder controle gestaan bij het ziekenhuis? On ...
Hoi! Nee ik ben nog steeds bij de verloskundige want ze zeggen dat ik gewoon geen grote baby’s maak aangezien mijn twee andere kinderen ook klein waren. Ben zelf ook maar 1.59 dus dat verklaard het zeggen ze. Vind het wel lastig te geloven maar goed het is wat het is. Ik vind het prima bij de verloskundige want ze groeit gelukkig wel en hopelijk is de baby jij geboorte 3 kilo of iets er boven. Reactie op jou verloop. Als ze met 36 weken op p30 zit is toch super goed! Ze groeien elke week 150-200 per week, nog 800 erbij. Super goed lijkt me

15 dagen geleden

Reactie op Mama👧🏽🧒🏽💗

Hoi! Nee ik ben nog steeds bij de verloskundige want ze zeggen dat ik gewoo ...
Fijn dat jullie bij de verloskundige kunnen blijven. Vind het ziekenhuis zelf toch wel wat stress geven. Mijn partner en ik zijn ook niet zo groot, ikzelf 1.62 en hij 1.73 en we waren bij de geboorte beiden 3 kilo. Daar zal het inderdaad allemaal wel aan liggen. Maar het voelt toch een beetje onwennig aan als je kindje (voor ons ook nog eens de eerste) nog voor de geboorte al onder het gemiddelde zit en je zelf niks kan doen doen om de boel in de gaten te houden. Maar het zal vast allemaal wel goed komen