16 Reacties

één maand geleden

Het zijn schattingen, ze kunnen er toteen kilo naast zitten bij de bevalling :o daarnaast vinden ze het bij de meeste verloskundigen pas een reden tot extra zorg/ checks als de p waarden onder de 7 of 10 of boven de 90/93 zijn. P75 betekent dat er van elke 100 baby's 74 kleiner zijn en 25 groter.

één maand geleden

Ik heb bij de 20 weken echo te horen gekregen dat mijn baby op p75 zit qua gewicht. Volgens mij allemaal prima zolang het niet te groot wordt😅 niks om ons zorgen over te maken en we kunnen er toch weinig aan doen behalve gezond leven.

één maand geleden

Hier een p98 ( voor zover het allemaal geen “fabel” is)

één maand geleden

Hier ook p98, maar de vorige zat ook op p95 dus die laatste paar gram kreeg ik er ook nog wel uit volgens de verloskundige 😂

één maand geleden

Hier ook p95, hoorden we van de week. Nu voel ik me alleen schuldig omdat ik bang ben dat ik niet gezond genoeg eet en teveel snoep. Ben ook al 13 kilo zwaarder.

één maand geleden

Hoe weten jullie dat? Bij mij word niks gemeten..

één maand geleden

Reactie op 71124

Hoe weten jullie dat? Bij mij word niks gemeten..
Ik word extra onder controle gehouden door zwangerschapsdiabetes. Maar vgm krijg je het ook met groeiecho’s te horen (30/32 weken)

één maand geleden

Reactie op 71124

Hoe weten jullie dat? Bij mij word niks gemeten..
Ik heb iedere 2 weken echo en controle ivm baarmoederafwijking. En daar was het op te zien.

één maand geleden

Reactie op 71124

Hoe weten jullie dat? Bij mij word niks gemeten..
Bij de 20 weken echo hebben ze dat gemeten.

één maand geleden

Reactie op 71124

Hoe weten jullie dat? Bij mij word niks gemeten..
Het wordt niet standaard gemeten. Als alles goed gaat, je fundus hoogte goed, is het niet nodig. Ik heb ook nog nooit meting gehad. Maar denk dat, mooi dat het niet nodig is, allz good.

één maand geleden

Reactie op ZomaarBetty

Bij de 20 weken echo hebben ze dat gemeten.
Ow ja toen hebben ze wel gemeten, maar geen p waarde genoemd. Alleen heel normaal gewicht voor het aantal weken gezegd.

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Ow ja toen hebben ze wel gemeten, maar geen p waarde genoemd. Alleen heel n ...
Bij mij zei de echoscopist: zo wat een lekker buikje, die heeft het goed bij mama😍 toen ik later bij de verloskundige doorvroeg bleek het P98 te zijn 🙈

één maand geleden

Bij mij hebben ze het ook niet gezegd, maar het staat in het elektronisch dossier wat ik kan inzien.

één maand geleden

Onze baby zit op P92 en loopt ongeveer 1,5 week voor op groei. Ons eerste zoontje werd tijdens de zwangerschap ook best groot geschat (uiteindelijk geboren op 37+6 en 50,5cm). Mijn gynaecoloog staat er helemaal niet bij stil, heeft hoogstens 1x gezegd dat hij best aan de grote kant is. Mijn vriend en ik zijn zelf ook niet bepaald klein, dus ik steek het daar maar op. 🤪 Uiteindelijk blijft het ook maar een schatting.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Bij mij hebben ze het ook niet gezegd, maar het staat in het elektronisch d ...
Waar onder staat dat dan? Zie wel allemaal nummers maar geen P ervoor

één maand geleden

De kleine is bij ons ook al zwaarder dan het gemiddelde en ben nu 23 weken zwanger. Zijn broer was bij de echo’s ook al boven het gemiddelde en hij was bij geboorte 57 cm en 3870 gram. Maar daar zie je nu niks meer van terug 😂 hij wordt bijna 4 en is nu pas 1 meter lang 😂