16 Reacties

één maand geleden

Wij hebben samen alle grote spullen uitgezocht in Babypark. Ook zijn wij vaker gaan shoppen voor babykleding. Dat vond hij erg leuk! Ookal dacht ik soms mmmh bij iets dacht ik agh prima! Als hij het toch leuk vindt! Merk dat hij dan ook vaker met nieuwe dingen komt. Keer bestelling doet bij Prenatal of met knuffel thuiskomt. Helemaal leuk! Eigenlijk zeg ik dus op alles waar hij mee komt: super leuk! 😂 Dat zorgt dat hij lekker enthousiast is en blijft. Ook laat ik hem keuzes maken en volgen we die dan ook op. Je moet t toch samen doen 😁.

één maand geleden

Wij hebben samen onze baby uitzet gekozen in de winkel en zo het volledige gamma doorlopen. Samen gekozen welke kleurtjes badcape we wilden, samen een mobieltje uitkiezen, cosleepers vergelijken, samen uitzoeken wat we belangrijk vonden voor kinderwagens en autostoelen Altijd als ik eens iets apart koop (kleertjes bijvoorbeeld), toon ik het ook apetrots. Er gaat niets de kast in vooraleer we het beiden gezien hebben ☺️ hij weet zo ook meteen waar alles ligt. Zelfs de spullen voor postnataal heb ik getoond, vond hij zelf belangrijk dat hij ook eens iets kan aangeven in die eerste kraamweken Bij ons scheelt het wel enorm dat we in een traject zaten, en het hele idee van papa worden nog meer tijd heeft gehad dan enkel de zwangerschap. Op het moment van mijn positieve test, waren we beiden al helemaal gewoon aan het idee van mama en papa worden en voelde ook hij zich al papa. Maar dat je partner zegt zich pas papa denkt te voelen als je dochtertje komt, is perfect normaal. Heel wat vrienden van ons hadden dit ☺️ papa’s staan biologisch gezien nu eenmaal iets meer aan de zijlijn…

één maand geleden

Voor ons beide is het allemaal heel nieuw. Alleen heeft hij volgensmij helemaal niet door wat er op hem af gaat komen volgende week haha! Maar ik heb alles gelabeld in bakjes, dus hydrofiel klein, hydrofiel groot, badcapes, maatjes kleding, wat een molton is en wat bijv een laken is. Misschien iets tot in de extreme aan toe maar dan is het wel duidelijk en kan ik makkelijker aangeven wat waarvoor nodig is, zonder bazig of geïrriteerd over te komen hoop ik :). Verder laat ik het ook wel een beetje los, hij komt er vast vanzelf wel achter en anders zal de kraamzorg hem ook vast wel het een en ander bijbrengen. Succes!

één maand geleden

Mijn partner stond er erg nuchter in. Ik heb ALLES gekocht wat op de uitzetlijst stond van Babypark en misschien wel meer… achteraf heb ik daar een bitterzoet gevoel aan over gehouden, want ik hoeverre heb je echt 30 hydrofiele doeken nodig etc? Wij zijn nu allebei wel nieuwsgierig of deze dure grap ook zijn vruchten afwerpt. Financieel hebben we in ieder geval ons best gedaan. Maar ik geloof er heilig in dat de “liefde-inzet” vele malen belangrijker is. En door de vragen die hij stelt en hoe je hem beschrijft heb ik het gevoel dat dit helemaal goed zit. Functionaliteit van spullen kan hij net als mijn partner en ik pas toetsen als de baby er is.. want meningen genoeg 😊

één maand geleden

Reactie op Dua.aaaa

Mijn partner stond er erg nuchter in. Ik heb ALLES gekocht wat op de uitzet ...
Ja de liefde inzet is denk ik het aller belangrijkste wat er is 🩷 Hahaha jaaa heb je er zoveeel??? Meid. Haha nee hoor, wij ook 🙈🙈 Beter teveel dan te weinig. Ik weet ook zeker dat het goed komt maar wil hem gewoon op een leuke manier alles leren ofzo… maarja misschien kan ik het ook beter afwachten tot ze er echt is en dan het zien

één maand geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Ja de liefde inzet is denk ik het aller belangrijkste wat er is 🩷 Hahaha ...
Ik denk ook dat deze kinderen aan liefde niets te kort zullen komen :) Maar in plaats van hem dingen leren denk ik dat het belangrijker is dat jij gaat leren loslaten. Van power single mum gaan jullie het nu echt samen doen en vertrouw erop dat het goed gaat. Mijn man en ik doen niet alles hetzelfde en waar ik 100 keer per dag voorzichtig roep tegen de kinderen spoor hij ze alleen maar aan om nog hoger een boom in de klimmen en salto's op de trampoline te maken. Ga zelf ook genieten van een vader die echt wilt helpen en jou rust gunt.

één maand geleden

Hier ging het van zelf. Hem nooit wat verteld over uitgelegd, denk altijd, als ik er niet zou zijn moet ie het ook zelf rooien. Hahaha. Is de eerste keer met onze zoon prima gegaan. Deze keer ligt er alleen wat anders in de kast, maillots. Deze noemt hij steevast leggings. En ik vind het prima. Noem maar lekker leggings, tegen de tijd dat ze echt leggings gaat dragen ipv maillots leggen we het samen nog wel een keer uit 😂😂😂

één maand geleden

Ik vind dat je partner al heel betrokken over komt! Maakt het uit dat hij de verschillen tussen doeken niet kent? :P hij zal vanzelf voor zichzelf ontdekken wat handig werkt toch?

één maand geleden

Ledikant en co sleeper had die meteen al uit elkaar.. de rest komt vanzelf wel als de baby er is. Als ik dan vraag om wat aan te geven leert hij meteen de juiste naam voor de spullen. 😅

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik vind dat je partner al heel betrokken over komt! Maakt het uit dat hij d ...
Neee zeker maakt dat voor mij niet uit hoor. Hij kwam er zelf mee

één maand geleden

Wij hebben de cursus samen bevallen gedaan, en hij heeft Kluun gelezen. Dat helpt een stuk qua zwangerschap en verwachting rond de bevalling. Maar alle termen boeien hem echt niet. En hij volgt mij blind als ik zeg dat we x y en z nodig hebben. Hij vertrouwt me ook blind dat straks alles in huis is en op tijd.. ik vind het wel jammer dat hij daardoor ook niet ziet hoeveel werk ik er aan besteed maar hij is druk met andere zaken regelen die ook moeten gebeuren. De rest komt straks wel, binnen no-time weet hij haar luier te verwisselen etc etc.

één maand geleden

Kvind eigenlijk dat ie gelijk heeft. Haha. Groot bedje klein bedje . Gewoon simpel😝😝😝maar idd hij doet t perfect …. Als ik roep om een hydrofiel doek krijg ik gerust een microvezel doekje ofso.😝🤪

één maand geleden

Reactie op EMBO

Wij hebben samen onze baby uitzet gekozen in de winkel en zo het volledige ...
Haha wel heel lief ! Ik probeer dat ook echt . Ik laat schattige setjes zien , maar krijg als antwoord; joh wat wil je nou dat ik zeg? Ik ben toch een vent? Lijkt allemaal op elkaar? De grote dingen tuurlijk wel samen gehaald hoor. ( wagen maxi cosi, kamertje )

één maand geleden

Voor mij en mijn partner is alles nieuw. Ik lees me wel wat meer in dan hem, dus soms moet ik ook even uitleggen wat ik heb gehaald en waarvoor het dient 😂 Zolang je het gewoon uitlegt en niet doet alsof hij dom is omdat hij dat niet weet kom je niet bazig over lijkt me.

één maand geleden

Supergoed dat je nadenkt over het betrekken van je partner! Ik denk dat we snel geneigd zijn om alles op ons te nemen, maar hij kan natuurlijk super goed helpen. Ik heb mezelf ook aangespoord om hem bij ‘mijn’ taken te betrekken, een beetje vergelijkbaar met dat je je partner de bedjes hebt laten opmaken (wat een leuk idee!). Bijvoorbeeld in de afgelopen weken: - Ik heb mijn man de vluchttas laten inpakken - wel zelf de inpaklijst opgesteld. Maar dit leek me handig zodat hij weet wat we mee hebben en waar alles ligt. - Ook heb ik hem de geboortepakjes laten uitkiezen, dit vond hij superleuk! -Als ik de kleertjes aan het strijken was af en toe wat rompers naar hem toe gegooid: hier, knoop jij ze maar even dicht! En hij weet van alles wat we hebben gekocht waarom het nodig is en wat het is, gewoon door aan te kondigen dat ik iets ging bestellen of het naderhand te laten zien.

één maand geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Ik denk ook dat deze kinderen aan liefde niets te kort zullen komen :) Maa ...
Bij ons was het bij onze eerste een beetje andersom! Mijn man had al een zoon, maar die was al 8 dus voor hem was de babytijd ook al een beetje weggezakt. We hebben alles echt als nieuwe ouders (opnieuw) ontdekt. Soms heb ik een goede tip voor hem dat een bepaald iets goed werkt en soms heeft hij iets. Ik heb ook actief gevraagd: hoe doe jij dat nou met verschonen, laat eens zien, je bent zo snel? (Bijvoorbeeld) Verder sluit ik me aan bij Sunny-in-Perth! De kunst voor jou is denk ik om het hem straks ook vooral zelf te laten ontdekken. Tuurlijk is tips geven goed maar dingen hoeven niet exact op dezelfde manier, iedereen vindt zijn weg daarin. Als iets echt gevaarlijk is (weglopen bij je newborn baby in bad ofzo), dan zeg je er natuurlijk wat van maar hoe hij het verder aanpakt mag hij ook zelf bepalen. Anders kan het ook zo gaan dat hij geen verantwoordelijkheid wil nemen want jij weet het altijd beter. De mama-lingo is natuurlijk hetzelfde maar verder krijgen jullie een nieuwe baby, die echt een ander mens is dan jouw peuter! En dingen zullen dus ook echt anders verlopen! Geniet ervan om samen dit nieuwe mensje te leren kennen ♥️