21 Reacties

22 dagen geleden

Mijn partner en ik hebben afgesproken dat hij vanaf 37 weken zorgt dat hij altijd kan rijden wat betreft alcohol en een klein beetje in de buurt blijft. Dat hij in een uur thuis kan zijn. Zodra het begint te rommelen of onrustig word komt ie naar huis.

22 dagen geleden

Ik vind je niet onredelijk. Mijn vriend dronk helemaal niks meer vanaf 37 weken. Ik beviel onverwachts ook in week 38, lijkt me verschrikkelijk als hij toen aangeschoten was geweest. Ik had hem gewoon echt 100% nodig, en niet dat hij lacherig grapjes zou maken oid en al helemaal niet dat ik 20/30min moest wachten tot hij er was. Ik denk dat hij het grof onderschat, hoe hard hij nodig is bij de bevalling.

22 dagen geleden

Wat vervelend dat hij daarin zo anders denkt dan jij 😓… mijn vriend en ik hebben afgesproken dat hij vanaf 35 weken niet meer dan twee drankjes drinkt zodat hij altijd kan rijden. Hij wilde dit zelf ook. Enige uitzondering was z’n verjaardag. Ik voelde me toen de hele dag prima en heb dus ook zelf toen tegen hem gezegd dat hij lekker gewoon een wijntje of iets met vrienden kon gaan drinken, dus dat heeft hij toen wel gedaan. De verloskundige gaf maandag bij onze controle (waar hij bij was) ook aan dat hij nu altijd in staat moet zijn om te rijden, maar dat is hij dus al. Kun je evt met hem afspreken dat hij natuurlijk lekker met vrienden kan afspreken, maar dus zorgen dat hij kan rijden (dus niet meer dan twee drankjes)? Of hij in een kroeg 5 min van huis of 20 min van huis zit zou mij persoonlijk niet zoveel uitmaken, als hij maar z’n telefoon opneemt als ik bel en gewoon direct komt als er iets is. Ik weet dat hij dat ook zou doen, dus daarom maakt mij dat niet zoveel uit. Denk dat het belangrijkste is dat je aan hem probeert uit te leggen waarom je het vervelend vindt, dan heeft hij er misschien ook meer begrip voor?

22 dagen geleden

Hmm.. lastig. Wat heb je zelf nodig? Denk vooral fijn om voor jezelf uit te zoeken wat jij nodig hebt. Hier afspraak vanaf 38 weken max 2 flesjes bier. Dus vanaf gisteren ;) Van mij mag hij prima nog op pad een half uur rijden, maar telefoon aan en dus max 2 flesjes. Hij wil zelf niet bekend staan als de man die straks de bevalling van zn vrouw gemist heeft 😝 Vanavond is er een oktoberfest. Hij vindt het zichzelf plagen om daar met 2 bier heen te gaan, dus blijft avondje thuis. Maar ik vind t prima dat hij nog op half uur rijden is, dat is ie overdag met werk ook gewoon. Je bevalling gaat niet van 0 naar 100, + vaak kiest je lijf een moment dat je jezelf veilig voelt om te starten. Maar nogmaals, doe vooral iets wat voor jou goed voelt en wat jij nodig hebt. Want jij hebt al 37 week erop zitten, dus je partner mag gerust ook even meedelen in de zwangerschap ;)

22 dagen geleden

Bedankt voor jullie snelle reacties en fijn dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Zal vanmiddag met hem bespreken dat ik graag wil dat hij het bij max. 2 drankjes houdt, zodat hij in ieder geval nog kan rijden als het toch binnenkort begint.. En dan wel met de auto ipv met de fiets of bus, want dan weet ik dat de drempel hoger is om toch nog een paar extra drankjes te nemen (iets met groepsdruk.. 😉)

22 dagen geleden

Ik en mijn partner hebben afgesproken dat hij vanaf week 37 niets meer drinkt qua alcohol zodat hij altijd kan rijden. Ik vind zeker niet dat je onredelijk bent!

22 dagen geleden

Ik ben zo'n nuchtere die haar vriend met 39 weken nog naar een feestje liet gaan, wel op 5 min loopafstand en hij dronk zich uiteraard niet klem, maar die volgende ochtend braken mijn vliezen 😂 oeps. Nu is de situatie wel iets anders omdat ik medisch ben en we 25min naar het ziekenhuis moeten rijden, dus nu beide wel zo verstandig geweest om m'n vriend vanaf 38 weken thuis te houden haha. Ook omdat we al een dochter hebben en zij evt. ook nog weggebracht moet worden.

22 dagen geleden

Nee hoor ik vind je niet onredelijk. Half uurtje rijden is prima denk ik. Sterker nog, ik ben samen met mijn man soms ook een half uur tot 40 min. van huis. Maar alcohol is even van de baan. Hooguit 1 biertje maar dan checkt hij eerst hoe ik me voel. Thuisblijven hoeft hij niet van mij, maar ik vraag voor hij weggaat voor de zekerheid wel altijd even of hij het geluid van zijn telefoon aan heeft staan 😅 En dan kan hij binnen 30 minuten weer thuis zijn.

22 dagen geleden

Ik ga van de week zelf naar een feestje op een dik uur rijden van huis, zonder mn man en ik ben dan 38+2 🙈 zou mn man ook lekker laten gaan als het 30-40 min rijden is. Maar misschien ben ik wel te makkelijk en nuchter hiervoor. Ieder heeft zo zn eigen grenzen en behoeftes

22 dagen geleden

Mijn vriend werkt in de binnenvaart. Momenteel werken ze op ongeveer 2 uur rijden. Ben maandag 37 weken… hij is daar aan t werk van maandag tot vrijdag/zaterdag en soms ook een week. Dus van een half uurtje rijden zou ik niet zo’n probleem maken voor een avondje 🙈 uit ervaring weet ik dat een bevalling erg lang kan duren😂 vorige duurde 23,5 uur😵‍💫

22 dagen geleden

Vanuit jou gezien is het niet raar en vanuit hem ook niet. Ik herken dat de eerste gedachte is hallooo ik zit hier en al einde zwangerschap en...... maar als je afspreekt dat hij gewoon nog kan rijden en niet straalbezopen thuis komt is 30 minuten niet echt heel ver en kun je hem altijd bellen als er iets is. Zou voor jezelf proberen er wat rustiger onder te zijn en met hem afspraken maken maar niet dr kans ontnemen nog even de kroeg in te duiken.

22 dagen geleden

Ik snap je gevoel. Ik ben zelf 39 weken en mijn partner is ook het hele weekend weg met drankjes er bij. Uiteraard geeft hij wel aan dat hij het doseert zodat hij nog mag auto rijden. Ik vind het wat lastig maar ik snap zijn kant wel heel goed! Het kan immers nu nog even 😊

22 dagen geleden

Ik snap je heel goed ik zou het echt niet goed vinden nou heb ik makkelijk praten met een man die niet drinkt en nooit uit gaat of iets 🫣maar rond deze tijd vind ik blijf gewoon lekker thuis bij je vrouw over paar weken kan die toch weer gaan als die dat zo graag wil

22 dagen geleden

Reactie op TWBD

Ik snap je gevoel. Ik ben zelf 39 weken en mijn partner is ook het hele wee ...
Hmm, dit zou ik zelf best wel heftig vinden bij deze termijn. Ik had gisterenavond best wel last van vanalles en ik vond het heel fijn dat hij er was om me een beetje te steunen en wat drukpunten te masseren en zo. Je kiest toch samen voor een kind, als vrouw moet je er al zoveel voor doen dat een tijdje geen weekend weg met je vrienden als man me geen grote opoffering lijkt. En het is misschien ook wel het laatste weekend met zijn 2en, doordeweeks zit ik al de hele tijd alleen thuis. Avondje stappen zou ik niet zo erg vinden als hij niet echt drinkt en meteen terugkomt als ik app of bel.

22 dagen geleden

Oehh heel lastig. Vervelend dat je in zo’n situatie terecht komt want je wilt liever dat iemand vanuit zichzelf een keuze maakt die ook bij jouw wensen past. Wij hebben afgesproken dat m’n vriend niet meer dan 2/3 biertjes drinkt op een avond zodat hij altijd kan rijden als het nodig is. Dat is nu vanaf week 36 zo. Wij zitten ook een in wat andere situatie (medisch / ziek kindje) maar moet er niet aan denken dat hij aangeschoten naast me zou staan. Een zwangerschap doe je samen, ik draag al genoeg (fysiek), gun hem de wereld maar die paar weekjes zonder teveel bier moet hij prima kunnen vind ik. Sterkte met het gesprek ♥️

22 dagen geleden

Ik snap je wel! Ik zou afspreken dat hij ten alle tijden nog kan rijden en bereikbaar is, op z’n minst !

22 dagen geleden

Ik snap je wel hoor. En je bent zeker niet onredelijk. Ik ben vandaag 37 weken en wil gewoon vanaf nu niet meer dat hij gaat drinken. 1 omdat hij moet rijden naar het ziekenhuis. Ik ga dat met weeen niet doen. En 2 ik hoef hem niet met een dronken kop of later kop naast het bed hebben te puffen en te stinken… Hij snapte het gelukkig wel. Maar ik moest hem er wel even aan herinneren.

22 dagen geleden

Ik zou die afstand niet zo erg vinden. Mijn man werkt ook 3kwartier rijden van ons huis vandaan (buiten files om gerekend). Dus dan zou hij ook niet meer mogen werken, dat kan natuurlijk niet. Maar het feit dat je partner nog wenst Alcohol te drinken, daar zou ik het niet zo mee eens zijn. Hij moet gewoon nog veilig een auto kunnen besturen als hij je naar het ziekenhuis moet brengen. Dus ik zou persoonlijk wel daar een limiet op leggen.

22 dagen geleden

Ik vind het raar dat hij zelf niet het initiatief neemt om te stoppen met alcohol drinken zo vlak voor de bevalling. Een half krat bier vind ik ook vrij fors 😉 Verder zou ik hem absoluut wel naar de kroeg laten gaan. Gewoon gezellig met vrienden zijn prima. Maar hij moet wel aan boord zijn als de bevalling begint

22 dagen geleden

De afstand lijkt me niet zo bezwaarlijk, het drankgebruik daarentegen klinkt wel echt onverantwoord. Overigens bevalt 70% van de vrouwen tussen week 39-41 dus houd je voor je eigen rust ook daaraan vast dat bij een ongecompliceerde zwangerschap de kans groot is dat je baby nog even blijft zitten. Belangrijkste is dat je in gesprek bent en blijft met elkaar, en niet (wederzijds)gaat verwijten.