50 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op bibin95

Wauw wat een luxe zeg😊 ik werk zelf ook met kleine kinderen en ik heb het ...
Wow wat een groot verschil dan hè! Had vandaag de doktersassistent gemaild dat ik graag wilde testen op antistoffen vanwege mijn werk in groep 1/2 en kreeg binnen een half uur de verwijzing! Was allemaal geen enkel probleem

3 maanden geleden

Reactie op Kiek4321

Ja soms moet je ook gewoon echt aandringen….
Ja ik heb het geprobeerd bij de verloskundige en de huisarts maar bij beide was het antwoord het zelfde misschien is het anders als mijn eigen zoontje het bijvoorbeeld zou krijgen maar het schijnt ook nog best lastig te krijgen te zijn zeggen ze en daar hoop ik dan maar op

3 maanden geleden

Reactie op MerelR94

Wow wat een groot verschil dan hè! Had vandaag de doktersassistent gemaild ...
Ja bij mij ging het ook best makkelijk- ik snap ook niet waarom je niet zou mogen bloedprikken want vgm betaal je dit toch zelf? En anders in elk geval van je eigen risico.

3 maanden geleden

Ja maar eigenlijk ging ik ook testen op antistoffen om mezelf gerust te stellen want iedereen zei je werkt al zo lang met kinder (ruim 10 jaar) als je het als kind niet gehad hebt zul je het in de afgelopen 10 jaar wel gehad hebben maar helaas dus toch niet. Maar dat betekend ook wel dat je het niet heel eenvoudig krijgt denk ik want ik heb al wel meerdere keren gevallen meegemaakt maar het dus nog nooit zelf gekregen. Dat geeft mij wel een beetje vertrouwen.

3 maanden geleden

Reactie op Kiek4321

Snap ik! Nou op het nieuws was een moeder die met 25 weken haar kindje verl ...
Oh wat verschrikkelijk zeg. Ik zal het maandag nog wel even bespreken met de verloskundige.

3 maanden geleden

Reactie op Miri2

Ik heb geen antistoffen en een kindje op de opvang. Zij heeft - voor zover ...
Same here. Ik vind het ook angstaanjagend!

3 maanden geleden

Ik schrik hier heel erg van…. Ik ben al super bang. Krijg nu al helemaal de neiging om mezelf op te sluiten

3 maanden geleden

Morgen hebben we een familiefeest en ik zit nu te twijfelen of ik aan m'n zus moet vragen of ze haar kinderen uit m'n buurt houdt... ik heb geen idee of ik t ooit gehad heb namelijk.. is dit een heel raar verzoek denken jullie?

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Morgen hebben we een familiefeest en ik zit nu te twijfelen of ik aan m'n z ...
Nee hoor, dat is iets logisch! Ik heb ook een verjaardag staan vandaag met een hoop kids over de vloer, maar ik heb ervoor gekozen om niet te gaan. Kinderen blijven kinderen dus ik zoek het zelf liever niet op..

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Morgen hebben we een familiefeest en ik zit nu te twijfelen of ik aan m'n z ...
Ik had het volgende gelezen in een stukje van het RTL Nieuws: Zwangere vrouwen hoeven volgens het RIVM nu niet weg te blijven bij crèches en scholen. "Als een kind klachten krijgt, is de besmettelijke periode namelijk al voorbij. Wij ontraden de toegang tot een crèche daarom niet. Met halen en brengen van kinderen is de kans bovendien klein dat je besmet raakt." Hopelijk stelt dit je een beetje gerust.

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Morgen hebben we een familiefeest en ik zit nu te twijfelen of ik aan m'n z ...
Ik snap je angst, besmettelijke ziekten poeh, ik heb vooral veel kinkhoest angst om een of andere reden. Verder heel eerlijk vind ik het wel een raar verzoek en echt wat tever gaan. Maar dat is mijn mening. Ik zou even goed inlezen over het parvo virus, heeft mij wel beetje gerust gesteld. Inlezen over kinkhoest etc ook (maar dat is mijn angst). Misschien helpt het jou ook.

3 maanden geleden

Ik ben getest aan het begin van mijn zwangerschap omdat ik met kinderen werk van 0-2 jaar. Zelf heb ik geen antistoffen en heb ik voor mijzelf besloten om tot 20 weken zwangerschap thuis te zitten in de ziektewet. Voornamelijk doordat de besmetting vaak al geweest is als de kinderen symptomen krijgen ervan. Ik vond dit voor mijzelf erg spannend en stressvol aangezien ik zwanger ben van mijn eerste kindje. Ik ben blij dat er wat over geschreven wordt in het nieuws aangezien het erg onbekend is dat het gevaarlijk kan zijn in de eerste 20 weken van je zwangerschap als je geen antistoffen hebt.

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Morgen hebben we een familiefeest en ik zit nu te twijfelen of ik aan m'n z ...
Hebben de kinderen van je zus het nu? Zo ja is dat zeker geen raar verzoek!

3 maanden geleden

Reactie op SoophL96

Nee hoor, dat is iets logisch! Ik heb ook een verjaardag staan vandaag met ...
Ik heb dezelfde keuze gemaakt vandaag, een verjaardag afgezegd waar veel kinderen zouden komen. De jarige had er heel veel begrip voor.

3 maanden geleden

In ben in aanraking geweest met een kindje op mijn werk(babygroep) met de 5e ziekte ofwel het parvo virus. Ik was toen 7 weken zwanger en heb toen meteen bloed laten prikken. En bleek het op dat moment door te maken.. ruim 1,5 week later kreeg ik pas klachten! Zodra de uitslag bekend was ben ik meteen over gedragen aan de gynaecoloog en heb ik elke week een echo in het ziekenhuis en de 13 en 20 weken in het Radboud gehad.. je word dus heel goed in de gaten gehouden! En mocht er wat mis zijn is er wat aan te doen, dat stelde mij heeel erg gerust. Ontwijken heeft denk ik weinig zin omdat de besmetting al is geweest zodra het zich uit. Maar goed ieder zijn gevoel natuurlijk en doen waar jij je goed bij voelt! Jouw baby, jouw lijf!

3 maanden geleden

Reactie op Moezenkind

In ben in aanraking geweest met een kindje op mijn werk(babygroep) met de 5 ...
Hoi, hoe gaat het nu met jou en je baby? Mijn zoontje heeft het nu. Heb eergisteren de 20 weken echo vervroegd gekregen en alles zag er goed uit, gisteren ook bloed geprikt om te checken op antistoffen maar vandaag wakker geworden met symptomen… Ik vind het doodeng! Ben nu 19+3

3 maanden geleden

Reactie op Warda123

Hoi, hoe gaat het nu met jou en je baby? Mijn zoontje heeft het nu. Heb eer ...
Ik ben vandaag ook 19 weken en 4 dagen! As vrijdag heb ik de 20 weken echo. Vind het lastig het helemaal los te laten en echt te genieten van de zwangerschap. Maar ik heb er vertrouwen in. Ik word elke week gezien door de gynaecoloog en tot nu toe alle echo’s goed en zonder gekkigheid!

3 maanden geleden

Reactie op Moezenkind

In ben in aanraking geweest met een kindje op mijn werk(babygroep) met de 5 ...
Wat spannend! Wat voor klachten kreeg je? Ik heb nu een beetje stress.. ik werd donderdag/vrijdag verkouden/keelpijn en zag gister ineens een paar vlekjes op mijn huid. Maar wel op een plek waar ik al steeds huiduitslag (hele andere) heb. Nu kreeg ik een paar blaasjes die vandaag gewoon rode bultjes zijn. Ik ga morgen sowieso wel even de huisarts bellen en vragen om bloed te prikken. Maar kan weinig vinden online over de klachten die volwassenen krijgen 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op Moezenkind

Ik ben vandaag ook 19 weken en 4 dagen! As vrijdag heb ik de 20 weken echo. ...
Tot welke termijn wordt je niet extra gezien of de hele zwangerschap?

3 maanden geleden

Reactie op Moezenkind

Ik ben vandaag ook 19 weken en 4 dagen! As vrijdag heb ik de 20 weken echo. ...
Gelukkig! Hopelijk krijg je een goede echo ❤️