50 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Jet/

Wat spannend! Wat voor klachten kreeg je? Ik heb nu een beetje stress.. ik ...
Ik heb ook rode bultjes/blaasjes maar heel weinig. Verder vooral heel moe en keelpijn met wat hoest. Ik lees over gewrichtsklachten bij volwassen maar dat heb ik niet..

3 maanden geleden

Reactie op Jet/

Wat spannend! Wat voor klachten kreeg je? Ik heb nu een beetje stress.. ik ...
Ik voelde me heel slap, had ook een ijzertekort door het virus, beetje algehele malaise en dan die vurige uitslag op m’n lijf. Echt wat kinderen dan ook hebben! Voelde alsof je lang in de zon gezeten heb. Blaasjes herken ik niet.

3 maanden geleden

Reactie op Kiek4321

Tot welke termijn wordt je niet extra gezien of de hele zwangerschap?
Ik dacht dat de controles tot 15 weken na de besmetting zijn!

3 maanden geleden

aah oke! Maar dus ook gewoon uiteenlopend kwa klachten.. ik kon vanmorgen terecht bij de huisarts 😊. Ze denkt gewoon immuunsysteem reactie omdat ik maar heel beperkt rode plekjes heb, maar voor de zekerheid wel bloed geprikt zodat we zeker weten of het geen parvovirus is. Ze zei ook al, dan weten we ook gewoon meteen of je het al eens doorgemaakt hebt. Dus heel fijn dat ze gewoon laagdrempelig wel wilde laten bloedprikken voor mijn geruststelling 😊.

3 maanden geleden

Ik werk als kinderdagverblijf leidster en in week 8/9 was er een kindje met de 5de ziekte. Maakte me natuurlijk zorgen, maar in het ziekenhuis tijdens het bloedprikken vertelde ze dat bijna iedere volwassenen vroeger de 5de ziekte heeft gehad.

3 maanden geleden

Reactie op Dorien14

Ik werk als kinderdagverblijf leidster en in week 8/9 was er een kindje met ...
Ahhh ik werk ook in de kinderopvang !

3 maanden geleden

Mega opgelucht! Heb nu geen Parvo virus en heb het ook in het verleden blijkbaar al een keer gehad! Dus ik ben nu gelukkig gewoon beschermd. Heb de uitslagen zelf afgelezen dus straks nog even bevestigen via de huisartspraktijk. Maar weet het vrij zeker. Heel fijn idee om te weten dat je gewoon beschermd bent 🙈.

3 maanden geleden

Mijn dochter zit sinds gisteren opeens helemaal onder de vlekjes. Haar gezicht nog niet maar lichaam wel. Zesde ziekte heeft ze al gehad. Ik ben niet beschermd tegen de vijfde ziekte. Maak me toch wel zorgen nu 😓

3 maanden geleden

Reactie op Katrien2021

Mijn dochter zit sinds gisteren opeens helemaal onder de vlekjes. Haar gezi ...
Waterpokken heeft ze ook al gehad?

3 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Waterpokken heeft ze ook al gehad?
Nee dat nog niet. Maar het jeukt niet en is weer voor een groot deel weggetrokken. Even aankijken maar…