17 Reacties

één maand geleden

Vast een iets mindere populaire manier… maar. Wij konden het niet geheim houden want we verspraken ons de heleeee tijd. En vinden het stiekem ook leuk om al te delen. Ze hoort er nu echt bij. Dus onze naasten weten haar naam al🙈🩷 Achhhh wat minder traditioneel maar dat past helemaal bij ons En voor jou, jaa hopelijk zegt je moeder niks!

één maand geleden

En de naam aanpassen zou ik niet doen als je het zo’n mooie naam vind!

één maand geleden

Ik zou nog niks kunnen verklappen al had ik het graag 😅 'K heb een nogal irritante besluitloze echtgeboot 😮‍💨 Maar als je toch 100% zeker bent van de naam zou het niet echt een probleem moeten zijn als mensen het nu al zouden weten? Eventueel zou je de volgende keer een andere naam tegen je moeder kunnen "verklappen" en simpelweg verkondigen dat je toch nog twijfelt en andere namen aan het uitproberen bent 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Chibi24

Ik zou nog niks kunnen verklappen al had ik het graag 😅 'K heb een nogal i ...
Ahja ze heeft de naam te duidelijk gehoord dus als ik daar nu andere namen ga beginnen noemen dan valt het op dat ik de eerste naam wil verdoezelen 😅 nu 1 voordeel mijn mama vergeet heel rap dingen dus als ik de naam niet meer noem is ze het binnen de maand misschien zelf vergeten 🤣

één maand geleden

Heb ik ook gehad 🫣 Toen wij wisten dat het een jongetje wordt, had ik op het werk verteld hoe ons zoontje zal heten. Ik wist niet dat mijn (normaal gesproken niet zo'n traditionele man) dit echt absoluut met niemand wilde delen. Ik met mijn Poolse koppie heb er totaal niet bij stilgestaan. We hebben gekeken of we toch een andere naam konden vinden, maar het blijft toch deze. Op het werk heb ik verteld dat wij toch erg aan het twijfelen zijn over de naam, dus ze hebben het met rust gelaten. Ik hoop stiekem dat niemand die naam onthouden heeft 🫣

één maand geleden

Reactie op Guinda

Heb ik ook gehad 🫣 Toen wij wisten dat het een jongetje wordt, had ik op h ...
Ja vervelende situatie 😅 ik heb het daarnet ook aan mijn vriend verteld dat ik per ongelijk de naam noemde tegen mijn mama. Maar mijn vriend is dan net degene die het niet zo erg vind dat andere mensen de naam al zouden weten 😬 en dan ben ik net die 1e die het wou verzwijgen voor iedereen tot aan de geboorte. En dan verklap ik mijzelf nog wel 😳 omgekeerde wereld 😅 dus laat ons hopen dat ze het inderdaad vergeten tegen dat het zover is en anders is het maar zo 🤣

één maand geleden

Wij hebben het niet zelf verklapt maar onze dochter weet de naam en mijn vader ging ineens lopen vissen waarop ze natuurlijk enthousiast de naam vertelt 🙈 aghja risico van vertellen aan je driejarige, dachten dat dit een manier was om haar er beter bij te betrekken. Gaan we de babynaam niet voor veranderen, dan maar wat minder verassing voor sommige mensen 😬

één maand geleden

Gewoon nog geen naam kunnen kiezen, dan heb je dit probleem ook niet :P

één maand geleden

Bij de eerste konden wij niet kiezen dus ook de omgeving gevraagd wat het leukste was. Nu bij de tweede wisten we het meteen want past bij de eerste dus ook die weten ze wel.

één maand geleden

Bij mijn man is het geen gewoonte om de naam geheim te houden (Turks) Dus iedereen aan die kant weet het al. 😅 het is echt iets Nederlands/Belgisch denk ik. Dus aan mijn kant weten ze het idd niet… op mijn nichtje na 😂

één maand geleden

Ik ben naar vrienden gewoon open geweest over de twee namen die ik overweeg, maar de laatate tijd neig ik toch echt naar één naam. Niemand qua familie heeft ernaar gevraagd, ik heb eigenlijk geen idee of het zoveel uitmaakt qua delen. Mijn hele familie heeft zoveel verschillende afkomsten dat ik eigenlijk niet eens wist dat het voor Nederlanders een ding is om het geheim te houden. 🤭

één maand geleden

Bij onze eerste hebben we toen de naam gewoon gedeelte met familie en vrienden. Nu bij deze wilt mijn man de naam geheimhouden.... maar ondertussen gebruikt hij thuis wel iedere de naam die we willen gaan geven. We hebben een dochter van 2 jaar. Zul je straks zien dat ze de naam door verteld tegen iemand🤣 Maar ik zou het gewoon bij die naam houden die je hebt. Een verspreking is menselijk, maak je er niet te druk om. Als dat de naam is die jullie mooi vinden ga daar dan gewoon voor😊

één maand geleden

Ha! Mijn man bij de eerste wel 3 (!) keer 😂 Nu hebben we nog geen naam definitief gekozen dus kan hij het ook niet verklappen 🤪

één maand geleden

Naaste familie/vrienden weten de naam al van dochter die in november verwacht wordt. De rest hoort het wel zodra ze geboren is.

één maand geleden

Bij ons is de naam ook al verklapt aan mn ouders🤣 ze vertellen t niet door zeggen ze, dus prima toch🤣

één maand geleden

Ach hier ook: een leuk setje gekocht met de naam op geborduurd, laten liggen op de commode in de kinderkamer wanneer mijn schoonouders kwamen klussen 😅 Wij vinden het niet zo’n ramp en eigenlijk gewoon grappig.

één maand geleden

Bij ons weten de opa's en oma's en tantes de naam ook al. Wij hadden een naam slinger op de deur gehangen en met het kamertje laten zien zagen zij de naam. Maar vind het niet zo een ramp. Het geboorte kaartje is nog een verassing straks😅