54 Reacties

13 dagen geleden

Hi! Ik doe zelf ook mijn perineum masseren😅. Vanwege een totaal ruptuur bij de eerste. Het is even ongemakkelijk de eerste paar keren, maar daarna gaat het prima. Ik lig op mijn zij met een been op een verhoogde kussen en zo van achter masseren voor ongeveer 5 minuten. Ik was er ergens voor week 30 mee begonnen hoor, ben nu 33 weken, was prima van de gynaecoloog.

13 dagen geleden

Reactie op Julian’s mama

Hi! Ik doe zelf ook mijn perineum masseren😅. Vanwege een totaal ruptuur bi ...
Oh die houding ga ik een keer proberen! Ik doe het nu staand met een hand op de badrand maar is erg lastig bij te komen met zo'n dikke buik..

13 dagen geleden

Reactie op kristab88

Oh die houding ga ik een keer proberen! Ik doe het nu staand met een hand o ...
Met een voet op de badrand dus..

13 dagen geleden

Reactie op kristab88

Oh die houding ga ik een keer proberen! Ik doe het nu staand met een hand o ...
Oh, dat lijkt me een lastige positie ja. Het gewoon jezelf comfortabel maken, dan ben je denk ik ook meer ontspannen.

13 dagen geleden

Reactie op kristab88

Oh die houding ga ik een keer proberen! Ik doe het nu staand met een hand o ...
Zelf doe ik het al zittend op het toilet. Deze houding stond ook aangeduid en is waarschijnlijk wel ideaal voor mensen met minder evenwicht of lenigheid door de dikke buik denk ik dan 😅 stel dat ik er op een dag moeilijker zelf aan kan dan ga ik het wel aan mijn partner vragen om het te doen.

13 dagen geleden

Ik sta eigenlijk gewoon en kan met mijn arm om mijn buik erbij. Heb het bij mijn eerste bevalling ook van tevoren gedaan en niet ingescheurd of ingeknipt, dus nu weer. Vind het ook niet zo’n denderende activiteit maar hopelijk is het weer de moeite waard. Heb wel gelezen dat het ook echt kan helpen dus blijf het maar braaf doen. Drie keer per week ofzo. Doe het vaak zodra ik me ‘s ochtends gewassen heb. Ben ik helemaal fris en heb ik ook een vast moment.

13 dagen geleden

Ik doe het in bad! Gelijk een rustig moment en ik kan er dan gemakkelijk bij. Merk wel echt verschil met een paar weken geleden, het wordt echt soepeler. En dan in combinatie met yoga oefeningen die je heupen/liezen openen. Zodat ook die spieren langer worden! Succes

13 dagen geleden

Ik ga rustig op bed liggen op m'n rug en kom er gemakkelijk bij. Heb het bij de eerste ook gedaan en vond het heel gek in het begin 🤭 Met die bevalling ben ik niet gescheurd of geknipt maar 100% zeker zeggen dat het daardoor komt weet ik niet.

13 dagen geleden

Reactie op RdenBosch

Ik doe het in bad! Gelijk een rustig moment en ik kan er dan gemakkelijk bi ...
Wat voor yoga oefeningen doe je dan voor je heupen/liezen?

13 dagen geleden

Wat cool olie oid gebruiken jullie? Ik ben bij m’n zoon geknipt en het herstel was echt zwaar kut. (Sorry) Wil dit ook gaan proberen

13 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Wat cool olie oid gebruiken jullie? Ik ben bij m’n zoon geknipt en het he ...
Perineum olie van weleda

13 dagen geleden

Ik laat mijn man het gewoon doen 🤭 deed het in het begin wel zelf, maar vond het toch wat onhandig gaan. Hopelijk blijft het achteraf de moeite waard 😁

13 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Wat voor yoga oefeningen doe je dan voor je heupen/liezen?
Kun je het beste zelf even ontdekken op kanalen van YouTube. Zoeken op oefeningen ter voorbereiding op de bevalling. Ook de bal erbij pakken.

13 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Wat cool olie oid gebruiken jullie? Ik ben bij m’n zoon geknipt en het he ...
Ik gebruik de Perineum olie van Lansinoh. Kreeg zo enkele staaltjes van mijn vroedvrouw en vind deze wel goed dus ik heb dit product besteld ook.

13 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik laat mijn man het gewoon doen 🤭 deed het in het begin wel zelf, maar vo ...
Ja zolang ik het zelf kan zal ik het ook wel zelf doen 😁 ben bang da mijn vriend het iets te hardnekkig gaat doen 🤣 ja wij voelen hoeveel druk je mag plaatsen met je duimen ma met u man is da toch iets anders 😅 hoe doen jullie het mss? Heef je aan hoe hard die mag of doet die da gewoon uit zichzelf goed 😬 (wat een topic eigenlijk 🫣🤣)

13 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Wat cool olie oid gebruiken jullie? Ik ben bij m’n zoon geknipt en het he ...
Voor’ oeps.

13 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Ja zolang ik het zelf kan zal ik het ook wel zelf doen 😁 ben bang da mijn ...
Haha, ik snap je zorgen. Ik geef het gewoon aan als hij het opeens pijnlijk zou doen, maar zover is hij erg voorzichtig 😂 en hij is goed in handleidingen volgen, dus waarschijnlijk doet hij het beter dan ik 🤭

13 dagen geleden

Reactie op kristab88

Perineum olie van weleda
Besteld ✅

12 dagen geleden

Ik wil ook beginnen met de perineum massage maar vind het spannend.. het houdt me nog tegen..

12 dagen geleden

Reactie op Babytjenovember

Ik wil ook beginnen met de perineum massage maar vind het spannend.. het ho ...
Gewoon doen 😁 het zal vanzelf wel normaal worden