54 Reacties

12 dagen geleden

Mijn partner geeft me 3 a 4x per week een perineum massage sinds 34 weken (ondertussen 36) en was de eerste paar keer echt best wel branderig, maar het lijkt steeds soepeler te worden. Vind het ook alvast een mooie oefening voor de bevalling om rustig te blijven en bewust te ademen tijdens ongemak/pijn 😊

11 dagen geleden

Ik doe vanaf 35 weken een prim rose evening oil capsule lekprikken en vaginaal inbrengen en dan sochtends mijn perineum masseren! De capsule in de zin van baat het niet dan schaadt het niet. Het enige deel van de bevalling waar ik tegenop zie is de kans op uitscheuren/geknipt worden dus toch maar niks aan het overval overlaten! Ben benieuwd hoe het ons allemaal vergaat!

11 dagen geleden

Reactie op LiselotteMus

Ik doe vanaf 35 weken een prim rose evening oil capsule lekprikken en vagin ...
Die prim rose evening oil capsule Ken ik niet. Heb je een foto om te delen kan ik eens kijken wat het juist doet 😁

11 dagen geleden

Kan dit trouwens ook de bevalling opwekken?

11 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Kan dit trouwens ook de bevalling opwekken?
Volgens mij niet hoor! De vk vond het ook prima om dit vanaf week 34 al te gaan doen bij mij.

11 dagen geleden

Ik ben gister begonnen met het proberen, maar vond het nog best lastig 🙈 denk hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt? Dus maar even gewoon een aantal keer doen zodat het me wat meer eigen wordt! Mijn bekken oefentherapeut adviseerde ook om bv Lanette crème te smeren (als de perineum massage niet lukt of te spannend is) want dan wordt in ieder geval de huid soepeler en minder droog, wat ook al helpend is tegen scheuren! Dus voor dames die merken dat ze het te spannend vinden of het niet goed lukt is dit misschien in ieder geval iets om te doen!

11 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Die prim rose evening oil capsule Ken ik niet. Heb je een foto om te delen ...
Het onderzoek hiervan is wat meer Amerikaans, maar ik heb dit besproken met mijn gynaecoloog en we vinden het meer iets van baat het niet dan schaadt het niet. Volgens mij heet het in het Nederlands teunisbloem olie. Je kunt ze oraal nemen, dan hebben ze ook voordelen voor je huid etc. En vaginaal inbrengen (even lekprikken zodat de olie er uit kan lekken) schijnt een verkortende werking te hebben op de ontsluitingsfase en de olie werkt verzachtend op het perineum. Daarom ga ik ze (maximaal een week voor de datum van inleiding) vaginaal inbrengen voor het slapen en dan sochtends de perineum massage doen.

11 dagen geleden

Nog niet mee begonnen, ondertussen ook al 36+3 Zou het misschien graag doen maar….. hoe raken jullie in de juiste positie? 😅 mijn buik is giga, veel last van banden en bekken, en dus niet zo flexibel… I don’t bend that way 😅

11 dagen geleden

Reactie op EMBO

Nog niet mee begonnen, ondertussen ook al 36+3 Zou het misschien graag doe ...
Ik laat het m’n partner doen, kom er ook niet bij meer. Dus moet well. Gister eerste keer gedaan en was prima en niet pijnlijk of branderig

11 dagen geleden

Reactie op EMBO

Nog niet mee begonnen, ondertussen ook al 36+3 Zou het misschien graag doe ...
Er staan een paar reacties, waaronder van mijzelf, van welke posities je kan proberen en kijken wat fijn en comfortabel voelt😊

11 dagen geleden

Reactie op Julian’s mama

Er staan een paar reacties, waaronder van mijzelf, van welke posities je ka ...
Bedankt, heb inderdaad het volledige topic doorgelezen. Maar ook in die houdingen kan ik toch echt niet tot bij mijn perineum 😅

11 dagen geleden

Ik ben er ook mee begonnen. Bij de eerste ook gedaan en geen hechtingen nodig gehad terwijl de persfase zelf heel lang duurde. Het is alleen niet echt een leuke activiteit 😅 ik lig in op mn rug in bed en armen zegmaar langs mn buik. Kom er net bij maar na 5 minuten ofzo ben ik er wel weer klaar mee. Hopelijk heeft het nut 🤞

11 dagen geleden

Reactie op Dalia24

Ik ben er ook mee begonnen. Bij de eerste ook gedaan en geen hechtingen nod ...
Ik vind het ook geen leuke activiteit 😬 ik ben er na 2 á 3 min zelfs al klaar mee 😅 denk van het eens in bad te doen dat da ook wel fijner ligt met da water maar ben dan bang dat da badwater niet zo goed is dat er mss kan inkomen 😬 dus ik twijfel

11 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Ik vind het ook geen leuke activiteit 😬 ik ben er na 2 á 3 min zelfs al kl ...
Je vagina is zelfreinigend en zolang je vliezen niet gebroken zijn kan er niks bij je kindje komen ;)

11 dagen geleden

Reactie op kristab88

Je vagina is zelfreinigend en zolang je vliezen niet gebroken zijn kan er ...
Dat is well geruststellend. Vanavond eens een lekker badje dan dan zal het waarschijnlijk wel langer lukken 😁

11 dagen geleden

Ja bad zat ik ook aan te denken! Ook maar eens proberen

10 dagen geleden

Voor de mensen die het ongemakkelijk vinden. Ik heb gehoord dat 3x per week onbeschermed geslachtgemeenschap veel effectiever is dan perineum massage en primrose olie. Maar dit kan vanaf 37 weken pas.

10 dagen geleden

Reactie op sumeyra96

Voor de mensen die het ongemakkelijk vinden. Ik heb gehoord dat 3x per week ...
Nouuu daar moet ik nu niet aan denken 3x per week 😂

10 dagen geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Nouuu daar moet ik nu niet aan denken 3x per week 😂
Haha snap ik wel. Wou alleen delen dat er nog een optie is 😂

10 dagen geleden

Reactie op sumeyra96

Voor de mensen die het ongemakkelijk vinden. Ik heb gehoord dat 3x per week ...
Heb eigenlijk ook nie direct zin in 3x seks per week nu 🫣 ben al blij als het 1x lukt 🤪 + je perineum ligt beneden naar je aars toe dus geen idee hoe je vriend zijn *** dan moet plooien om daar de juiste uurwijzers aan te tikken 🤣 denk dat het dan gewoon makkelijker is om gewoon aan je vriend te vragen om het handmatig een massage te geven naar mijn idee dan 😅 maar mss ook wel een goed idee om inplaats van je duimen mss een hulpstukje te gebruiken als een kleine dildo ofzo die makkelijk aan die plaats kan 🤣