22 Reacties

2 maanden geleden

Mijn zoontje gaat 2x per week naar de opvang. Dit loopt door tijdens mijn verlof. Het voelt voor mij ook erg dubbel. Enerzijds wil ik hem graag bij mij hebben, anderzijds kan ik ook niet makkelijk de opvang tijdelijk stop zetten. En zie ik ook voordelen van de opvang (met andere kinderen leren spelen, andere vaardigheden aanleren). Daarnaast kan het ook fijn zijn om die 2 dagen net wat meer tijd te hebben voor de baby en het huishouden. Maar als je een jaar lang niet gaat werken, begrijp ik wel goed dat je de opvang stop zet hoor! Ik vind het best duur.

2 maanden geleden

Onze peuter (in aug 3 geworden) gaat de dinsdag en donderdag naar de peuterspeelzaal. Ik vind dit zelf in verhouding met een normale opvang redelijk goedkoop. We betalen 140 euro per maand (hier is dan de opvangtoeslag al vanaf natuurlijk) en hij gaat van 8:00/13:30. Hij heeft het hier heel erg naar zijn zin. Hij speelt er, leert er veel ter voorbereiding op de basisschool en het geeft mij/ons tijd om nu dingen in huis te doen en te rusten en straks als de baby er is heb ik ook 1 op 1 tijd met haar en dat vind ik ook wel fijn. Zelf ben ik niet heel erg fan van normale opvang door ervaringen bij onze zoon maar de peuterspeelzaal voelt wel echt anders. Misschien is dit iets wat je nog kan overwegen. Ze leren er namelijk echt heel veel en de overgang naar de basisschool maakt het wel makkelijker.