10 Reacties

één maand geleden

Ik volg even! Onze dochter van net 2 slaapt ook tussen ons in, dus ben ook wel erg benieuwd hoe dit anderen vergaat. Ik laat het gewoon op ons af komen, maar vind het wel spannend 😅

één maand geleden

Ik neem aan dat jullie niet tegelijkertijd naar bed gaan? Start ze al in jullie bed met slapen of in haar eigen bedje? In het laatste geval zou ik haar gewoon laten liggen wn de deuren open laten dat als ze jullie kwijt is, ze jullie altijd kan vinden. Je kunt haar als ze in jullie bed begint in haar eigen bedje leggen zodra jullie naar bed gaan. Maak er vooral geen groot punt van, ook niet omkopen met allerlei dingen. Rustig aan beginnen en gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ze zal er snel genoeg aan wennen 😊

één maand geleden

Reactie op Chibi24

Ik neem aan dat jullie niet tegelijkertijd naar bed gaan? Start ze al in j ...
Ze start inderdaad ook al bij ons in bed, over leggen hebben we vaak geprobeerd maar dan ontstaat er totale paniek wanneer ze wakker wordt en dat blijft zich dan zo herhalen. Uiteindelijk vertrouwt ze het niet meer om uberhaupt in slaap te vallen.

één maand geleden

Reactie op N99

Ze start inderdaad ook al bij ons in bed, over leggen hebben we vaak geprob ...
Dat is inderdaad niet fijn 🥺 dan kun je dat beter niet doen nee. Die van ons kun je 3x in de rondte slingeren en dan slaapt ze nog door 🤣 In dat geval kan ik je helaas niet meer raad geven dan wat ik net al zei. Maar bedenk, de aanhouder wint 😅 Eventueel eerst proberen met middagdutjes als ze die nog nodig heeft. En anders wordt het een lange week van vol blijven houden, bij haar blijven zitten, laten merken dat je er nog steeds bent en iedere keer een beetje verder de kamer uit. Het zal dan echt even bikkelen zijn met waarschijnlijk heel veel tranen (ook van jou) Tenzij je het niet erg vindt dat ze bij jullie blijft liggen omdat de baby toch in de co-sleeper ligt zul je er echt even doorheen moeten bijten 🍀 En dan beter VOORDAT de baby er is, want zodra die er is zal het echt als vervanging aanvoelen

één maand geleden

Reactie op N99

Ze start inderdaad ook al bij ons in bed, over leggen hebben we vaak geprob ...
Dat had ik in de babyfase, toen kon ik gewoon bij haar blijven tot ze wakker werd. Dat is nu was lastiger voor je. Ik zou haar zeker laten liggen nu. Er verandert al zoveel voor haar, ze moet al zoveel van 'plekje' opgeven en ik zou haar gewoon haar eigen vertrouwde slaapplek blijven gunnen voor nu, tot alles wat meer is gesetteld. Onze dochter slaapt heeeel af en toe bij ons, dat zal zo zijn. Peuter aan de ene kant, baby aan de andere 😉

één maand geleden

Ooh lastig! Wij hebben peuter wel op de kamer, maar in een ledikantje nog. Ik denk dat het er deels aan ligt hoe je kindje slaapt met de baby erbij? Heb je evt de ruimte om tijdelijk een ander bed neer te zetten en de nachten te splitsen, dus jij en baby en partner en peuter? (Mocht ze niet door huil/voeding/etc kunnen slapen) En kan je evt aan een kant van jullie bed het bed verlengen met een matras/boxspring met hekje zodat jullie tussen peuter en baby liggen (als ze er doorheen slaapt)? Ik neem hier even aan dat jullie ook willen cosleepen met de baby 😀, dan is het in ieder geval niet veilig dat peuter en baby naast elkaar liggen.. wij zitten ook zo na te denken voor als het ledikantje niet meer past 😅 succes

één maand geleden

Onze peuter heeft een tijd in zijn eigen bed geslapen, maar wordt nu bijna elke nacht wakker vanwege monsters, spoken of weet ik veel wat…. Door mijn zwangerschap (met enorm veel klachten) heb ik ook de energie niet om daar op dit moment iets anders aan te doen dan hem bij mij te laten komen. Papa gaat dan meestal in zijn bed liggen, die slaapt vaak niet goed met de peuter tussen ons in. Zo komt iedereen toch aan zijn nachtrust. Hoe het straks met de baby moet; dat zal zich ook wel weer oplossen. Altijd op het moment dat ik denk dat zoiets een probeer wordt, lost het zich vanzelf weer op. Dus daar ga ik nu ook vanuit. Ik kan door enorme vermoeidheid en bekkenklachten niet in de nacht er ook nog eens uit om het nu op een andere manier aan te pakken. Onze peuter begint wel in zijn eigen bed. Maar komt ergens tussen 23 en 4 uur bij mij liggen. En soms ook niet, dan slaat hij (onverklaarbaar) ineens een nacht over en wordt hij gewoon in zijn eigen bed wakker om 6 uur en is uitgeslapen.

één maand geleden

Zelf (nog) geen ervaring ermee, maar weet van vrienden dat hun peuter gewoon lekker door alle huiltjes, voedingen en nachtlampje van de baby heen sliep. Baby lag dan lekker aan de kant van mama in of bij de co-sleeper en peuter tussen hun in. Zou je er niet te druk om maken. Als ze het zelf niet fijn vindt omdat de baby veel huilt, gaag ze misschien wel uit zichzelf in haar eigen bedje slapen. En zo niet: peuters hoeven nog niet naar school en kunnen nog lekker middagdutje doen om slaap in te halen 😉

één maand geleden

Onze zoon van drie slaapt ook nog heerlijk bij ons. We hebben ruimte zat voor eigen kamers, maar zijn allemaal fan van cosleepen. Ook voor de baby hebben we geen eigen kamer ingericht. Ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt. Zoon slaapt diep en zonodig went hij er snel genoeg aan. Ging destijds met onze dochter ook heel natuurlijk toen de tweede erbij kwam. Ik geloof dat de natuur dat mooi geregeld heeft.

één maand geleden

Onze peuter ligt ook bij ons op de kamer. We hebben het ledikant op de hoogte van ons matras en hekje aan een kant eraf, andere kant tegen de muur. Baby komt dan in co sleeper aan de andere kant. Ik denk dat ze misschien eerst even wakker worden van de geluidjes tot de spanning eraf is en ze er dan weer doorheen slapen. Ik dacht zelf er ook aan om de voeding met de baby anders even in een andere kamer te doen en dan weer terug naar bed. Maar zal moeten blijken, ik denk dat het eerst even uitvinden is voor iedereen maar daarna komt het vast goed!