Misschien een hele rare vraag dit, maar heeft iemand anders ook pigmentvlekken rondom/aan de rand van het tepelhof?
Mijn tepels zijn (nog) niet echt donkerder geworden, dus misschien is dit het begin.. maar het ziet er zo raar uit... ik heb best wel een lichte huid en tepels.. ze zijn absoluut niet in de zon geweest.
Bedoel je dat de huid rondom de tepel dezelfde kleur heeft als het tepelhof en daardoor de tepel niet echt meer een duidelijk rondje is? Dit heb ik in ieder geval.wel, vorige zwangerschap ook gehad.
Bedoel je dat de huid rondom de tepel dezelfde kleur heeft als het tepelhof ...
Nee, mn tepel is roze en ietsje donkerder dan tepelhof (niet extreem veel verschil overigens..) Maar om m'n tepelhof heb ik bruinige vlekjes, ik gok pigmentvlekken..
Heb ik ook! En de structuur van het tepelhof is anders, er komt een klein beetje talg uit bepaalde plekjes, en tepels zijn in zijn geheel een stuk donkerder. Maar ook hier en daar kleine moedervlekjes erbij.
Ik heb denk ik hetzelfde, een vervaagde rand langs m’n tepelhof lijkt allemaal pigmentvlekjes. Bij m’n eerste zwangerschap had ik echt heel snel super donkere en heeeeel grote tepels (en niet eens heeeeel grote borsten 🤪), maar deze keer is het dus anders. Vast hetzelfde doel; tepels beter zichtbaar/vindbaar maken voor die allerliefste kleine slechtziende hummeltjes die er aan zitten te komen. 🥰
Hoe donkerder jouw tepel is, hoe minder pijnlijk borstvoeding geven is. 😁
Nee joh, het hangt echt niet van de kleur van je tepels af of je borstvoeding als pijnlijk gaat ervaren. Wel van je eigen gevoeligheid en het aanhappen van de baby, maar niet van de kleur van je tepels. Donkere tepels zijn alleen makkelijker vindbaar voor baby’s, zegt niets over of het meer of minder pijn gaat doen. Dus TS: geen zorgen als ze (vrij) licht blijven!