15 Reacties

19 dagen geleden

Google is op isias ik heb dat okk

19 dagen geleden

Ischias! Google de “figure 4 stretch” (zittend en liggend) en de butterfly pose. Die 20 seconden vasthouden en dan afwisselen helpt bij mij altijd om het ergste eruit te stretchen.

19 dagen geleden

Ik heb dit gehad en met triggerpointmassage is het helemaal weggegaan! Zodra het iets opspeelt, dan laat ik mijn man op zoek gaan naar die triggerpoints en dan max 1,5 min vasthouden en dan zakt het. Echt fantastisch!

19 dagen geleden

Ik heb toevallig net mijn vriend (die fysio is) het onder handen laten nemen omdat ik precies dit had sinds gister haha. Hij zei dat het gewoon echt de grote bilspier was, dus inderdaad trigpoint massage gedaan en daarna de doorbloeding nog gestimuleerd door echt even goed door te masseren. Nu lijkt het weg! Dus zeker fysio en de figure 4 stretchen!

19 dagen geleden

Ik heb er ook vaak last van. Inderdaad goed stretchen, die figure 4 stretch kun je ook makkelijk zittend doen. Rechtervoet op je linkerknie leggen, dan zachtjes je rechterknie naar beneden duwen en eventueel iets naar voren leunen met je bovenlichaam. Wat bij mij ook heel goed helpt: liggen met je benen opgetrokken (knieën krom) en dan je benen open laten vallen (evt met kussentjes ondersteunen). Zo een kwartier blijven liggen en daarna 10 hip bridges (wel opletten dat je hierbij echt je onderste buikspieren gebruikt en niet je bilspieren).

19 dagen geleden

Dit had ik twee weken geleden ook, had af en toe een beetje last van mijn bil maar toen ineens zo erg dat ik geen stap meer kon zetten. Fysio heeft het goed los gemasseerd terwijl ik op mijn rechterzij lag (last van linkerbil). Misschien kan je partner of iemand anders alvast proberen te masseren voor je naar de fysio kan? Verder hielpen inderdaad de hier eerder genoemde stretches goed als ik het een beetje op voelde komen. Fysio noemde het een overbelaste spier, zwangerschap in combinatie met te veel wandelen met de hond :) Heb die week wat minder gewandeld en nu is het al weer even weg gelukkig. Ook de tip gekregen om zo veel mogelijk gelijk te belasten (beide voeten op de grond, niet je benen over elkaar als je langs zit etc). En als je zit, zorgen dat je rugleuning hebt zodat je geen holle rug trekt. Succes! Hopelijk is het snel minder en/of weg :)

19 dagen geleden

Ik heb hier ook last van en volgens mijn bekkenfysiotherapeut zijn het de slijmbeurzen. Die zwellen wat op in zwangerschap en door er meer gewicht op komt kunnen geïrriteerd raken. Beste is om dus heup/ bil te ontzien en masseren.

19 dagen geleden

Heel herkenbaar. Bij mij ging het tijdelijk een paar dagen weg na een goede zwangerschapsmassage 🤭 Binnenkort weer eentje inplannen, want heb er weer wat meer last van helaas. Heb ook gehoord dat fysio kan helpen, dus wil daar ook nog wel naar kijken.

19 dagen geleden

Klinkt als zwangerschapsischias.. fysio idd gaan. Het wordt hier helaas niet pijnloos maar kan wel weer een beetje lopen en dat kon afgelopen week niet :/ ik ga de osteopaat nog wel proberen als in baat het niet.. misschien kan die iets ruimte om te zenuw ontwikkelen. Onwijs vervelend! Geen idee ook hoe ik met die constante pijn de weeën moet gaan opvangen later.

19 dagen geleden

Super bedankt voor alle concrete tips! Ik ga m’n partner vandaag aan het werk zetten 😉😉

19 dagen geleden

Hier hetzelfde, weken al last gehad dat ik dacht dat er een zenuw knel zat. Ging van m’n onderrug /bil naar m’n linkerbeen. Werd erger in rust of als ik ineens bewoog zakte ik door mijn been heen door een pijnscheut. Doorverwezen naar fysio en is ook mijn bilspier. Die spier kreeg ik zelf ook niet te pakken maar door haar oefeningen gaat het nu een stuk beter 😊

19 dagen geleden

Reactie op Mapd

Super bedankt voor alle concrete tips! Ik ga m’n partner vandaag aan het we ...
Ik kreeg van de fysio als tip mee om met een tennisbal/massage bal tegen de muur aan te gaan staan en zachtjes heen en weer te gaan, zodat de bal over de spier in je bil rolt. Werkt bij mij heel goed!🙈

19 dagen geleden

Triggerpoint massage bij de bekkentherapie en daarna bil.laten intapen. Werkt bij mij al weken heel verlichtend! Sterkte, het kan echt venijnige pijn zijn idd.

19 dagen geleden

Hier ook zwangerschap ischias. Helaas heeft de massage bij de fysio maar 2 dagen verlichting gegeven. Heb nu een afspraak staan voor dry needling behandeling

18 dagen geleden

Ik heb het ook. Ik ga 2 keer per week naar de kiné, hij masseert het los en laat mij wat oefeningen doen. De eerste 2 oefeningen in het filmpje moet ik altijd doen, ook thuis als ik zou last hebben: https://youtube.com/shorts/zKC5rnZphkI?feature=shared Na de bevalling zou het sowieso moeten over zijn volgens de gynaecoloog.